Inlägg från: Bellabelize |Visa alla inlägg
  • Bellabelize

Traderatråden nr 16

fjonkan skrev 2011-09-20 17:32:58 följande:
    Men vad kallas dom där dressarna då? Det måste ju finnas ngt bra namn då dom väl?? Någon som vet?
    Bodysuit
  • Bellabelize

Trodde att det var en sådan hon menade. Men heldräkt, funkar väl som någon föreslog!

• Bellabelize
    MejaKiZnic skrev 2011-09-21 23:19:03 följande:
    GråterSkrikandes Fick detta som svar idag; Du får MER ÄN GÄRNA polisanmäla mig!!!   kör på bara!
    vad är de för problem med denna säljaren?
    Det låter som att hon är medveten om att de flesta påtryckningar om anmälning faktiskt bara stannar vid ett "hot".

Du vet inte om det är fler som har haft klagomål på denna säljare så att ni kan "gå ihop"?
  • Bellabelize
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 21:03:42 följande:
    Men vaf*n nu ska han hålla på med advokater mm för jag hotat henne. Snart orkar jag ej mer...
    Vem? Hennes kille?

Det var precis vad jag tänkte varna dig för. OM du skulle åka hem till henne, skulle jag råda dig att du tar med dig någon som ser och hör allt som sägs så att du inte åker på en motanmälan för påhittat olaga hot. Det kan se rätt illa ut att åka hem till någon för att lösa en konflikt. I alla fall i efterhand när det återberättas.

Har du sparat samtliga mejl mellan er? I sådana fall har de inte en suck på dig, du verkar ha skött det här på ett trevligt sätt.

Usch, jag förstår att allt det här känns olustigt och tar energi.
  • Bellabelize
    MejaKiZnic skrev 2011-09-23 07:07:04 följande:
    Aktie hålt = Alltid hållit

De var rätt smart att få rådfråga någon faktiskt..Drömmerska genast kolla. Tack för alla tipsen. Jag hoppas det också. Jag måste berätta de goda nyheterna. Tradera har skickat vidare min fråga om avstängning till "säkerhets"-avdelningen för att granska säljaren.
    Ett tips till; ta en skärmdump på hennes auktion, så att du har svart på vitt vad hon har skrivit. Om det blir en rättsprocess kan det ju dra ut på tiden och sidan kan försvinna (tradera har ju någon tidsgräns).

Och så kan du faktiskt använda den här tråden som bevis. Den fungerar ju lite som en dagbok där du har skrivit löpande om allt strul med den här säljaren.

Hoppas att det löser sig för dig!
  • Bellabelize
    backi2008 skrev 2011-09-25 18:29:14 följande:
    Tycker generellt att hösten är bättre än våren men nu börjar jag tvivla på T överhuvudtaget, går så segt
    Tycker också att det går ruskigt dåligt.
    Saker som skenade i pris förra året vid den här tidpunkten, får knappt ett bud.
    Har folk dåligt med pengar just nu? Det är väl egentligen bara att gå till sig själv, just nu är jag lite sparsam med inköp.

Jag har en superfin Didriksons-fleece som jag tror är rätt ovanlig. Men den vågar jag faktiskt inte lägga ut nu efter att ha gjort en sökning på avslutade annonser. Didriksonsfleecar (visserligen vanligare modeller) har gått för runt 50-lappen.
  • Bellabelize
    Mammiztill2 skrev 2011-10-05 15:58:38 följande:
    fick ni också mailet om VIP  tävling?
    att ni var en av deras främsta säljare?
    Oh yes. Tydligen är jag det.
    Precis som 95 procent av deras användare :)
  • Bellabelize
    Mammiztill2 skrev 2011-10-05 16:41:26 följande:
    fick du mail m att de skickat ut fel med?
    Nä. Haha, har de skickat ut mejlet till fel personer?
  • Bellabelize

Att kalla mig för en av de största säljarna är att ta i. I överkant.
    Men mitt snittsälj kanske ligger högt (167 kronor)? Jag säljer kanske i snitt fem grejer i månaden, inte mycket alltså.

• Bellabelize

Har bjudit på ett par vintervantar där jag misstänker budtrissning. Ingen hade bjudit på flera dagar som auktionen legat ute. Men så fort som jag bjöd var flera där och duttade, bland annat en användare som inte har gjort några köp, men som är registrerad sedan 2007. Tänker förmodligen strunta i att fortsätta bjuda.

Svar på tråden Traderatråden nr 16