• Raira

Traderatråden nr 16

inte lindex men köpte något annat på tradera där man var tvungen att gå in på hemsida och regestrera som det står på lindex annons det slutade med at man fich betala en massa extra avgifter .
     blev lika dyrt som om jag skippat tradera och gått derekt via deras företag direkt ,

• Raira
    Finsmamma skrev 2010-12-29 20:25:52 följande:
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...

denna köparen har budat hos mig, hur hade ni gjort, spärrat? känns inte okey med så mycket negativt...
    . verkar inte seriös säljare elle köpare . om man läser omdömes komentarerna  så skulle jag spärra derekt .
  • Raira

Tyvärr så kom inte vagnen, fick dock pengarna tillbaka efter många mail och sms.
    119328154
    Kommentar: Jag ansvarar ej för postens hantering har du svårt att fatta det.....    

2V å inte skickat vagnen. Ger upp, fick iaf pengarna tillbaka. M Dålig kontakt!
    119495641
    Kommentar: Har ca 3 mil till posten och så har jag också ett liv utanför tradera    

fick ej någon vagn skyllde på posten ,men fick tillbaka pengarna
    119328482
    Kommentar: ansvara ej för postens hantering du fick ju pengarna tillbaka dålig stil av dig    

nja hon har solt den 3 ggr . och posten har slarvat bort den alla ggr . spärra

• Raira

nej nu har jag köppt nog för i år Glad .

www.tradera.com/Dora-utforskaren-t-shirt-short-Alder-3-ar-v895ht--auktion_162102_124770227
    www.tradera.com/Fashion-LED-Digital-Pixel-ODM-Klocka-Farg-Light-Blue-auktion_342169_124931319

klockan är til mig en förenad julklapp . jag fick ju bara en julklapp ju Rynkar på näsan  ( presentkort och en hundring )så man fick köpa en själv för  hundringen och det blev denna klocka .

hoppas de kommer då det är företag som skickar från kina , sist jag köpte från annat land så tog det lång tid . (skulle ta 3 veckor tog 5 ) men varan var fin.

• Raira

-fick et mejl från säljaren att tröjan jag köpte inte var tjock som på bilden . Hon skrev tillbaka

Oj...det här glömt jag skriva på auktionen! Jag ber om ursäkta!

Vi hade faktiskt 2 versioner av den här jackan. Den ena är tjockare och den sålts för 249kr (ord. pris 299kr). När jag lagt upp auktionen du vunnit, hade jag glömt att skiva det i beskrivningen... Jag ber om ursäkta verkligen! Kommer att vara mer noggrann när jag lagt upp auktionen i framtiden, det lovar jag, :)

-men det hjälpte ju inte mig om jag vetat detta skulle jag ej budat ju , skrev det tillbaka oxå.

vill lite skicka tillbaka tröjan men men , tycker att man låter sur och otrevlig då o man börjar kräva det men det var 235 kr som jag betalade- för en tröja som inte stämde med det jag budat på .

• Raira
    Sophie81 skrev 2011-01-26 20:35:43 följande:
    Du gillar klockor du!Glad för var det inte du som köpt ngn annan klocka häromdagen..?
    japp . utbildad urmakare(ej praktiserande dock) .har klockor för alla väder och kläder
  • Raira

vågar ni köpa datorkonsoler , mobiler ellr kameror på T ?
     jag vågar inte riktigt det . Har kollat på ds , ds lite på T men vågar inte buda  vet inte om man blir blåst på pengarna eller om man får en heltrasig hem .

Messade bror på facebook och frågade om han hadde en att sälja . vänner och släkt minkar risken för blåsning .

• Raira

Vågade inte köpa ett ds lite  på T så man messade broder på fejjan och fick honom att sälja sin flashade för 450 kr .
    Vågar inte köpa dyra grejer på T längre när man hör att fler å fler som blir lurade ,
    vågar ni betala 700-800 kr för något på T

• Raira

behöver hjälp . Nu med postens nya regler .  Min bror skrev min sons namn på paketet med Ds et ja köpte åt honom . Min son är 7 år så han har endast id .  Har ni råkat ut att barnets namn står på paket och har ni kunnat hämta ut den . Blir krångligt om man inte kan hämta ut och den sedan åker upp till umeå igen , Och han får skriva rätt namn och skicka om den .

• Raira

okej bra för svaren jag fick . jag tog och förvarnade posten , De vet vem jag är och vad mina barn heter så det skulle inte bli probelm .

Väntade på paket från en på Tradera . en butik registrerad , Stod i infon att
    - om man har frågor så hör av dej .
    jag har väntat tre veckor på paketet , och frågade snält .
    -Har ni skickat mit paket , när skickade ni paketet ?
    Fick ett surt mejl tillbaka .

-HAr du inte förståt leverans tiden ? Det tar ca 3 veckor (räknat vardagar ej helgen ) från det datum vi fått betalning.
    paketet skickas rekomederat från asien och just nu har det varit 8 röda dagar pga det nya året i kina .

-Oj men hur ska jag veta att det har varit en massa heljdagar i kina , jag undrade bara när mitt paket pakades och skickades sedan om det var rekomenderat så vlil jag järna ha spår nummer .

nja 5 veckor stämmer mer på leveranstiden tycker jag . och att man gjärna vil veta när den postas och om det är rekomenderat .

vad man ska sätta för omdömme vet jag inte för 3 veckor har inte leveranstiden varit .

• Raira

ingen bra ide att lägga ut nu när det är sommar det går ururselt .

men kanse mitt fel , tog alt för billiga priser och jag klantade mig med portoangivelsen , men men jag skulle endå inte spara på kläderna . Mina kids har vuxut ur dem för flera år sedan och jag får inte någon till bebis för make min .

• Raira

hej jag sålde en body för 1 kr och nu vill hon ha 12 kr tillbaka  för att hon tyckte det var lite porto på ,

skulle ni betala , jag htar inga krav om jag tar för lite i porto . jag vill inte ge tillbaka men då får jag väll negativt tillbaka , Vad skulle ni svara .

• Raira

Jag brukar inte kräva pengar tillbaka när jag sätter för mycket porto , jag har ingen våg hemma och man kan inte ta sig til posten varge gång .
    jag brukar ha stående pris typ 24 kr för  barn kläder sedan sätter jag på porto för 24 f och  när jag sen  är på posten kompliterar jag med porto . Hadde tydligen ramlat av då jag ej använde klister frimärken .

( jag bad hene fota paketet och visst det hadde ramlat av . så jag ansåg mig felat och hon fick sina 12 kr - nu kommer hon antagligen klaga på bodyn oxå när hon fått pengarna . Nej hon kommer spärras från mig  efter detta )

Svar på tråden Traderatråden nr 16