• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • FruE

Hej!

Hoppar in i tråden för att höra vad ni tycker. Jag har köpt ett stort paket med barnkläder (75 plagg). Fick hem det igår. Men jag är lite besviken då kläderna (vissa i alla fall) är fulla med djurhår, trots att det står i annonsen att hemmet är djurfritt. Dessutom är det en tröja som jag sett på bild som inte är med i paketet (en med ett lite "finare" märke). Dock är det rätt antal plagg i paketet. Det tog dessutom över en vecka innan säljaren skickade paketet och jag var tvungen att maila och fråga vart det tagit vägen.

Hur skulle ni gjort - mailat och frågat om djurhåren och den försvunna tröjan (ett plagg av 75 liksom), eller ska jag bara låta det bero?    

• li123
    FruE skrev 2012-09-05 11:37:27 följande:
    Hej!

Hoppar in i tråden för att höra vad ni tycker. Jag har köpt ett stort paket med barnkläder (75 plagg). Fick hem det igår. Men jag är lite besviken då kläderna (vissa i alla fall) är fulla med djurhår, trots att det står i annonsen att hemmet är djurfritt. Dessutom är det en tröja som jag sett på bild som inte är med i paketet (en med ett lite "finare" märke). Dock är det rätt antal plagg i paketet. Det tog dessutom över en vecka innan säljaren skickade paketet och jag var tvungen att maila och fråga vart det tagit vägen.

Hur skulle ni gjort - mailat och frågat om djurhåren och den försvunna tröjan (ett plagg av 75 liksom), eller ska jag bara låta det bero?    

Jag tycker du kan maila och fråga. Det ska ju inte fattas plagg....
  • fjonkelina
    FruE skrev 2012-09-05 11:37:27 följande:
    Hej!

Självklart ska du påpeka att det var djurhår på vissa plagg,sådant går inte att missa som säljare. Plagget som saknas ska du ha eftersom det fanns med på bilden,inget konstigt att efterfråga den.
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.......................................
  • maximum

har inte sålt något på drygt ett år men har annonser ute nu igen. Vad har hänt med tradera? går ju jättetrögt. Får inte ens 20kr för en pop blus i kanonskick. fick lägga ut den för 10kr. den går ut om 2dagar o fortf inga bud.
    ser att mycket av grejerna som ligger ute går ju för typ inget numera 

• hallonpannkaka

Jag tror att blivit svårare att sälja märkeskläder.
    Prylar går bättre, jag har ett par vyssanlull-tassar ute som redan är uppe i 170 spänn...

• fjonkelina

Det är helt dött på barnkläderna nu så jag funderar på att avsluta mina som ligger ute för jag har noll bud på mina märkeskläder.....tråkigt.

• Merde

Har för första gången i min Traderakarriär (varit aktiv som säljare sedan 2002) valt att avsluta flera av mina auktioner innan slutdatumet på söndag. Utrop 1 kr och inga bud och då var det fina kläder och även en del nytt. Känns som att jag hellre säljer sakerna på loppis då och slipper omaket med att skicka.

Fattar verkligen ingenting. Har inte märkt av att det skulle gå så dåligt på tradera nu heller för allt i min minneslista verkar då gå dyrt.

• Merde

Tycker dock märka en skillnad och det är att ingen verka bjuda något nu förrän timmarna innan avslut. Skittrist när man har 1 kr utrop. Förut var det ju roligt att följa hur auktionerna ökade lite för varje dag nu händer absolut  ingenting förrän slutdatum.

• fjonkelina

Jag avslutade mina auktioner nu för dom gick ut i morgon och noll bud trots att det är märkeskläder. Lämnar in dom på vår second hand istället..........Där blir det alltid lite pengar i alla fall.

• voldis

Någon som vet om nåt om en säljare som heter gamerheaven? Har kollat på hans Michael kors väska. Men han har massor med märkes grejer ute. Inte en chans att nåt är äkta va?

Svar på tråden Traderatråden nr 16