• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Bellabelize

.. Oops :)
    Jag har skickat samma dag eller dagen efter att pengarna suttit på kontot, inte tagit ut extra frakt trots att jag använder mailingbags och jag använder mig av Traderas automatiska vinnarmejl samt att jag mejlar direkt när jag skickat. Ändå har staplarna sjunkit :(

Funderar på att skriva ut i vinnarmejlet att jag hellre avstår omdöme än att köparen ska sätta något godtyckligt.

• liv10
    Bellabelize skrev 2011-12-11 08:22:39 följande:
    .. Oops :)
    Jag har skickat samma dag eller dagen efter att pengarna suttit på kontot, inte tagit ut extra frakt trots att jag använder mailingbags och jag använder mig av Traderas automatiska vinnarmejl samt att jag mejlar direkt när jag skickat. Ändå har staplarna sjunkit :(

Funderar på att skriva ut i vinnarmejlet att jag hellre avstår omdöme än att köparen ska sätta något godtyckligt.

jag känner precis samma. tycker de där staplarna är ett skämt.
    de är otydliga, godtyckliga och säger ingenting egentligen. jag är såååååååå noga med att vara snabb, svara på alla mail, sätta exakt antal frimärken som jag uppgivit och ändå får jag aldrig fullt på en enda stapel.

det stör mig som fasen! 

nu ska jag förresten ta och skicka ett mail till tradera om det.    

• Bellabelize

Har också mejlat tradera im omdömessystemet. Har funderat på att sälja på facebook istället, men jag tycker generellt att priserna där pressas för mycket.

• Novallie
    Bellabelize skrev 2011-12-11 18:06:19 följande:
    Har också mejlat tradera im omdömessystemet. Har funderat på att sälja på facebook istället, men jag tycker generellt att priserna där pressas för mycket.
    Mjo kan medge det vissa saker kanske du till och med kan få mer för, men folk kommer med prissäkningar i princip direkt och då kan man bli lite less. Alt sätt ut där för ungefär vad du fått på tradera med viss marginal och sen om inte du fått sålt efter någon eller ett par veckor så kan du sälja på tradera ist.
    H född 091017
  • Bellabelize

Fick svar idag av Tradera. Tydligen är diskussionen redan igång om omdömessystemet och mina synpunkter skulle vidarebefordras till någon utvecklingsgrupp. Så är det någon mer som tycker att systemet är undermåligt: passa på att mejla ni också!

• Hejpådig

haha vilken soppa....

köpte en diskmedelspump,fick i vinnarmailet (!!) reda på att det var 10 dgrs leveranstid! suck....väntade o efter 3 veckor dök den upp trasig....skulle vara nyskick......

mailade om kompensation, fick nobben (såklart).......hör inget, lämnar negativt ( o fler efter mig...)

sedan kommer ett mail från pojkvännen, "hej har gjort slut med min tjej, jag vill kompensera dig...." och sedan kommer hela köpesumman utan frakt in på mitt konto idag!

vilken soppa men med lyckligt slut för mig, puhhh!

• liv10

jag försöker kontakta tradera. fyller i deras formulär och trycker skicka. men formuläret kvarstår och jag får ingen som helst bekräftelse på att det gått iväg?!
    har de någon mailadress eller måste man gå via formuläret?

Svar på tråden Traderatråden nr 16