• star67

Traderatråden nr 16

liv10 skrev 2011-04-06 20:35:43 följande:
    nej det tycker jag inte. ibland får man ta ett neg. skriv en saklig kommentar till och lämna neg tillbaka.
    det är ju hon som budat det hon tyckte varan varit värd, man kan inte sura för att man hittar den på rea sen.... HELKNÄPPT!
    nu hon har bad om ursäkt men hon tycker inte att varan värde pengerna, hon hatar denna märke säger hon. och hon säger att hon ska hänga den i gardroben o försöka glömma det.

vad ska jag svåra tycker ni??
  • star67
    aglili skrev 2011-04-07 11:05:37 följande:
    Viket märke är det? nyfiken
    Hon får väl sälja vidare..... Verkar ju vara en poppis vara, så det ska väl inte vara några problem.
    nu hon har lämnat negativt omdöme på mig i.
  • star67

vad ska jag svåra på hennes komntar eller vad ska skriva på hennes omdömme.??

• star67
    StaffenAssar skrev 2011-04-07 13:46:56 följande:
    Star67- skriv typ 'begärde återköp för att hon hittat den på rea, verkar inte veta hur det går till på tradera' eller något liknande... Sedan kanske du ska fundera på att skriva ut märke i auktionen, då slipper du kanske råka ut för liknande Menar inte att man måste, och som köpare frågar jag innan bud om det inte står och jag vill veta, men kan ju vara bra.
    hon tog bort den då hon får pengerna tillbaka.Skrikandes men ej rättvis.
  • star67

samma här trots att har 1 kr på det mesta.

någon vet hur man anslutar mobitelefon till internet?? så att man kan kolla på mailet ibland o chatta ??

• star67

jag tycker att säljare är alltid dåligt på tradera om man säljer något billigt måste man skicka till köpare även om det är för 1 kr för att så är reglar får inte ta extra för frakt annars kommer ett - måste skicka så fort som pengerna kommer fram, men om man säljar något för dyrt då köpare är inte nöjed o lämnar negativ pga för dyrt, köpare har rätt att ångra sig men inte säljare, köpare betalar inte i tid allt är oky men säljare måste följa reglarna annrs får ett - nu jag ska sälja mina varor som jag har o inte mer. bara när man måste. + att betalar avgift till tradera och köpare aldrig blir nöjed inte alla men många + tid m.m nästa faktura går på 1200 kr. så måste man hitta en annan ställe som kan sälja sina varor.

Pixxi skrev 2011-04-07 19:01:30 följande:
    Jag förstår om man inte får vinnarmail samma dag, men om du vann i helgen borde du ju fått något. Har du kollat skräpkorgen? Mail kan hamna fel ibland. Det var inget " automatiskt vinnarmail" då kommer det med traderas mail.

Annars är det kanske så att hon sålde lite för billigtObestämd
  • star67
    madde10 skrev 2011-04-10 12:04:47 följande:
    Vilken tung body! Tror inte jag skickat nån body i den storleken för 24 kr. När jag vägt mina har det blivit 12 kr i porto, konstigt Obestämd
    jag har skickat en dam tunika stl 44/46 så inte så liten för 12 kr men den var i chefon o vägde 98 g. en body stl 62 skulle 12 kr räka till.

men jag tycker det om frakt kostnad! om köpare accepterar frakt som står på auktionen så att det är inte rättvis att be om extra kostnad som har betalat för frakt. för att man räknar totall pris på vara+ frakt o om det är accepterat så det är klart. annars om säljare hade lagt mindre i frakt hade fått högre bud.
    men om det inte står frakt på auktionen o sen säljare tar extra då man får be om det extra man har betalat.
    jag gör inte det tar bara kostnad som går på frakten + grattis förpackning. men finns många säljare som jör det. jag brukar fråga först om det är det de tar ofs hur mycket frakt blir så sen jag budar inte så högt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16