Traderatråden nr 16
Jag är rätt dålig på att lämna omdömen, mest för att jag har så supermånga att lämna. Så jag brukar avsätta en tid ibland för att lämna massor på en gång, och ibland tar det ett bra tag efter auktionsavslut innan jag hinner det. Men jag kräver aldrig av köpare att lämna omdöme före mig...säljaren ska lämna omdöme när köparen gjort sitt, alltså betalt, och köparen ska lämna när h*n fått varan...ingen ska vänta in den andra tycker jag.
nåt som stör mig ännu mer är om säljaren ger köparen neg för att de vill reklamera eller nåt annat- som köpare har de all rätt att inte tycka varan uppfyller det de trodde, har sett folk som gett neg för att de upplevt köparen som "krånglig"- det skulle jag aldrig göra så länge köparen uppfyller det avtal de ska- dvs betalar eller skickar varan åter om de tycker att den inte uppfyller det de förväntat sig. Visst kan det vara surt att få tillbaka en vara- men sånt är ju livet- alla har ju olika uppfattning om vad som är godtagbart eller inte när det gäller skick osv.