• kaz

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hemulen: vad spännande! Snart är det dags. Blir det den 15 maj om inget händer innan dess? Det är jätteskönt att P äntligen tjockar på sig. Och jag har helt släppt amningen nu. Det känns faktiskt jätteskönt att den pressen är borta (men ändå vemodigt såklart). Men det blev inte funkis.

• kaz

Tack för stöd och att ni delar med er av era erfarenheter. Vägde P igår igen och nu är han faktiskt tillbaka på sin ursprungsvikt. Svårt att tro att jag hade en så här stor bebis i magen. Han har börjat le så där lite skevt

Härligt Vi4 att du börjat känna av liten. Glöm inte att fråga på RUL hur moderkakan ligger - kanske ligger den långt ner? Kramisar

Hemulen: Förstår att det är tungt nu! Hoppas du kan ta en dag i taget! Kram

• kaz

Håller tummar och tår för lyckade RUL imorgon och att ni sedan kan andas ut! Många kramar!

• kaz

Jossan: Helt rätt att vara hemma och vila utan dotter. Ha inte dåligt samvete för det! Kan tyvärr inte svara på din fråga. Kram

• kaz

Åh så härligt Vi4! Hoppas att både du och maken kan till er detta nu! ja, det lät som om moderkakan satt långt ner. Skönt att den vuxit upp lite och hoppas att du slipper fler blödningar! Min satt långt ner med Simon och jag fick en störtblödning 10 dagar innan bf. Det var inget men fy 17 var det skrämde mig.

Härligt med entusiastiska syskon Mina barn ville gärna dra upp min tröja för att verkligen visa att det fanns en bebis där inne i tid och otid

• kaz

Jag avundas inte er med 15 h fsk eller där fsk är rigid med tider. Vi har 30 h i veckan vilket är tur för Sara fyller 5 år i sept och hade blivit så uttråkad utan fsk. Här får man gå 9-15 mån-fre el 8:30-16:00 mån-tor. Vi kommer köra 9-15 alla dagar och se hur det funkar.

Hemulen: Nu börjar det närma sig! Spännande värre! Den första månaden med spädbarn i huset är nog en stor omställning för alla. Jag tyckte liksom Asap att det blev mycket när Sara föddes och Simon var 2 år. Nu är barnen större och jag är mer relax. Tycker även att maken tar mer initiativ med barnen än tidigare. Det kommer att bli super för er men det kan vara bra att ställa in sig på några tuffa (men mysiga) inledande veckor

Idag har min chef sagt upp sig. Kamningen låta bli att fundera över om jag hade haft ngn chans till den tjänsten om jag varit på plats. Känns inte så med 1 års f-ledighet i pipe-line. Men vad är väl en bal på slottet? Jag har ju min prins

• kaz

Hemulen: Tänker på dig idag!

Nu är Philip redan 1 månad. Var på BVC igår och allt var fint. Idag fick jag det första smilet riktat mot mig. Tidigare har han mest lett mot lampan

• kaz

Hemulen: Skönt att ni mår fint, du och bebisarna! Håller tummen för att det drar igång snart! Kram

Mosing: Eller hur! Blir nostalgisk av att gå från Pampers 1 till 2 Stackars P, han kommer att få vara bebis LÄNGE

• kaz

Hurra för halvtid Stramalj! Jag tycker det var nyss du plussade men visst går det segt när man själv är gravid

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8