• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Luktärten
    Majuni skrev 2011-08-22 22:58:42 följande:
    vågar bara på sånt som jag vet går bra... tex pop..
    Jag börjar ångra att jag lade ut POP för 1kr...
  • Kristyr
    Pixxi skrev 2011-08-22 22:57:22 följande:
    Jag vågar. Men det ser inte så bra ut just nu för min del. Men köparna är nog glada Fast endel stiger mot slutet. Så jag håller tummarna att mina ska göra det.
    vi kan bilda klubb
    Luktärten skrev 2011-08-22 23:27:49 följande:
    Jag börjar ångra att jag lade ut POP för 1kr...
     lite ökar det, hoppas det ökar tillräckigt mycket.
  • Bellabelize
    Jessika82 skrev 2011-08-23 08:49:45 följande:
    Bara nyfiken. När ni lägger ut annonser hur många dagar väljer ni då?
    Jag har märkt att det oftast går bättre om man kör lite längre än 7 dagar. På de dyra grejerna som jag har lagt ut, pop och Didriksons vinteroveraller, har jag 13 dagar. Går ut när det är löning Skrattande En tillfällighet? Naturligvis inte...
    Fast jag har nästan alltid Köp nu också för de otåliga, och flera saker har faktiskt sålts på det sättet.
  • Nicke Nyfiken
    Jessika82 skrev 2011-08-23 08:49:45 följande:
    Bara nyfiken. När ni lägger ut annonser hur många dagar väljer ni då?
    Jag bbrukar ha allt mellan 5-10 dagar lite beroende på när jag lägger ut varan (kontra barnbidrag och löning) har altid också ett köp nu pris och har sålt en hel del på det faktiskt
  • Pixxi

Jag är så besviken över att så få har varit inne på mina auktioner. Om ingen varit inne så har ingen sett vad man har, ingen lagt till minneslistan för senare ninjning.

Men så idag så märkte jag funktionen som säkert har funnits länge. Man kan lägga till minneslista utan att gå in på auktionen. Så är det nog.. alla gjort när de sett mina Man får se positivt på det

• Jessika82

jäv..... %!#%! jag har fått negativt.....
    Jag har i min betalnings manual (traderas automatiska vinnar mail) skrivit att jag har 5dagar efter varan är betald att skicka varan... sen att schenker tar 100dagar på sig att få ut mitt paket kan ju inte jag ansvara för.... så arg och varan är ju hos ombudet idag.... tänk om de inte hämtar ut den....

Vad ska jag skriva på deras omdömme ??? det blir negativt och de har gjort 2köp

• Liil
    Jessika82 skrev 2011-08-23 18:32:29 följande:
    jäv..... %!#%! jag har fått negativt.....
    Jag har i min betalnings manual (traderas automatiska vinnar mail) skrivit att jag har 5dagar efter varan är betald att skicka varan... sen att schenker tar 100dagar på sig att få ut mitt paket kan ju inte jag ansvara för.... så arg och varan är ju hos ombudet idag.... tänk om de inte hämtar ut den....

Vad ska jag skriva på deras omdömme ??? det blir negativt och de har gjort 2köp
    Om inte din köpare hämtar ut paketet är det ju inte ditt fel!! Jag har själv i början på mitt Traderande fått tillbaka paketet, har dock aldrig hämtat ut det då det kostar en del! Då har jag bara maila köparen att det kommit tillbaka och att jag inte hämtar ut det för jag tar inte på mej det!    
    Ibland har jag koll på var paketet befinner sej och har skickat ett mail om dom inte hämtat ut efter 2 dagar. Men det ska man INTE behöva göra som säljare!
    Jag tycker att du ska kontakta den som gett dej neg och förklara varför det tagit flera dagar, antagligen så köper dom de och tar bort neg. Alltid värt ett försök!
Svar på tråden Traderatråden nr 16