• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • StaffenAssar

Har haft ett gäng avslut nu ikväll, och jag är nöjd visserligen fick jag bara utropspris på flera, men å andra sidan hade jag satt sådana utrop att jag kan leva med det Inräknat alla köp nu har jag hittills sålt för över 2000 kr denna omgång vilket är välkomna pengar eftersom jag precis köpt ny vagn La dessutom ut mer ikväll och planen är att få ut lite i taget hela veckan. La ut en ny molooverall och velade som tusan om jag skulle våga 1 kr eller inte, men till slut blev det högt utrop, törs inte riktigt chansa än.
    Hade dessutom en del ninjor på mina, även om det bara var typ en per auktion, så jag tycker att det känns som att tradera kommit igång igen, kul!

• Pixxi

Är söndag fortfarande bästa dag för av slut? Jag tänkte kanske lägga in några till idag, men tänkte ta en annan avslutnings dag, vilken är bäst?

• StaffenAssar
    Pixxi skrev 2011-08-22 09:27:08 följande:
    Är söndag fortfarande bästa dag för av slut? Jag tänkte kanske lägga in några till idag, men tänkte ta en annan avslutnings dag, vilken är bäst?
    Jag gillar måndagar också, men man får kolla vad det är på tv (typ familjen annorlunda, solsidan osv) och tänka på att inte lägga mitt i det. Fast jag har iofs aldrig koll på vad det är på tv, men iaf
  • Kristyr
    StaffenAssar skrev 2011-08-22 09:41:58 följande:
    Jag gillar måndagar också, men man får kolla vad det är på tv (typ familjen annorlunda, solsidan osv) och tänka på att inte lägga mitt i det. Fast jag har iofs aldrig koll på vad det är på tv, men iaf
    jag kommer få magsår och gråta blod när jag har avslut. Jag mår inget bra. Det känns inte alls bra att skänka bort vissa kläder. Jag var jäkla dum som satt 1:- på typ det mesta.
  • Kristyr
    Pixxi skrev 2011-08-22 16:10:38 följande:
    Softshell?  Är vår eller höst bäst ?
    båda
    kanske lite bättre på hösten.. använder vår mer förra hösten än den användes i våras...
  • Pixxi

OJ! då kanske jag ska plocka fram de ändå. Har några som är urväxta.

• Gul Katt

Är det någon mening att börja lägga ut vinterjackor för dam nu?

Och hur är det egentligen med herrkläder, säljer det? Har aldrig testat förut. 

• Sarasbaby

jag tycker också att det går trögt, massa avslut idag och imorgon men knappt några bud trots att det är löningsvecka... 

Tur att jag satte utropen utefter vad jag minst kan tänka mig att sälja varan för. känns skönt nu.

• Bellabelize

Har upptäckt ett nytt fenomen på Tradera; att ninja på Köp nu.
    *fniss*

Jag vet, folk kanske velar fram och tillbaka. Men inte bestämmer man väl sig när det är en minut kvar?

Svar på tråden Traderatråden nr 16