Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

LitenIsa skrev 2010-05-24 13:05:34 följande:
    Tycker det är lite synd att man ej får sälja solskyddskläder. Hade missat det och fick mina auktioner nerstängda. Var ju jättefina solskyddskläder som var använda ett fåtal gånger under vår spaniensemester... Hade ju redan fått bud på dem så folk verkar ju vilja köpa dem även om dem är använda ett par gånger. Får väl bli blocket då, synd att kasta dem... Annars är jag precis som er, traderaberoende. Köper dock mer än jag säljer i dagsläget. Svårt att skikjas från dem små barnkläderna .
    villken konstig regel.varför är de plaggen förbjudna att sälja.folk får ju sälja beg badkläder utan att få sina auktioner avstängda
  • aLttjolajban
    Zvartaliljan skrev 2010-05-24 12:15:21 följande:
    F*N skulle lämna omdöme på en köpare som inte betalt o samtidigt fyllde jag ju i omdömen på andra köpare. Nu råkade jag ge negativt till FEL köpare och den som skulle fått negativt fick positivt!! *SUCK* man ska inte sitta o stressa med omdömen med en lekande bebis i famnen...
    fy vad trist.det negativa kan du ock köparen häva
    Zvartaliljan skrev 2010-05-24 12:31:06 följande:
    hon har handlat i min butik också innan utan att betala...så nä, henne som köpare ger jag inte mycket för...hon verkar impulsköpa mycket o sen ångra sig o skita i o betala.
    hur kan man handla utan att betala?det är ju stöld!
  • aLttjolajban
    LitenIsa skrev 2010-05-24 18:30:30 följande:
    Man får inte sälja begagnade badkläder längre. Jag tycker visserligen att det är upp till köparen om han/hon vill köpa begagnade badkläder eller ej. Men enligt tradera får du inte sälja det. Dock säljs det massor av begagnade badkläder ändå. Dem hinner väl inte garnska alla auktioner som finns där.
    det finns ju nästan bara beg badkläder till barn
    Är fd "den onsynlige"
  • aLttjolajban
    mariahammarberg skrev 2010-05-24 22:05:24 följande:
    Hej, hjälp mig snälla. har en köpare som inte betalat, hävdar att hon fört in pengarna på kontot tis den 18, ser ännu inga pengar (idag den 24:e)  Auktionen avslutades den 9:e och har i mitt vinnarmail satt att jag vill ha pengarna inom 3 bankdagar. Har via mail fått veta att hon varit på sjukhus med sjukt barn men är hemma nu, bekräftade den 17 att hon trotts sen betalning vill fullfölja affären men ännu inga pengar. Irriterad då jag måste jaga köparen. Vill ju helst bli av med varan, få betalt första gången och inte behöva jaga pengar eller ev tom lägga ut varan igen. Hur gå vidare nu? Hur skulle ni lägga omdömme OM nu människan genomför auktionen?
    hon inväntar kanske lön så hon kan skicka varan...
  • aLttjolajban
    Tettan skrev 2010-05-25 20:51:57 följande:
    Men vad sjutton betalar inte folk för??? Har en köpare som vann en auktion den 12:e och sedan skyller hon på att hon har datastrul och mailstrul... Men hon har ju kunnat maila mig, då kan hon väl betala också??? Suck!!
    samma via här av en köpare som skulle betalt senast 19/5
    jag tycket T borde göra om poängsystemen så säljaren kan fylla i omdömmen på hur snabb köpare betalar,hur mailkontakten osv är
    på så vis får ju säljare reda på hur ev köpare är
  • aLttjolajban
    AochJsMamma skrev 2010-05-26 06:57:26 följande:
    håller VERKLIGEN med!!!
    fler som tycker det?är man flera ock mailar T så kanske de kan ordna detta.

hur går det att sälja på T nu?idag ska jag försöka hinna fixa prolistern och hiva ut en del gott och blandat{#lang_emotions_smile}
    MaskrosDesign
  • aLttjolajban
    Väntarochlängtar skrev 2010-06-03 19:56:52 följande:
    Ibland under jag om en del köpare aktivt letar fel på sina köp.. Fick ett mail ang ett plagg med ett litet, litet, liitet hål - knappt synligt för ögat som köparen klagade på. Naturligtvis går jag med på det som köparen önskar... men ibland är det tröttsamt!
    ja vissa köpare är verkligen konstiga

här har jag äntligen fått tid till att lägga ut auktioner

smart som man är så råkade tydligen en köpare få två varor istället för en! men den köparen har inte ens mailat och påtalat det.så imorrn ska jag ringa och säga till

jag har funderat på att maila tradera ang deras betygsystem.

jag vill att de ska göra så att man kan lämna omdömme på säljaren
    hur denne skötte mailkontakt
    betalade i tid

samt att det ska finnas en "knapp"man trycker på för att PÅMINNA köparen att LÄMNA OMDÖMME !

här har ca hälften varit seriösa och lämnat omdömme.lika trist varje gång när köpare/säljare inte lämnar omdömme

sen kan man undra varför folk lämnar tomt omdömme trots att varan är i nyskick och supersnabbt skickad.

jag har börjat med att strunta i att lämna omdömme till de som ger tomt omdömme.....
  • aLttjolajban
    Labolinas skrev 2010-06-03 20:10:08 följande:
    Hej!

Aldrig handlat på tradera tidigare och ej heller sålt något, men nån gång måste ju vara den första

Hur gör jag för att sälja till så bra pris som möjligt? Har mängder med flickkläder, både märkes & lite mera alldagliga. Ska man slå ihop kläder till paket i olika storlekar eller sälja var för sig? & hur skyddar man sig mot oseriösa köpare?

Tack för svar
    lägg ut till låga utrop
    hm,lindex osv säljs bäst i klädpaket i samma storlek
    märkeskläder som pop me&i sov säljs bäst som enskilda plagg eller som klädset
    kolla runt på T så ser du hur folks auktioner ser ut
    sen är det viktigt att ange rätt porto,bra bilder och utförlig text om varan som säljs

i din info samt i alla auktioner  skriver du hur många dagar säljaren har på sig att betala
    om sakerna är djur/rökfria
    om man kan hämta vunnen sak hos er
    osv
  • aLttjolajban
    Mini Pantern skrev 2010-06-03 21:05:33 följande:
    Kan du länka till dina auktioner?
    det plingar till strax i din gästbok
  • aLttjolajban
    ominte skrev 2010-06-03 21:15:38 följande:
    Bra förslag! Kan du inte maila till tradera och föreslå?
    får ta och göra det imorgon.om fler mailar T så kanske de fixar dettaGlad
Svar på tråden Traderatråden nr 16