Inlägg från: Bellabelize |Visa alla inlägg
  • Bellabelize

Traderatråden nr 16

Det här var Esprit vuxenkläder. De annonser som jag har tittat på för egen del som köpare har blivit på tok för dyra. Så då tänkte jag att jag kunde tjäna en hacka på mina oanvända kläder. Men tydligen inte.

• Bellabelize
    Jessika82 skrev 2011-08-31 19:13:44 följande:
    har de 5dagar på sig att betala, ska väl jag ha 5dagar på mig att skicka... ska man skriva ska ha betalt samma dag som auktionen går ut... :)

vi får nog ta och skicka brev till tradera om omdömmes sidan...
    Ja, ska vi besvära Tradera igen? Jag har skrivit till dem flera gånger och klankat ner på deras bristfälliga betygssystem! :)
  • Bellabelize
    aglili skrev 2011-09-01 17:05:47 följande:
    Och så retar jag mig på att jag retar mig
    Vad spelar det för roll egentligen
    Man vill ha fina betyg när man anstränger sig.

Jag vill inte ha samma omdöme som någon som tar en vecka på sig att skicka, bara för att vissa slentrianmässigt klickar in en fyra för att det har tagit två hela dagar efter att auktionen gick ut.

Jag tycker att T borde ändra. "Hur lång tid tog det för säljaren att skicka varan"
    1. 1-4 dagar
    2. 5-7 dagar

osv
    Då kan inte köparen godtyckligt klicka runt som de gör i dag.
  • Bellabelize

Det är verkligen dött på Tradera.
    Och på Blocket också. Jag har lagt ut en massa grejer till bra priser. Vanligtvis brukar folk ringa och mejla som galningar. Men inte nu.

• Bellabelize

Jag börjar fundera på om det har gått inflation i Polarnkläder. Jag har bevakat ett par auktioner med vinterkläder som jag sedan missat, och de har inte gått för några högre belopp. Jag upplever att det var en mycket större rusch förra året när folk betalade överpriser för Pop-overaller som det var hål i.

• Bellabelize
    StaffenAssar skrev 2011-09-08 20:41:06 följande:
    Funderar på att skriva "lämnade ett konstigt omdöme, men i övrigt inga konstigheter" som omdöme till henne...
    Haha! Ja, varför inte?
  • Bellabelize

MejaKiZnik: Det står bla när man lägger in annonsen, att man som säljare tar ansvar för att innehållet i annonsen är korrekt. Man kan ju tolka det som att uteblivna detaljer ingår i att ge en korrekt bild av varan, men i det fallet kan ju alltid säljaren påstå att han/hon "missat" saker.

Ta kontakt med Tradera. Det är bara bra om de får det här påtalat. Det är alldeles för många slarvers som gör affärer på Tradera och utelämnar viktiga detaljer. Eller helt enkelt skiter i det.

På vilket sätt var jackan skabbig? Hål i den?
    Kan du inte länka till annonsen så att vi får se hur bilderna ser ut? Skrattande

Sedan undrar jag vad det har blivit för nonchalant stil som har spridit sig bland köpare. Vid ett flertal av mina senaste försäljningar har köparen dragit ut på betalningen. Och trots att det står i mitt vinnarmejl att de ska mejla när de har gjort överföringen, så ger de inte ifrån sig ett ljud. Vilket innebär att jag ska tvingas hålla koll på kontot långt efter att auktionerna har gått ut?!

• Bellabelize
    MejaKiZnic skrev 2011-09-13 08:26:24 följande:
    Jag betalde en rejäl summa, om du ser länkningen så förstår du
    Fy fasen, så skabbig. Stackare, du har ju betalat en rejäl slant för den också. Helt rätt att koppla in Tradera.
    De lilla man såg av den på bilderna såg det ju ok ut, fast bilderna var lite väl mörka. Och man förstår att säljaren har lagt ut bilder som mestadels visar ryggen och luvan. Den slits ju inte på samma sätt som ärmar och bröst.
    Sådana där människor ska bort från Tradera.
  • Bellabelize
    MejaKiZnic skrev 2011-09-14 15:35:01 följande:
    Jag kommer inte ge mig förrän hon fått en varning eller blivit avstängd, kommer även anmäla det om hon ej  vill sammarbeta. Jag har mer eller mindre gett upp pengarna men har skickat en rejäl uppmaning till tradera att de borde kräva en fullständig objektsbeskrivning av alla säljare. För att vara riktigt hemskt kommer jag faktiskt maila henne minst en gång om dagen och be om pengarna tillbaka. För som ni säger så har hon dolt skadorna medvetet för att få mer för den. Gråter mår skit just nu...
    Min pappa var med om säljare som inte tänkte skicka varorna, troligtvis för att de hade gått "för billigt" (antikviteter).
    Han lyckades få sakerna genom att ringa från hemligt nummer, det var mannens fru som svarade. Pappa presenterade sig vid ett annat namn och bad att få tala med mannen (hade han sagt sitt riktiga namn hade säljaren förmodligen "inte varit hemma".

Säljaren ville inte prata, så pappa skynda sig att med sin myndigaste röst skrika: "Skickar du inte sakerna skickar jag polisen på dig", och slängde på. Varorna kom på studs.

Jag menar att skrämseltaktik ibland är den enda vägen att gå.
  • Bellabelize

... och jag lider verkligen med dig, ska jag tillägga.

Att det finns människor som har mage att undanhålla sådana här saker.

Svar på tråden Traderatråden nr 16