-
Kan du länka till auktionen?piiiinkcat skrev 2010-12-02 11:27:13 följande:Hej hopp, har handlat lite på Tradera, men undrar hur man skall gå till väga om man köpt något som man inte tycker stämmer överens med beskrivningen. Köpte en svart klänning i veloruliknande tyg.. men inte var det något velour över den. Kändes handsydd.. satt ingen ettikett i eller nått och mer som frotte material. Visst 50 kr inte så mycket men 60 kr i frakt... så Bilden var ganska mörk så svart att avgöra.. på den.. kan man få pengarna tillbaka eller hur skall man gå tillväga?
-
Ja, jättesvårt att se, jag hade oxå tolkat velourliknande som ej frotte
Om den är hemsydd så chansade hon bara på strl. Tycker du ska maila och säga att varan ej är vad du förväntade dej.
Står mindre frakt, betalade du 60?
-
Nja. Om de hade en 20000 positiva.
-
Jag trodde hon menade det som en efterlysning jag
-
Mest nyfiken på hur du vågar, tänk omdet är slut där du tänkt handla?
-
Jag brukar ta bort priset på prislappen om jag fått varan såld till högre pris än det står. Mest för att jag vill att alla ska vara nöjda med affären och jag själv känner ju mig nöjd ( såklart) och jag tror det skulle ta bort lite av glädjen för köparen om h*n såg att de betalat mer än nypris- även om det ex är ett ovanligt Print lr likn.
-
Åh! Nu fick jag ett mail fr en köpare som köpte en tröja av mig den 28 november, han hade 2 köp sen innan men den ena var i maj-09 och den andra i feb-07.
Han betalade dagen efter men mailade inte, men när jag skickade tröjan samma dag jag fick betalningen (30 nov) så mailade jag att tröjan nu var på väg och tackade för snabb betalning.
NU(6 dagar efter det mailet där det står både hans gamla adress i och att jag skickat den) skrev han nyss och frågade om jag verkligen skickat tröjan för han har inte fått den och avslutar mailet med sin adress. (Det mailet han skickade var svar på både det automatiska vinnarmailet och mitt mail om att jag skickat den så våran korrenspondens syntes ju)
Bara det att enda som stämmer är förnamnet!
I vinnarmailet står samma förnamn men ett helt annat efternamn, adress och tom STAD!
Åh!
Så nu skrev jag till honom att detn är skickad då jag skrev och att han får tänka på att det kan ta lite längre tid med eftersändningenoch så frågade jag honom om han hade eftersändning på sitt nya namn och adress!
Skulle inte förvåna mig om den kommit bort, har för en gångsskull INTE skrivit avsändare heller.. eftersom jag inte hittade lapparna och hade bråttom.
-
Nu fick jag mail fr dem med bifogat mail de ska ha skickat den 28 med de nya uppgifterna. Men skrev tillbaka att jag tyvärr aldrig fått det då de stavat fel i min mailadress.
Blev lite nervös först att jag missat nåt så kändes ändå skönt att det är miss fr deras sida. -
Varför är omdömet redan lämnar?
-
hahha, nä, det får man inte. Lite fräckt.