• Milletti

Slidväggsframfall

Jag var på efterkoll hos gyn en månad efter förlossningen för jag hade en känsla av att något hängde ut genom slidmynningen men han sa att bara jag gjorde knipövningar så skulle det lösa sig själv.
    Efter ett halvår gick jag till specialgyn istället och de sa att det inte kommer att gå tillbaka av sig själv utan jag måste operera. Då vi tänkt skaffa ett barn till så måste jag vänta med operation.
    Jag hade en 30 timmars förlossning och 2 timmar med kryst som slutade med sugklocka så det blev stora påfrestningar. Jag har både fram- och bakvägg som buktar och hänger in. Blev lite bättre när jag förlorade de mesta av mina mammakilon på magen för det tryckte på.

• Milletti

Anledningen till att jag måste vänta med operation är att jag helst vill föda vaginalt. Har man blivit opererad blir man beviljat ett snitt för att påfrestningarna i slidväggen inte ska bli så stora och risken finns att det spricker.
    Det ÄR jättejobbigt att leva med detta och blir det så att dina besvär bara kan hjälpas med operation så se till att du får en så snart det bara går..

Svar på tråden Slidväggsframfall