Traderatråden nr 16
Det här var Esprit vuxenkläder. De annonser som jag har tittat på för egen del som köpare har blivit på tok för dyra. Så då tänkte jag att jag kunde tjäna en hacka på mina oanvända kläder. Men tydligen inte.
Det här var Esprit vuxenkläder. De annonser som jag har tittat på för egen del som köpare har blivit på tok för dyra. Så då tänkte jag att jag kunde tjäna en hacka på mina oanvända kläder. Men tydligen inte.
Det är verkligen dött på Tradera.
Och på Blocket också. Jag har lagt ut en massa grejer till bra priser. Vanligtvis brukar folk ringa och mejla som galningar. Men inte nu.
Jag börjar fundera på om det har gått inflation i Polarnkläder. Jag har bevakat ett par auktioner med vinterkläder som jag sedan missat, och de har inte gått för några högre belopp. Jag upplever att det var en mycket större rusch förra året när folk betalade överpriser för Pop-overaller som det var hål i.
MejaKiZnik: Det står bla när man lägger in annonsen, att man som säljare tar ansvar för att innehållet i annonsen är korrekt. Man kan ju tolka det som att uteblivna detaljer ingår i att ge en korrekt bild av varan, men i det fallet kan ju alltid säljaren påstå att han/hon "missat" saker.
Ta kontakt med Tradera. Det är bara bra om de får det här påtalat. Det är alldeles för många slarvers som gör affärer på Tradera och utelämnar viktiga detaljer. Eller helt enkelt skiter i det.
På vilket sätt var jackan skabbig? Hål i den?
Kan du inte länka till annonsen så att vi får se hur bilderna ser ut?
Sedan undrar jag vad det har blivit för nonchalant stil som har spridit sig bland köpare. Vid ett flertal av mina senaste försäljningar har köparen dragit ut på betalningen. Och trots att det står i mitt vinnarmejl att de ska mejla när de har gjort överföringen, så ger de inte ifrån sig ett ljud. Vilket innebär att jag ska tvingas hålla koll på kontot långt efter att auktionerna har gått ut?!
... och jag lider verkligen med dig, ska jag tillägga.
Att det finns människor som har mage att undanhålla sådana här saker.