• GossarnasMor

Någon som varit på Viva Blue Alcudia?

Efter många om och men av funderingar vart vi ska resa och vilket hotell så har vi bokat resa på Viva Blue, Alcudia med Fritidsresor.
    Valet var inte lätt men detta känns ändå bra.

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/blue-star-viva-blue/

Vi har stor resvana men utan barn och har tidigare inte haft så stora krav när man bokat hotell. Men nu kändes det mycket mer viktigare.

Vi kommer att resa med två gossar på nästan 4 år och en på lite över 1½år.

Vi reser i mitten på augusti.

Jag är bara nyfiken på om någon har varit där eller kanske t.o.m ska dit

• Svar på tråden Någon som varit på Viva Blue Alcudia?
  • carola1977

Har inte varit på just det hotellet men flera gånger i Alcudia med barn och det är ett perfekt resmål när man har småbarn. Hotellet såg väldigt fint ut också . Min dotter frågade om vi skulle åka dit och bada när hon såg bilderna på poolerna .

• GossarnasMor
    carola1977 skrev 2010-03-21 09:57:45 följande:
    Har inte varit på just det hotellet men flera gånger i Alcudia med barn och det är ett perfekt resmål när man har småbarn. Hotellet såg väldigt fint ut också . Min dotter frågade om vi skulle åka dit och bada när hon såg bilderna på poolerna .
    Haha, håller med din dotter, klart ni ska åka dit och bada.

Jag har aldrig varit i Alcudia så jag hoppas att stranden är så barnvänlig som det sägs.
  • 06 Pyret

Hej

Vi ska bo på det hotellet när vi åker i slutet på maj.
    Min sambos syster har bott på det hotellet förut och hon sa att det var jättemysigt, även en arbetskamrat till sambon har rekommenderat det hotellet så vi får väl lita på deras omdömen :)
  • madicken78

Har tyvärr inget att säga om hotellet ännu mer än att jag,min man och vår 1,5 åriga dotter ska bo där en vecka i slutet av juni så efter det har jag erfarenhet!
    Jag har googlat lite och bara hittat folk om varit jättenöjda!
    Vi längtar!

• GossarnasMor

Vad spännande att höra att flera ska resa dit före oss.
    Ni måste bara återkomma efter resan och berätta för mig.
    Gärna med tips på bra matställen m.m.

Vi har inte bokat några måltider alls och endast en spjälsäng till gossen som nästan är två. Han har för vana att gå upp och gå omkring på natten. Hemma kan det inte hända något men där är ju knappast barnsäkra dörrar, spisar eller annat. Den kostade ändå inget extra

Googla var ju smart, att jag inte tänkt på det {#lang_emotions_wink}

• Dixie

vi var där för  2 år sedan och det var bra - barnpoolen var perfekt - vi var nästan bara där och inte så mycket på stranden - det negativa var att det var långt in till "Alcudia-city" - där var restaurnger kring hotellet, men om man ville till Alcudia hamn tex var det lite långt att gå på kvällen!

trevlig resa
  • madicken78
    GossarnasMor skrev 2010-03-31 16:37:46 följande:
    Vad spännande att höra att flera ska resa dit före oss. Ni måste bara återkomma efter resan och berätta för mig. Gärna med tips på bra matställen m.m. Vi har inte bokat några måltider alls och endast en spjälsäng till gossen som nästan är två. Han har för vana att gå upp och gå omkring på natten. Hemma kan det inte hända något men där är ju knappast barnsäkra dörrar, spisar eller annat. Den kostade ändå inget extra Googla var ju smart, att jag inte tänkt på det
    Lovar att skriva och berätta när vi varit där! Längtar så jag kan dö!
  • LindaPalm

Det är ett kanonhotell som vi besök flera gånger. Kan verkligen rekomendera det!

• madicken78
    LindaPalm skrev 2010-03-31 21:06:41 följande:
    Det är ett kanonhotell som vi besök flera gånger. Kan verkligen rekomendera det!
    Hur är stranden i närheten? Har läst att den blir mindre och mindre långgrund ju längre bort från Alucia hamn man kommer och hotellet ligger ju en bit bort..
Svar på tråden Någon som varit på Viva Blue Alcudia?