• GossarnasMor

Någon som varit på Viva Blue Alcudia?

Efter många om och men av funderingar vart vi ska resa och vilket hotell så har vi bokat resa på Viva Blue, Alcudia med Fritidsresor.
    Valet var inte lätt men detta känns ändå bra.

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/blue-star-viva-blue/

Vi har stor resvana men utan barn och har tidigare inte haft så stora krav när man bokat hotell. Men nu kändes det mycket mer viktigare.

Vi kommer att resa med två gossar på nästan 4 år och en på lite över 1½år.

Vi reser i mitten på augusti.

Jag är bara nyfiken på om någon har varit där eller kanske t.o.m ska dit

• Svar på tråden Någon som varit på Viva Blue Alcudia?
  • grönagrodan

Hej! Någon som ska till detta hotellet i början av september?

• skånetös78
    GossarnasMor skrev 2010-07-07 19:55:24 följande:
    90 spänn för en pizza! OJ! det var inte dåligt det. Men vi har tänkt att göra en del mat själva och inte äta ute varje kväll.
    Barnpool var det värre med, men hur djup är den andra "livliga" poolen då. Vår 1½ åring är inte alls rädd för vatten, kastar sig ut från bryggor utan vidare. Lite orolig över att vi inte ska hinna fånga honom. Nu reser vi dock när många skolor har hunnit börja så det kanske inte är så många busiga barn där då.

Men jag längtar verkligen kan jag säga
    Ja maten är svindyr tyvärr. Tänk på att INTE handla mer än absolut nödvändigt på hotellets supermarket. Den är vansinnigt dyr! Betydligt billigare att handla på en hyfsat stor matbutik som heter Euroski och ligger ca 1-2km från hotellet (huvudgatan mot Alcudia)
    Min dotter är ca 90 cm och för henne gick vattnet i den andra poolen ungefär till brösthöjd och det tyckte hon var läskigt (men hon är som sagt en liten fegis) Har man en liten tuffing är det absolut inga problem, han kommer älska rutschkanan och det andra som finns där!
    *Linnea 7/11-08*
  • GossarnasMor
    skånetös78 skrev 2010-07-08 19:02:42 följande:
    Ja maten är svindyr tyvärr. Tänk på att INTE handla mer än absolut nödvändigt på hotellets supermarket. Den är vansinnigt dyr! Betydligt billigare att handla på en hyfsat stor matbutik som heter Euroski och ligger ca 1-2km från hotellet (huvudgatan mot Alcudia)
    Min dotter är ca 90 cm och för henne gick vattnet i den andra poolen ungefär till brösthöjd och det tyckte hon var läskigt (men hon är som sagt en liten fegis) Har man en liten tuffing är det absolut inga problem, han kommer älska rutschkanan och det andra som finns där!
    Tack för tipset om butiken. Vi ska nog hitta den Poolen är jag inte orolig för, han får sina armpuffar på sig och vi håller honom så går det säkert bra. Man kan ju byta pool med.
    Gud vad mysigt vi ska ha det
    grönagrodan skrev 2010-07-08 18:23:54 följande:
    Nej, men vi reser hem den 27 augusti. Hur många är ni som ska resa?
  • skånetös78
    GossarnasMor skrev 2010-07-11 21:40:26 följande:
    Tack för tipset om butiken. Vi ska nog hitta den Poolen är jag inte orolig för, han får sina armpuffar på sig och vi håller honom så går det säkert bra. Man kan ju byta pool med.
    Gud vad mysigt vi ska ha det
    grönagrodan skrev 2010-07-08 18:23:54 följande:
    Nej, men vi reser hem den 27 augusti. Hur många är ni som ska resa?
    Ja det finns ju tre pooler att välj mellan så det kommer gå finfint!
    Ha det så underbart, Alcudia är jättemysigt på kvällen så ta en kvällspromenad in dit en kväll (eller flera!)
    *Linnea 7/11-08*
  • rödros78

Kul att ha hittat denna sida. Vi ska åka utomlands med våra barn för första gången, de är 4 och 7 år och vi har valt att åka till just Mallorca och hotell viva blue.vi åker den 6 aug och ska vara borta i 2 veckor och har valt till  all inclusive. De vore jätte kul att få lite tips om vad man kan hitta på. Sen om de är någon som har varit på Hidropark eller Marineland info om de är något att ha. Och vad ni tyckte om maten på hotellet.

• född med tur

Nu reser vi snart.... Hur är det med handdukar? Det finns väl handdukar på rummet och sedan har jag för mig att jag läst att man kunde låna vid poolen mot en disposition. Stämmer det?

• skånetös78
    född med tur skrev 2010-07-15 19:17:09 följande:
    Nu reser vi snart.... Hur är det med handdukar? Det finns väl handdukar på rummet och sedan har jag för mig att jag läst att man kunde låna vid poolen mot en disposition. Stämmer det?
    Handdukar på rummet finns det massor av (får nya varje dag om ni vill) dock får de inte tas ut till poolen men vi såg många som gjorde det ändå. Såg inte till något ställe att låna vid poolen men det det kanske fanns.
    *Linnea 7/11-08*
  • född med tur

Tack skånetös78 för svar! Var det svårt att få plats vid poolen? Måste man vara ute kl 5 på morgonen? Några andra tips så här i sista minuten?

• skånetös78
    född med tur skrev 2010-07-15 23:00:01 följande:
    Tack skånetös78 för svar! Var det svårt att få plats vid poolen? Måste man vara ute kl 5 på morgonen? Några andra tips så här i sista minuten?
    Man bör nog vara vid poolen rätt tidigt, men å andra sidan öppnar poolen kl 8 så har man småbarn är ju 8 ganska "sent"!
    Något annat kan jag nog inte komma på som man ska tänka på, men kommer jag på nåt så skriver jag! Ha en underbar resa!
    *Linnea 7/11-08*
  • född med tur

Tack! Vi åker hemifrån inatt kl 03.00. flyget går 06.30 och det ska bli underabart. 4 åringen går runt här hemma med sin nyinköpta resväska och vill "packa mera!". 14 åringen är betydligt coolare, hon sover nog till 12 idag . Sedan blir det väl kläderna hon går i, en bikini och sminkväskan om hon får bestämma .

Svar på tråden Någon som varit på Viva Blue Alcudia?