• So nice

Slidväggsframfall

Det gick inte över på mig när min dotter var 1,5 år op. jag mitt framfall och jag är jätteglad för det.. har du några besvär? 

• So nice

Bling om du födde barn för en månad sedan tycker jag inte behöver oroa dig. Du kommer säkert bli återställd.

Jag hade problem att göra 2:an fick hålla emot i mellangården  för att det kändes som allt skulle ramla ut, jag blev även ofta förstoppad inte alls så fräscht..
    Hade mycket flytningar och svamp infektioner och annat skit..
    Jag fick operation men dom op bara bakre nu har jag upptäckt att jag även har på den främre blir så less, sa det redan till dem då jag gjorde min första op. november 09. men dom tycket att mitt främre var så litet så det behövdes inte..
    Du kan skaffa barn trots op. min gynläkare sa att om jag skulle skaffa fler barn skulle jag bli beviljad kejsarsnitt..O utan tvekan. Operationen gick bra, sjukskriven i 3 veckor och inga lyft (inte så lätt med tanke på småbarn)..Man behöver inte operera om man inte lider av det, jag kunde inte gå på toaletten + att jag kände mig ofräsch hela tiden. Nu väntar jag på att få främre slidväggen opererad.
    Tyvärr pratar man sällan om dessa problem men dom är vanliga.
    Stå på dig om du lider så är operation absolut att föredra, för tydligen blir man sämre med åren oavsett hur mycket man än kniper..
  • So nice

Precis som Milletti säger så blir jag beviljad KS pga påfrestningar som blir vid en vaginal födsel..Men jag hatar att ha det så här.. är också frusterad över att dom inte op. allt när dom ändå var där nere och höll på men men...

Lycka till
  • So nice

Jag tror att det blir värre vid nästa förlossning, det var vad min gyn läkare sa till mig.

Tyvärr!
    Skit jobbigt men det är fakta. Min läkare sa också att det spelar ingen roll hur mycket man kniper det har inte med musklerna att göra, väggen är försvagad och den kan man inte bygga upp hur mycket man än kniper.
    Med mig är dom alltid lika förvånade över hur starka muskler jag har. 
    Så länge du inte besväras tycker jag inte att du ska ta det så allvarligt, jag besväras av det hela tiden och mår dåligt av det.
    Med tanke på hur pass bra jag blev efter första op.. så tycker jag det var värt den där jobbiga op..
  • So nice

Jag fick besvär efter nr: 3 men då var det lite jämfört med nu.

Jag hade lite på den bakre väggen då, Hade jag vetat då vad jag vetet idag hade jag valt KS
    Med min sista gick jag upp 22 kg vilket är väldigt mycket  i mitt fall,samt att min förlossning var väldigt snabb och påfrestande. Detta blev för mycket för mina stackars slidväggar! Men om jag skulle bli gravid igen så kommer det påfresta slidväggarna igen, den största påfrestningen blir ju fortfarande vid själva förlossningen.
  • So nice

Hade det vart männen som fick detta problem tror jag alla födslar vore med KS 

Jag kniper som bara den och det hjälper inget. Kämpa för att få KS, tror även att det är en ekonomisk fråga då det gäller KS det kostar betydligt mer att få KS än att föda vaginalt..Men då räknar dom nog inte med komplikationerna som kan uppstå vid vaginal födsel.
    Hur du än gör lycka till!!
    vart har du hört att man får problem med urininkontinens vid en sådan här op?
  • So nice

Hej igen,

-Har nu varit på återbesök på DS och mitt bakre framfall har kommit tillbaks samt att mitt främre har blivit värre!! Kul eller hur? 
    Så nu blir det Op igen efter sommaren! han satt att jag tyvärr låg i risk zonen för att det aldrig riktigt skulle bli bra, när jag blir runt 55-60 ( kommer dom sätta in ett sorts nät som växer fast!!!!! detta gör att slidväggarna håller sig på plats men sexlivet efter det inte blir någon höjdare, därför var detta inte ett alternativ nu:
    Jag fråga om urin läckage och han sa ett det drabbar 1 av 4 som gör denna op...
    Det åtgärdar man väldigt enkelt med en operation till!!!! säger han...
    Jag vägrar ligga där en gång till jag kommer säga till dem att att jag har börjat läcka så att dom OP mig för det samtidigt,  i förebyggande syfte...
    Då det tydligen är ärftligt kommer jag råda mina döttrar att föda med KS.. hellre ett ärr på magen än detta!!
Svar på tråden Slidväggsframfall