• livet leker

Ni som ger era barn Happy Meal på McDonalds

Jag brukar köpa det åt barnen, men efter att ha läst detta får jag mig en rejäl tankeställare... !!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6815009.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 13:41
    Jag är den medvetna typen som tänker på vad jag köper hem och vad vi äter, jag köper inte nått med sötningsmedel och läser ofta innehållsförteckningen.

Jag fattar att McDonalds har konserveringsmedel i maten men ALDRIG att jag trodde att maten är nästintill konserverad.
  • Svar på tråden Ni som ger era barn Happy Meal på McDonalds
  • Veladis

Det måste väl gälla all McDonaldsmat då, inte bara Happy Meal.
    Vi äter bara där i nödfall, men det är klart, det händer ju...

• FruSen

Jag är så glad över att McDonalds inte finns här där jag bor!
    Gott är det ju absolut inte!

• galnevale

kolla ääven vad som händer med ett bigpack glass om du slänger det i slasken.. ser nästan lika dant ut dagen efter.. hmm tillsatsämnen?? Ja förmodligen en hel del.

Har även en annan liknande den med happy meal. Det var en här som köpte färdig tårtbotten på affären. den ramlade bakom saker i skafferiet och glömdes bort. Ett år senare hade inget hänt med den och nu efter ett antal år har den börjat bli lite hård {#lang_emotions_surprised} så rekomenderar att man bakar egen botten om man ska göra tårta.

• tessan27

Detta var i USA... vad jag vet så görs hamburgare i Sverige av svenskt nötkött... Är skeptisk på att maten är lika överallt.

• Veladis
    tessan27 skrev 2010-03-21 13:45:49 följande:
    Detta var i USA... vad jag vet så görs hamburgare i Sverige av svenskt nötkött... Är skeptisk på att maten är lika överallt.
    Visst kan det vara skillnad på MDonlads i Sverige och i USA, men det ger ju fortfarnad en ifngervisning om hur McDonalds tänker kring tillsatser etc i mat...
  • FruSen
    galnevale skrev 2010-03-21 13:44:38 följande:
    kolla ääven vad som händer med ett bigpack glass om du slänger det i slasken.. ser nästan lika dant ut dagen efter.. hmm tillsatsämnen?? Ja förmodligen en hel del. Har även en annan liknande den med happy meal. Det var en här som köpte färdig tårtbotten på affären. den ramlade bakom saker i skafferiet och glömdes bort. Ett år senare hade inget hänt med den och nu efter ett antal år har den börjat bli lite hård  så rekomenderar att man bakar egen botten om man ska göra tårta.
    Hmm, var det inte 15 år eller längre den där tårtbottnen låg bakom skafferiet? Fortfarande "färsk" och mjuk. Läste det i nån tidningsblaska för ett tag sedan
  • Themis

Men snälla, det där är ju skitgammal information.

En massa ingenjörskillar och MythBusters och ungefär alla i hela världen har gjort sådana försök med burgare och fotograferat för typ tio år sen, konstigt att folk känner att de behöver göra exakt samma saker igen?

Tio sekunders googling ger t ex detta:

aht.seriouseats.com/archives/2008/09/12-year-old-mcdonalds-hamburger-still-looking-good.html

Men Aftonbladet är ju iofs inte riktigt med på plan annars heller.

• livet leker
    tessan27 skrev 2010-03-21 13:45:49 följande:
    McDonalds använder samma råvaror världen över, för att det ska smaka likadat överallt. Så det är samma sak här!
  • logg81

Ja... det är ju bara ytterligare en anledning för mej att inte gå dit med min tös.

Äckligt, onyttigt, icke mättande och dyrt... Nej... Jag svälter hellre...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • livet leker
    Veladis skrev 2010-03-21 13:47:14 följande:
    Visst kan det vara skillnad på MDonlads i Sverige och i USA, men det ger ju fortfarnad en ifngervisning om hur McDonalds tänker kring tillsatser etc i mat...
    Det är ingen skillnad.
Svar på tråden Ni som ger era barn Happy Meal på McDonalds