Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ja, jag fick åka till Karlavägen för UL, det är där de har utrustning för sånt, och så har de läkare där också, om man behöver. Faktiskt en rätt bra. De var rätt rara där, tyckte jag.

• cilla67

Såg just att Mamamia har öppnat i Älta, det kanske ligger bättre till för dig? Fast för UL är det ändå Karlavägen som gäller.

• cilla67

Lena, A hade Kavatkängor i fjol, och jag tyckte också de var stora. Han hade 21 i dem, och 23 i ett annat par från Ecco. Jag var i skoaffären för ett tag sedan och rekade inför vintern och mätte då upp ett par Kavat och ett par Viking och konstaterade att Kavat i 24 och Vking i 25 är ungefär samma. Nu vet jag att Somna säger att Viking varierar mellan modellerna, men de kanske inte har hur många vintervarianter som helst.
    Apropå det, vet någon var man skaffar sig en sån där sko-mätsticka? 

Kan kanske återkomma i ärendet, jag har fyndat båda sorterna på Tradera, ett par sprillans nya Viking Play kom med posten idag, och ett par lätt begagnade Kavat Defender väntar på DHL-stället.

• cilla67

Barba, hormonstinn, nu har jag inte provat myntate mot illamående, men allmänt kan man väl säga att det är absolut godast om man köper en myntaplanta och gör te på färska blad! Då blir det inte heller nån färg, men det blir det ju  aldrig av färska örter.

• cilla67

Nej, tre fyra stycken bara. När man nyper av på växten grenar den sig ju och blir buskigare och får fler blad, så det funkar bra!

• cilla67

Jag mådde illa tre gånger med A, ingen gång med G, så det där är nog lite olika, helt enkelt. Jag hade ju inga symptom alls med G förrän jag fick sammandragningar i v 14.

A blev överlycklig över sina nya skor, så idag vägrade han ta på sig byxor och skulle till dagis i jacka, blöja och goretexkängor... Till slut lyckades jag lirka på honom ett par fleecebrallor och slängde med de vanliga byxorna i ryggan. Allt började med att han skulle välja blöja och tog för lång tid på sig, så jag bestämde åt honom - vilket givetvis blev fel. För den som undrar och inte har drabbats av det har förb-de Libero hittat på att ha 4 olika musikstilsmotiv tryckta på blöjan istället för det vanliga mönstret. A kräver att få välja, nu när han kan det, och bläddrar länge och väl mellan punk, rock, hihop och disco, ibland måste man även välja noga mellan två likadana. Gah! Det tar HUNDRA ÅR att byta blöja just nu. Ge mig tillbaka det vanliga mönstret! Det räcker så bra med lite allmän trotsålder.

Även här har vi haft vaket barn i natt. Kan det vara månen, eller nåt, eftersom alla ungar tycks ha varit vakna? A har börjat kissa läck om nätterna. Inte varje natt, men då och då händer det och då kommer han tassande och väcker mig. "Mamma, kissat läck! Måste byta bölla!" Sedan orkar jag inte böka med ombäddning så G vaknar också, så då får han somna om hos oss. Jag tror att han drar i blöjan och pyjamasbyxorna så de hamnar på sniskan, och därmed orsakar läckaget.
    I morse låg vi hela familjen i samma 160-säng. Vi som skulle ha 160-säng för att vi alltid, alltid ville vara nära! Eller hur?! På varsin kant balanserade vi, med två sprattelgubbar i mitten. Men det är ganska mysigt!

• cilla67

Assar, ja jag tycker det är svårt nog nu. A är ju ingen gigant precis, men han är en propeller, och vaknar oftast på tvären i vår säng, gärna längst upp. Maken är också ganska rörlig och brukar i sömnen passa på att sträcka ut ordentligt när jag går upp och hämtar vakna barn. Så när jag kommer tillbaka ligger han som ett kryss i hela sängen och G och jag får knö ihop oss i en liten ficka som blivit över! 
    Jag vill inte tänka på hur det blir när de blir större! Som tur är har vi alltid bäddat i gästrummet, för såna tillfällen. Ibland smiter jag dit, för att få lite plats och lite ro.

• cilla67

Fiji, vi fick överge comfort fit ganska tidigt eftersom A är en sån ål. Han kan inte vara stilla alls, så vi bytte till byxmodellen eftersom det var lättare att få på. Ibland ångrar man att man berättar saker. Hade vi inte pratat om motiven på, så hade han säkert inte brytt sig. På samma sätt får jag nu äta upp att jag har berättat om figurerna på Gs muminmugg, för nu måste vi skaffa fler, eller åtminstone en med Mårran på!
    (Det är sånt vi ägnar oss åt för att distrahera och få i A mat... Lååånga historier, så utbroderade som man bara kan göra dem.)

• cilla67

Persefone, det kanske kan vara värt att testa. Fast jag tror att det är för att han drar i pyjamasbyxorna och blöjan, för blöjan i natt var inte särskilt nerkissad. Det bara hamnar på fel ställe. Vi kör ett par nätter med hel pyjamas och ser om det funkar bättre först.

Mrs Fisk, vi noterar din beställning! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8