Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia jag har vetat sen ett par dagar innan jag skulle haft mens och är i v.14 nu. Hjärtat hade inget med det att göra men det var inte kul att ta tablett som drog ner hjärtslagen runt v.9. Jag har hållit tyst eftersom jag följer våra kämpare och de hade kanske tyckt det var extra jobbigt att veta tidigare... Jag mår bra tack. :)

Tack Jossan, Chiqita, Johlinn och PW.

Johlinn vi har försökt aktivt sen P föddes och skulle gjort FET i feb/mars om det inte funkat. Jag har anv äl-test. Det är ändå en hoppas för vi är chockade att gå från oförklarligt barnlösa till att ha lyckats bli gravida två ggr själva.

• Resande

Mosing

FB: känns verkligen hurraaaa. Fast lite oroligt också så klart. Hur mår du?

• Resande

Johlinn det är verkligen helt galet hur det bara kan släppa. Det är jätte kul så klart men känns lite jobbigt också för vi har nära familj som har försökt i fem år och då även hunnit med ett stort antal IVF som inte gått hela vägen. Jag önskar det var bättre fördelning så alla fick kämpa lite lagom och sen få sina efterlängtade små. Det skulle förresten stå en "hoppsan" i förra inlägget men telefonen ändrade texten...

Tack GHP.

• Resande

Vi4 tack. Det var lättare att berätta nu när allt sett bra ut för både dig och Stramalj och Sweetie äntligen ruvar. Hoppas nu resten av gänget flyttar över omedelbums.

Skönt att du mår lite mindre illa. Jag har mått asilla sen v.7 men inte behövt kräkas så som sist. Jag mår mycket bättre nu men ändå är det konstant bakis känsla och svårt med mat och dryck. Hoppas ditt illamående ger med sig betydligt snabbare än de andra gångerna.

Tack Mosing, jag vet att vi inte kan påverka men jag får ändå dåligt samvete för att vi lyckas när andra kämpar..

• Resande

Hemulen Förstår att det måste vara tungt och att du känner dig trött och introvert. Så tycker jag man blir med bara en bebis så kan inte ens föreställa mig hur man mår med TVÅ eller flera därinne! Hoppas du har en mycket bättre dag imorgon. 

Kaz gott nytt år! 

• Resande

Vi4 vad jobbigt. Åk och kolla!! Det kan ju bero på en miljon olika orsaker så åk in och kolla. Kram!!

• Resande

Vi4 håller tummarna för att allt ska se bra ut. Värken och att det rinner kan ju vara pga att livmodern växer, den kombon är vanlig här i alla fall. Förstår du är orolig, hoppas du får bra stöd imorgon. Massor med kramar

• Resande

Vi4 blev så glad av att läsa ditt inlägg. Härligt!!

Jossan vad jobbigt med tråkiga besked. Kan det inte vara så som Galia säger att bebis bara har litet huvud? Alltså utan att det behöver betyda något? Eller de kanske inte förklarade varför det var av så stor vikt med avvikelsen? Mina brorsbarn har haft enorma huvuden istället så jag tänkte om det kan vara avvikande åt olika håll. FVP antar jag de gör för att försäkra sig om att det inte är något allvarligt fel, hoppas ni hinner göra det innan ni åker så det är gjort och ni kanske t.o.m kan få goda nyheter när ni är iväg? Det brukar väl ta några veckor för dem att analysera mer djupgående så hinner ni bara göra prov innan är det väl bra att vara iväg på semester och distraheras. Vad tråkigt att det ska strula hela tiden och att ni ska behöva oroa er för ena saken efter den andra. Skickar mina varmaste kramar och hoppas du kan få svar och bra råd innan ni ska iväg.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8