Cissi - Precis, jag har förstått att det är långt ifrån så enkelt som att säga att ett barn som fått en smakis två gånger utan reaktion är allergifritt. Som Sara redogjort för kan ju infektioner spela in (och R var snorig och hade ju ev. en öroninflammation också fick vi ju reda på sedan). Jag funderar också mer och mer på sambandet mellan nötallergi och pollen - det sägs hänga ihop och jag läste om en vars son är pollenallergiker och nötallergi finns i familjen och de har uppmanats att inte låta honom äta nötter under pollensäsong för att inte riskera trigga en nötallergi. Kanske var det därför R reagerade nu och inte tidigare? Ja, som sagt. Jag kan älta i evigheter.
Assar - Usch, jag förstår att det känns frustrerande och osäkert. Skönt ändå att ha
alternativet med barnmorskemottagningen om det händer dagtid.
Sitter på bussen på väg hem från jobbmöte. Var lite orolig över att jag skulle plågas av att inte kunna amma lika ofta (E ammar fortfarande varannan-var tredje timme dygnet runt *suckar*) som vanligt men det känns rätt ok faktiskt och det var kul att jobba lite.