• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Merde

När skall folk lära sig att inte dränka kläder i sköljmedel?
    Samtliga barnkläder jag köpt på Tradden på senaste tiden har rent ut av luktat outhärdligt starkt av sköljmedel. Så jävla äckligt! Har varit på den nivån att man måste kasta ut kläderna på balkongen i ett dygn innan man ens kan ta in dem för att lägga dem i tvättkorgen. Luktar folk verkligen så illa att man måste maskera stanken på det där sättet eller tycker folk generellt att man skall dränka in bebisar i parfym?

• Enniie
    Merde skrev 2012-10-18 12:28:55 följande:
    När skall folk lära sig att inte dränka kläder i sköljmedel?

Samtliga barnkläder jag köpt på Tradden på senaste tiden har rent ut av luktat outhärdligt starkt av sköljmedel. Så jävla äckligt! Har varit på den nivån att man måste kasta ut kläderna på balkongen i ett dygn innan man ens kan ta in dem för att lägga dem i tvättkorgen. Luktar folk verkligen så illa att man måste maskera stanken på det där sättet eller tycker folk generellt att man skall dränka in bebisar i parfym?

Det är väl överdrivet ibland när det verkligen luktar stark med sköljmedel, dock så anser jag det är bättre än annan konstig lukt. Jag köpte bebiskläder för någon månad sedan, och dom luktade så unket så jag var tvungen att tvätta dom två gånger och sedan hänga ute för att få bort. Det var mindre kul...
  • tessan27

Fick idag mitt första negativa omdömme... anledningen var att ag inte betalt det jag budat hem... dock har det bara gått 5 dagar sen jag van auktionen... tänkte betala imorgon vid barnbidraget och hade missat att det stod att hon ville ha betalt inom 2 dagar.
    Känns ju lite surt måste jag säga... 5 dagar... då jag har över 1000 possitiva omdömmen innnan så känns det bara helt fel, gör alltid rätt för mig men ibland kanske det dröjer några dagar innan jag betalar.

Har mailat säljaren och förklarat detta för henne, hoppas på ett svar och ett borttaget negativt omdömme annars får jag väl ge ett negativt tillbaka.   

• Hannaliten
    tessan27 skrev 2012-10-18 23:56:35 följande:
    Fick idag mitt första negativa omdömme... anledningen var att ag inte betalt det jag budat hem... dock har det bara gått 5 dagar sen jag van auktionen... tänkte betala imorgon vid barnbidraget och hade missat att det stod att hon ville ha betalt inom 2 dagar.
    Känns ju lite surt måste jag säga... 5 dagar... då jag har över 1000 possitiva omdömmen innnan så känns det bara helt fel, gör alltid rätt för mig men ibland kanske det dröjer några dagar innan jag betalar.

Har mailat säljaren och förklarat detta för henne, hoppas på ett svar och ett borttaget negativt omdömme annars får jag väl ge ett negativt tillbaka.   
    Varför skulle du ge negativt tillbaka? Vet du redan på förhand att du inte kommer att bli nöjd med varan? Att ge någon ett negativt omdöme på grund av att du missat att läsa hela auktionen är ju så fel som det kan bli. Hade utan problem spärrat dig. 
  • Majuni
    Peak skrev 2012-10-13 10:07:33 följande:
    letar efter byxor till sonen med dragkedjor runt benen så man tar bort byxbenen och det blir shorts, vad skulle ni skriva in dem som på tradera? Hittar inga? (eller om nån sett i nån butik och kan tipsa?)

kanske inte finns några ute? är ju inte direkt säsong för shorts...
  • Majuni
    tessan27 skrev 2012-10-18 23:56:35 följande:

varför ska hon drabbas för att du har gjort fel? Det är just för såna som dig som jag inte vågar ge negativt (även fast det skulle vara befogat) för då får man ett hämdomdöme tillbaka.. blää
  • maximum

Vet en på tradera vars vän trissar upp priserna. Jag har ringt tradera men inget har hänt och det bara fortsätter.

• tessan27

Jaja, det var inte riktigt så jag menade, jag menade förstår att jag skulle lämna negativt om jag inte fick varan inte annars, Men nu är det löst. Hon tog bort det negativa och jag har betalt. Grejen som jag reagerade på mest var att hon gav mig negatvit efter endast 5 dagar. Och i mitt mail till henne nämde jag inget om att ge henne negativt. Jag har aldrig gett något hämdomdömme och kommer inte att ge det heller. När det uppstått något tidare har vi löst det så att båda blir nöjda.

• Majuni
    tessan27 skrev 2012-10-20 10:06:54 följande:
    Jaja, det var inte riktigt så jag menade, jag menade förstår att jag skulle lämna negativt om jag inte fick varan inte annars, Men nu är det löst. Hon tog bort det negativa och jag har betalt. Grejen som jag reagerade på mest var att hon gav mig negatvit efter endast 5 dagar. Och i mitt mail till henne nämde jag inget om att ge henne negativt. Jag har aldrig gett något hämdomdömme och kommer inte att ge det heller. När det uppstått något tidare har vi löst det så att båda blir nöjda.

Bra att det löste sig! Och ja det var snabbt att lägga rött efter endast fem dagar. Men jag vidhåller att jag undviker att lägga rött även om det har varit en dålig affär bara för att jag är rädd att få rött tillbaka:(
  • FrökenFreja

Vad tror ni, är det för sent att lägga ut ett par vinterskor nu, till barn? Har "alla" redan köpt? Det är ett par märkesskor så jag vill nog gärna ha en liten slant för dem ändå. 

Svar på tråden Traderatråden nr 16