Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

piiiinkcat skrev 2011-01-18 20:38:38 följande:
    vad är det för åldrar på 86/92 ??
    ca 18-24 månader
  • aLttjolajban
    lilyanna skrev 2011-01-18 19:19:42 följande:
    Nån mer än jag som hoppas på att Tradera kör någon kampanj snart  så att man kan få tjäna lite pengar utan att behöva betala provision till dem?
    Det hoppas jag med.
    LitenBlomma skrev 2011-01-18 18:45:10 följande:
    Jo, fast oftast har man ju något på barnet, hade vi iaf. En badblöja eller badtrosa. Inte så kul om barnet bajsar rakt på dressen
    Vi körde med enast solskyddsdressen,dock var lillan blöjfri så det inte blev nån olycka
  • aLttjolajban

Suck kan inte folk skriva RÄTT mailadress.
    en köpare som vann av mig i december har mailat mig på en "felstavad" mailadress för 2 veckor sedan.
    Villket jag såg först idag
    Jag har samma adress men den ena slutar på se och den andra på com.

Kollar inte folk att mailadressen är rätt?

Igår lade jag ut auktionerGlad. Buden trillade in jättesnabbt. maken fick sin mobil såld nästan direkt.

Nu är kruxet om jag ska lägga ut två virkade överkast tillsammans eller var för sig? Villket är bäst?

• aLttjolajban
    kram059593 skrev 2011-01-24 11:38:41 följande:
    Blir så arg! Någon har snott min rubrik och mina bilder!! Är det någon idé att maila tradera? Gör de något?

www.tradera.com/search/result.aspx?search=po....
    Bara att du anmäler. Då det är förbjudet att stjäla andras bilder.
    De som stal mina bilder fick sig en skopa utskällning samt att jag anmälde dem til T.
  • aLttjolajban

Fy fan för posten!
    Jag lämnade in mnga brev/skrymmande brev direkt till postens sortering(finns sådan post här i stan).
    Köparen fick aldrig sin vunna vara som gick på ca 140 kr med porto.
    Idag fick jag mail om att hon kommer ge neg omdöme!

Jag har gjort vad jag kan och skrev att jag anser att ett neg omdöme är fel,då jag inte kan stå för postens slarv.
    Lämnar hon neg,som blir mitt allra första neg omdöme. så får hon ett tillbaka

har posten nått telefon nr man kan ringa och säga ett och annat om detta? Sanslöst att en  postsGråterortering slarvar bort brev!

• aLttjolajban
    kalmar brud skrev 2011-01-26 21:33:23 följande:
    Har man inte missuppfattat det hela med tradera om man lägger ett sånt här utropspris...

www.tradera.com/kladpaket-storlek-98-104-ca-2...

INTE MIN!
    Gisses amlia
    Kläderna har ju flera år på nacken. Visst det är många plagg,Men stämmer verkligen vikten?
    Beg kläder brukar man inte ge mycket för. Själv ger jag inte mycket för beg kläder då de oftast reans ut för 50-75% på reorna mellan varven.
  • aLttjolajban
    zuperduperme skrev 2011-01-31 16:29:45 följande:
    Jag hade en som vann auktion av mig förra söndagen. pbetalningen va inne på onsdag morgon och jag skickade paketet samma dag. På torsdagen börjar hon mejla om att det inte kommit än och att hon hade betalat på tisdagen. jag förklarade att jag postat de på onsdagen och att de bör komma senast fredag. idag mejlade hon igen om att de inte kommit och undrar hur vi ska lösa de. Jag sa att jag tycker vi avvaktar några dagar innan vi tar tag i de. jag tycker attt de låter lite konstigt
    jag har en köpare som aldrig fick sin vara,hon hotar med neg omdöme. Riktigt trist då jag inte kan stå för att posten har slarvat bort brevet! jag var vänlig och skrev till köparen att ett neg omdöme anser jag vara fel omdöme då jag har skickat varan och inte kan stå för vad posten har gjort. Inget svar från köparen får man heller efter det.

Synd att det inte finns fler konkurenter till posten som man kan skicka små brev med.

Här har jag lagt ut smått och gott som har avslut om 2 dagar.

Ang espirit kläder så håller jag med om att de går riktigt uselt trots att det är dyra kläder.
  • aLttjolajban
    Kristyr skrev 2011-01-31 21:14:57 följande:
    fick just omdöme från en köpare som köpt 5 saker av mig och lämnade blankt... Rynkar på näsan Såå trist. Blir blankt tillbaka!
    Sådant är riktigt trist. Speciellt när man får tomt omdöme på en jättefin vara som köparen får dagen efter betalningen. Då lämnar jag oxå tomt tillbaka.
    Hannaliten skrev 2011-01-31 22:38:47 följande:
    Jag säljer My Little Ponies från 80-talet mest. Sålde för 4000 kr förra veckan...
    De är eftertraktade. De ovanliga kan gå för hur mycket som helst.
  • aLttjolajban
    Tettan skrev 2011-01-31 19:18:06 följande:
    Men det är ju inte säljarens fel att inte varan kommit fram...
    Man kan ju som säljare erbjuda sig att stå för en del av kostnaden. Jag gjorde det (köparen tackade men avböjde) sedan fick jag ett positivt omdöme med en kommentar om att leveranstid inte gick att bedöma så varan kommit bort på posten. Helt ok tycker jag.
    Ja man kan ju ge positivt omdöme med motivering att posten slarvade bort varan.
    Man kan ju inte göra så mycket åt att posten lyckas slarva bort ett brev!
    Köparen svarar ju inte,så jag lär få ett neg omdöme i sista stund trots att jag har skickat varan. Den lämnades in direkt till postsorteringen.

Jag ska ringa köparen idag och se hur vi gör. Betala tilbaka budet vill jag inte göra. För då har jag gett bort varan gratisRynkar på näsan. Lämnar hon neg så får hon ett tillbaka. För jag vet ju inte om hon har fått varan....
  • aLttjolajban
    Kristyr skrev 2011-02-01 10:24:23 följande:
    det ser lite ljusare ut med T avslut i kväll än vad det såg ut i går, det känns skönt...
    Här är det avslut imorgon. Går segt,men bättre än vad jag trodde att det skulle gåGlad
    Här ska prolistern fyllas på med fler saker
  • aLttjolajban
    Finsmamma skrev 2011-02-02 08:27:27 följande:
    väntar penagr från enköpare tror ni jag får dem, se omdömena ;)

www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Herregud villken usel person.
    Hannaliten skrev 2011-02-02 06:44:29 följande:
    aLttjolajban skrev 2011-02-01 09:16:24 följande
    De är eftertraktade. De ovanliga kan gå för hur mycket som helst.
    Ja, lekta med,  men i fint skick. Man kan ju lätt rengöra dem själva om de är smutsiga och så. Kamma dem, i med lite balsam och sånt. Finns massor av pengar i MLP.
    Jag har sålt av med de flesta MLP som var i lekt men fint skick. Vissa går jättebra och andra går sämre. För 3-5 år sedan gick de bättre enligt mig
  • aLttjolajban
    gumtree skrev 2011-02-02 12:42:34 följande:
    Det här är ju lite trist att läsa: www.gp.se/nyheter/goteborg/1.542565-handlade-...

En tjej som handlat massor av en kvinna, för ca 30 000 på ett år. Och nu står hon åtalad för häleri eftersom allt vad stödgods.

Vet inte vad jag tycker egentligen. Tycker nog tradera har mer ansvar än köparen här faktiskt. Om någon säljer så otroligt mycket nya kläder utan att vara butiksregistrerad (vilket jag antar att kvinnan inte var) borde väl Tradera reagera.

Eller?

(Visst kan jag tycka att köparen borde anat nåt, det var ju mer än halva nypriset och så mycket också)
    Är det de som stal allt på lindex?
  • aLttjolajban

Jahapp då har man fått ett neg omdöme!

Denna köpare vann i december och mailade direkt att hon betalar i januari.
    Inte ett enda ljud från henne kom det sen trots påminnelser.

Nu har hon lämnat neg omdöme och ljuger hej vilt!

Jag skickar ju inget förren varan är BETALD!Skrikandes
    Idiot köpare....

Hur gör man? Jag har väntat en MÅNAD på att människan skulle svara på mitt påminnelsemail. Kan jag maila tradera om detta. Jag har köparens ENDA mail som jag fick där hon skrev att hon skulle betala i januari.

Denna är det http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2448818

• aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2011-02-02 19:37:42 följande:
    Usch, jävligt att de lämnar negativt. Det är ju liksom de som inte sköter sig.. hoppas de blir avstängda
    Det komiska är att hon mailar mig nu efter att hon fick ett neg omdöme.
    Innan dess fick jag ETT enda mail. Nu påstår hon sig ha mailat två gånger till,inga mail har varken kommit i mailen eller skräpmailen. påstår sig ha betalt.Ingen betalning finns. jag har kollat kontot VARJE dag!

Hos mig är hon spärrad för alltid. Hon förstod inte varför hon fick neg omdöme,gisses amalia. Hon svarade aldrig tillbaka,betalade aldrig! Och så ger hon mig neg omdöme trots att jag har mailat henne utan reultat!

Tröttsamt att de oseriösa köparna ska ställa till det.
    När folk ser mina alla positiva omdömen så lär de ju se att det negativa är en droppe kiss i stora havet.
  • aLttjolajban
    Väntarochlängtar skrev 2011-06-26 08:29:36 följande:
    De brukar väl ha kampanjer där man slipper osålda avgiften på sommaren?? Hoppas på en sådan kampanj
    Den kampanjen var för ca 2-3 veckor sedan om jag minns rätt.
  • aLttjolajban
    Väntarochlängtar skrev 2011-06-25 19:50:15 följande:
    Till alla Traderatokiga där ute ( som jag själv är..). Har ni slutat titta på Tradera nu när det är sommar?? Själv tittar jag dagligen trots att det är sommar... Har inte gått på riktig semester än i och för sig...
    Jag kikar ofta på T. Sålde av mina sista 70-tals åkpåsar. De gick för höga slutsummor trots att det är sommar.
    Det som går bra på T nu är mobiler,70-tals tyger och andra retro prylar.
  • aLttjolajban
    Tandfen skrev 2011-06-27 11:26:14 följande:

Jag har skickat ytterligare ett mail och har även hittat köparens telenr.Ska jag ringa eller inte?Känns ju som att jag "jagar"(men det har jag kanske gjort också....).

Bara att du ringer. Köparen kanske är utan dator?
    Jag påminner köparna efter tre dagar. Hör de inte av sig så ringer jag dem. Oftast beror utebliven betalning på datastrul eller sjukdom. men ibland finns det oseriösa köpare som vägrar göra rätt för sig.

Du kan även be T skicka ett mail till säljaren om att denne ska betala sin vunna vara.
  • aLttjolajban
    Thelma82 skrev 2011-08-11 11:07:10 följande:
    Jag är mycket förtjust i Tradera men har börjat reagera på auktionsavgifterna. Provisionen blir ju skyhög om man ska sälja lite dyrare saker. Tycker dock om företeelsen att buda/köpa och få hemskickat. Vad tycker ni??

Budera är ju ok men tyvärr livlöst.

Blir OT, hoppas det är ok. Undrar om det finns någon bra facebookgrupp för barnkläder köp och sälj? Liknande Polarns. Vore toppen!
    Det finns många bra säljsidor med barnläder på FB.
    StaffenAssar skrev 2011-08-10 18:46:41 följande:
    Tidigare år har jag haft avslut på vinterkläder i slutet av augusti och fått bra betalt för dem

Jag ska hiva ut våra vinterkläder runt lön.
  • aLttjolajban

Hjälp

Posten har förstört en vara som jag har skickat

Jag har skickat en plåtburk med både tyg och papper som eballage,samt mycket packtejp. Nu har den smarta posten förstört plåtburken med rejäla bucklor!

Köparen är otrevlig i tonen. jag har skickat MÅNGA samlarsaker och ömtåliga varor genom åren. Detta är första gången som posten förstör en vara för migRynkar på näsan
    Jag har reklamerat varan på postens hemsida,.

I mina auktioner står det att jag INTE står för postens hantering.

Så hur gör man? Jag står ej för hur posten hanterar brev/paket. Jag packar varorna så att de ska hålla fram till köparen. Jag har skickat många plåtburkar på samma sett och de har alltid kommit fram hela.

Så hur gör man? Varan blev dyr,portot ingick vid fast pris. Får man räkna met ett neg omdömme nu? Tack vare postens hantering?

• aLttjolajban

Vet någon namnet på de små hundarna som man hade i bakrutan på bilarna förr i tiden på 50-70-talet. De rörde huvudet när bilen åkte.

Svar på tråden Traderatråden nr 16