Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

ominte skrev 2011-03-23 12:39:21 följande:

Måste fråga hur man går tillväga för att efterlysa ett paket på posten?

Jag vann ett plagg för 2 veckor sen, sälajren uppgav att hon skciakde paketet efter 2-3 dagar. Har ännu inte fått något. Hon skrev i ett mail förra veckan att hon skulle höra efter med ombudet mebn har inte hört nåt än..
    Hon har 4.9 i omdöme så det borde vara lugnt men man blir ju irriterad när man itne får nåt svar om hon försökt spåra paktet, eller hur man nu gör??

klicka på länken reklamera.
    http://www.posten.se/c/reklamera?csref=link_startsida_reklamera_110321

jag skickade en pop jacka för över en månad sen till Finland den kom fram för 2 dagar sen. Sen skickade jag en hello kitty tröja för över en månad sen och dn har forf  inte kommit fram. lär nog inte göra det heller
  • charmmiss

åh vad sur jag är. sålde en klänning och när jag skulle skicka den så ser jag att jag skrivit fel strl i annonsen,  mailar köparen direkt och erbjuder pengarna tillbaka, för genast pengarna tillbaka och ber 1000ggr om ursäkt. och vad får man då, jo ett negativt omdöme med kommentaren "fel storlek i annonsen"
    alltså jag blir så trött på folk

• charmmiss
    liv10 skrev 2011-03-31 22:57:14 följande:
    jag var med om exakt samma sak för nån dag sen. blir sååå ledsen. funderade nästan på att lämna neg tillbaka pga otrevlig köpare, men jag sansade mig......
    hon fick faktiskt neg tillbaka, mailade henne först om att vi skulle lösa det, men fick inget svar, så nu lämnade jag negativt med motiveringen
    konstig köpare som lämnar negativt utan orsak, läs på om traderas regler!

detta för att hon ska fatta att man inte ger ett neg så lättvindigt.
  • charmmiss
    liv10 skrev 2011-03-31 23:24:31 följande:
    ja man kanske ska börja lämna neg tillbaka, har fått 3st neg som alla känts väldigt omotiverade. har aldrig lämnat neg tillbaka. men nu kanske jag skall börja med det.

en sak stör mig dock, hade en köpare som köpt tre saker av mig, hon väntade till sista dagen med att lämna neg på ALLA TRE så att jag inte hann lämna omdöme tillbaka.... så jäkla fult!
    det tycker jag absolut du ska göra, fick ett negativt för några månader sen. hon köpte en overall av mig där jag skrev i annonsen att gummibanden under fötterna var utbytta (hade köpt i sytillbehörsaffär, såna som har knapphål i och man bara fäster enkelt i knapparna på overallen), jag fick neg med motiveringen att  gummibanden var hemmagjorda,
    En annan hade köpt velour av mig och satte negativt med motiveringen tyget var ej velour, dagen efter mailade hon och sa att hon visste egentligen inte hur velour såg ut och hade frågat sin kompis som sa att t yget var velour så hon skulle ta bort det negaiva.  Alltså finns sådana knäppgökar och varför ska de komma undan med att sätta massa negativt på säljare som verkligen försöker göra sitt bästa för att få nöjda köpare.
  • charmmiss
    liv10 skrev 2011-03-31 23:42:19 följande:
    OK; hur hade ni gjort här då?

köpare köper en tröja, jag upptäcker när den skall skickas att den är slut (vi har uppgett fel färg i annonsen!), med köpare det, säger vilken färg som finns och erbjuder den eller pengar tillbaka. köparen vill ha pengar åter, jag sätter in dem direkt.
    får neg idag med motiveringen "tröjan jag köpt fanns ej, frågar om jag vill ha en annan?! har fått pengar åter"
    tycker det känns trist, vet ju att jag självklart gjort fl- och att köparen säkert är besviken- MEN jag har ju gjort mitt bästa för att lösa det iaf. vad lämnar ni för omdöme tillbaka en sån gång?
    haha. kanske samma nöt som handlade från mig, lämna neg med samma motivering som jag lämnade
  • charmmiss
    Pixxi skrev 2011-04-07 19:02:18 följande:
    Men finns det nån annan site som funkar bättre?
    förut sålde jag massor på tradera, nu säljer jag det mesta på facebook.
  • charmmiss

Annat82, jag har inte fått det men tycker du ska vidarebefodra det till traderas support så de kan gå ut med varningsbrev, finns ju alltid några stackare som går på sånt.

De kunde väl ändå stava rätt i mailet, det var totalt osammangänande

Svar på tråden Traderatråden nr 16