• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Novallie
    Doodies skrev 2011-11-29 19:58:12 följande:
    Men 2 år utan något alls? Jaja jag lär väl aldrig få reda på det
    Jag tror jag reggade mig 2007 men började handla först 2010.
    Dvs skapade ett konto ångrade mig och använde det aldrig förrän förra hösten
    H född 091017
  • annat82
    2 år är inte så mycket. Jag skapade mitt konto -06, budade en del, vann aldrig det jag ville ha. Sen glömde jag bort kontot och började både köpa och sälja först -10 när första barnet var ett par månader och då drog jag igång rejält och är snart uppe i 1000 individuella omdömen på 2 år
    tror egentligen inte det är så ovanligt, man testar och lägger ned ett tag
  • annat82
    Snoppan skrev 2011-11-28 20:51:59 följande:
    Nä, hon påstår att hon BRUKAR säga att frakten bara är en uppskattningsfrakt. Men det stog inget om detta i annonsen. När jag smsade henne idag påstår hon att hennes barn har lekt med varan så att den har gått sönder så hon inte kan sälja den.
    Idiot! Vad fan gör sånt folk på tradera??
    hmm, jag vann en auktion där säljare till slut hörde av sig efter typ en vecka och beklagade men hennes barn hade fått tag i en sax och paketet och lekt med det och det var helt fördärvat. Vet inte om jag trodde henne alls egentligen eller om hon ångrat sig. För inte vann jag till så lågt pris egentligen heller om man jämförde med andra liknande.
    Däremot var det inga andra oklarheter egentligen, men blev ganska så grinig iaf. Då hade hon kunnat höra av sig snabbare isf
  • Snoppan

Nu har hon hört sv sig och säger att hon ska skicka kroken gratis och att jag aldrig mer ska buda på hennes grejer eller höra av mig.
    Som om jag har gjort nåt fel?????

• annat82
    Snoppan skrev 2011-11-29 21:18:54 följande:
    Nu har hon hört sv sig och säger att hon ska skicka kroken gratis och att jag aldrig mer ska buda på hennes grejer eller höra av mig.
    Som jag brukar säga: det finns idioter överallt
  • Gul Katt
    Snoppan skrev 2011-11-29 21:18:54 följande:

Gratis?
    Ska bli intressant att höra om den var hel då! =)
    Eller om hon skickar den trots att den är trasig...  
  • Gul Katt

Jag vet faktiskt flera nu som haft Traderakonto i flera, flera år. Men bara har ett par omdömmen...Så det är nog inte så konstigt ändå!
    Som någon skrev, man kan ju buda utan att vinna. 
  • Snoppan

Amalian: Hon kommer nog inte ens skicka den. "den har kommit bort med posten".. Först ska jag behöva kriga med henne för en tjuga, sen skickar hon den gratis? Njää

• Snoppan

eftrsom du så desperat vill ha kroken , skickar jag den till dig imorn. och du behöver inte betalar nånting för den. du får den helt gratis jag och vill inte höra nånting från dig och det är sista gången jag skriver och svarar . kommer och posta varan imorn.Varsnäll bjud inte mer på mina auktioner och maila inte och smsa inte för jag kommer inte svara.

Där var svaret från henne!

• Gul Katt
    Snoppan skrev 2011-11-29 23:37:52 följande:
    Amalian: Hon kommer nog inte ens skicka den. "den har kommit bort med posten".. Först ska jag behöva kriga med henne för en tjuga, sen skickar hon den gratis? Njää

Nä det låter ju inte speciellt troligt...Men som sagt, ska bli intressant och höra hur det går med det där!

Men man blir ju trött när man råkar ut för skumma köpare/säljare! 
Svar på tråden Traderatråden nr 16