Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kate: hehe.. Min andra graviditet var fyllt av illamående, kräkningar, svårt att go, foglåssning, låsning i höften, ont på natten.. Sa att det inte skulle bli fler barn och satte in en stav, men i januari åkte den ändå ut.. Blir jag gravid blir det en trea

• chiqita

Poison: nja, inte riktigt förtränger men när jag såg hur kul barnen har ihop och tänker på hur fint de skulle kunna ha det hela livet kände jag att 9 månaders pissmående kan vara värt det. (Påminn mig när/om jag mår lika dåligt igen)

Så tråkigt att du inte mår bra. Hormoner och omständigheter kan säkert påverka. Man får känna att det är mindre bra även om man kämpat. Hoppas du snart får vila, ta det lugnt och må bättre. Kram!

• chiqita

Inte längre i limboland, yohoo!!! Utifrån mina beräkningar har jag då en lutealfas på 10-12 dagar, är det normalt? Minns inte vad jag hade förra gången.

Vi har en aupair som hjälper med städning samt lite matlagning och läggning. Kan säga att det behövs, speciellt nu när mannen börjat med egen firma och ofta är på resa. Visst det kostar, men är så värt det.

• chiqita

Grattis Mosing! (Missade ditt inlägg igår..)

Anceka: Lycka till idag!

Tack för kommentarer om lutealfas. Var orolig att det var för kort. Återstår fortfarande att se om kroppen kommit igång på riktigt. Tempen håller sig fortfarande högre men tanten är kvar så bara att hoppas på ÄL om någon vecka.

• chiqita

Ego: just nu är jag lite arg på min läkare.. Min dåvarande såg att något inte stämde helt med mina sköldkörtelvärlden, därefter har min nuvarande kollat två gånger, men sagt att allt är normalt. Nu fick jag sms från gyn jag träffade förra veckan, att de värdena behöver kollas upp vidare men hon väntar på fler svar och ska höra av sig när hon får de.
    Kan de värdena hoppa upp och ner? Har för mig att jag läst att en gång medicin

• chiqita

Vi5: ok.. Men om man är frisk ska inte värdena gå upp eller ner alls?
    Har läst på flera ställen nu, en gång medicin

• chiqita

Cilla, hur använder man det? På kläderna? Syns det när man har det på? Antar att jag kommer få ont i fogarna den här gången med, dvs om jag får bli gravid igen.. Om ingen annan vill ha, som behöver det tidigare, är jag lite intresserad

• chiqita

Tack för länken! Tja, har aldrig testat något men om ingen annan har behov för det på kort sikt tar jag det gärna. Jag menar, jag är ju inte gravid idag, men hoppas bli det i nära framtid.

• chiqita

Bara ego just nu, Skrev precis i planerartråden men inte säker om någon är kvar där nu om dagarna. Just nu har jag bara ont som attan i äl-trakten. Började igår och då var det jobbigt men idag ännu mer. Känns precis som ÄL fast mer än jag minns att det brukar. Molar när jag sitter och ännu mer om jag går. Samtidigt är det kruttorrt där nere så om det är ÄL verkar det inte vara på G ännu. Samtidigt trodde jag att jag hade tidig ÄL för en vecka sedan då jag hade ÄL-flytningar och en lite rödbrun sådan (ursäkta detaljerna) Skäms. Är ca 2 veckor sedan mens så jag tror inte att det är det, känns inte heller som mensvärk. Gahh.. vad ska jag göra för att lindra, ta en alvedon, tror ni det hjälper? Kanske är mina oregelbundna cykler som kommit tillbaks och har en jättekort cykel denna gång. Förra gången var ju första gången sedan stavuttag så antar att det kan snurra lite i början... Obestämd

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8