• dicny

Traderatråden nr 16

HonSomVet skrev 2010-11-08 10:58:11 följande:
    Jaaa, jag har köpt därifrån flera gånger och det har inte varit några problem. Innan jag loggat in finns betalningsalternativen där, men när jag loggar in så försvinner de helt spårlöst...
    Skumt! Då vet jag inte vad du ska göra. Kanske vänta ett tag och försöka igen och fungerar det inte då heller kanske deras kundtjänst kan hjälpa dig.
  • dicny

Jag har funderat på en sak. Som jag nämnt tidigare arbetar jag ju hos ett postombud och springer hela tiden på trådar om paket och brev. Funderar på att starta en egen tråd för frågor om postpaket,brev mm och svara på frågor. Skulle det kunna vara intressant?

• dicny
    LitenBlomma skrev 2010-11-30 18:13:21 följande:
    Det tror jag absolut! Bra idé!
    Då ska jag nog göra det. Har ju jobbat med det här i 8 år nu så jag kan ju en del. Har även jobbat som brevbärare så jag vet ju en del om hur deras rutiner är också, även om de säkert ändrats en del sen jag jobbade...
  • dicny

Usch jag är så besviken!

Köpte en jättefin gardinkappa med julmotiv av en säljare på Tradera för några veckor sen. Hängde upp den i köksfönstret och tänkte att ja den var ju söt så jag gav positivt omdöme. Sen i morse när jag sitter och dricker te vid köksbordet ser jag att den är trasig på två ställen i nedre kanten. Går säkert att laga, men det var inget som nämndes i beskrivningen att den var trasig. Det är väl inget som syns om man inte tittar noga, men ändå trist.

• dicny
    aLttjolajban skrev 2010-12-06 17:48:38 följande:
    Fy vad tråkigt. Här luskollar jag sakerna jag har fått hem innan jag lämnar omdöme.

Hur skickar man med DHL? Har aldrig gjort det. har en köpare som vill att jag skickar mde DHL,men enligt deras pristaxa så kostar portot mycket mer än posten.
    Jag tyckte jag kollade så noga, men tydligen inte tillräckligt noga.

Bra fråga om DHL, det undrar jag också.
  • dicny
    aLttjolajban skrev 2010-12-06 17:48:38 följande:
    Fy vad tråkigt. Här luskollar jag sakerna jag har fått hem innan jag lämnar omdöme.

Hur skickar man med DHL? Har aldrig gjort det. har en köpare som vill att jag skickar mde DHL,men enligt deras pristaxa så kostar portot mycket mer än posten.
    Hittade det här på Traderas hemsida, kanske kan hjälpa dig: www.tradera.com/help/HelpPage.aspx
  • dicny
    framsteg skrev 2010-12-09 23:29:14 följande:

Ibland undrar man hur folk tänker med frakt...

www.tradera.com/supergulliga-BAMSE-BYXOR-stl-... 

www.tradera.com/CHOKLAD-GODIS-form-BABY-SKOR-...

Samma säljare på båda.

Visst har de många auktioner ute, men 55:- med Schenker för saker som ett par små byxor i strl 68, plastformar för choklad och enstaka tidningar... Andra saker verkar de dock tänkt till på mer.

Jag har handlat av henne. Vann två böcker iofs så det är ju kanske inte samma sak. Fick de skickade med posten. Tog en vecka innan jag fick vinnarmailet, men hon skickade fort iaf efter det. Men jag ser att hon börjat med vinnarmail nu så då går det ju kanske fortare. 55 kr är ju väldigt dyrt för ett par byxor. Kostar väl 24 kr med posten kan jag tänka mig.
  • dicny
    star67 skrev 2010-12-09 23:04:00 följande:
    någon vill betala men hon säger det går inte jag har swed bank. någon sagt tidigare att man ska fylla 0 or men var?? 22222  042222222
    Man brukar behöva lägga till några nollor mellan clearingnr och kontonr. Om clearingnumret börjar på 7 ska det vara totalt 11 siffror. Börjar clearingnumret på 8 ska det vara totalt 15 siffror.
  • dicny
    Hannah74 skrev 2010-12-10 10:04:53 följande:
    Byxor i strl 68 går nog under 100 gr och skrymmande lär det inte vara. Så 12:-
    Stämmer nog. Har aldrig vägt eller postat ett par babybyxor, men oavsett så är 55 kr väldigt dyrt!
Svar på tråden Traderatråden nr 16