• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • mojutten

Grattis pinglan, så härligt med goda nyheter. Vi behöver det mitt i allt elände.

Tummarna hålls, FiaLisa

Hjördan, håller tummarna att allt ska vara ok. Lite brunt behöver ju inte vara farligt. När ska du in på ngn koll?

Jag önskar er alla en Glad Påsk och att vi alla får goda nyheter framöver.

• InHeaven

kommer också in och önskar glad påsk..

tyvärr fick jag ett tråkigt påskägg i form av mens
    men men, jag ser frammåt att ta proverna i veckan på gyn iaf så det kanske kan bli ordning i torpet...

Nova min egna lilla stjärna
  • MajMamman08

Plussade i morse

Fick Mf den 6 mars och 2 veckor efter hade jag ÄL, sen plussade jag i går utan att få någon mens emellan dåe!!
    Men e så himla rädd att jag ska få MF igen??

Mina gravsymptom förra gången var lite molande värk och lite stickningar i brösten och humörsvägningar.
    Denna gången känner jag endast lite molande värk o lite,lite spända bröst!
    kände mig nästan mer gravid då än jag gör nu!!

Kan de betyda någoT?
    kan inte känna mig riktigt glad då jag e så rädd för Mf igen.... hur stor e risken att man får de igen??? och har gravsymoptom betydelse??

Plussade även väldigt svagt BIM+2 förra gången och nu plussade jag lite stakre på BIM + 1.... har de någon betydelse hur starkt plusset är??? för då jag plussade med min son så plussade jag på BIM-3 och hade jätte tydliga gravsymptom!!

kanske nån som vet?? e sååå orolig o rädd!

• Mrs Sara

Majmamman08: Grattis till plusset. Tror inte riktigt att man kan utläsa hur starkt plusset är om man ska få mf eller inte. Jag har vid mina 3 tidigare graviditeter plussat jätte starkt och ändå fått missfall. Den här gången plussade jag inte jätte starkt men jag är fortfarande gravid, går in i vecka 12 imorgon. Är jätte orolig fortfarande och tror att det kan vara svårt att släppa oron då man har gått igenom mf.
    Håller mina tummar för dig!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • MajMamman08
    Mrs Sara skrev 2010-04-05 16:12:46 följande:
    Majmamman08: Grattis till plusset. Tror inte riktigt att man kan utläsa hur starkt plusset är om man ska få mf eller inte. Jag har vid mina 3 tidigare graviditeter plussat jätte starkt och ändå fått missfall. Den här gången plussade jag inte jätte starkt men jag är fortfarande gravid, går in i vecka 12 imorgon. Är jätte orolig fortfarande och tror att det kan vara svårt att släppa oron då man har gått igenom mf.Håller mina tummar för dig!
    Tack för ditt svar kändes skönt o höra! man e ju så nojig för allting! Ja v 12,då känns de som om man kan pusta ut lite,lite för då e ju risken i varje fall mindre än den e nu! Oron kanske inte släpper förräns bebisen e ute !
  • Odetta

Är det häääär ni gömmer er Har helt missat att det var dags för en ny tråd...hej igen! *vinkar*

Pinglan!!! YEAY!!!! *grattiskram*

MajMamman!!! Grattade dig i en annan tråd men säger det igen: GRATTIS! *kram*

Alla ni andra...stora kramar till er med, har inte läst ikapp ännu, men skickar kramar i alla fall...stödkramar, tröstkramar, bara kramar...ja, you name the hug and Im sending it (ja, jag tycker om att kramas )

ego:
    Har idag fått ännu ett sånt där tidigt mf....det är så jävla tröttsamt det här. Det tar sig, men det fastnar inte....2 månader på raken har det blivit så nu. Svaga plus innan mens på flera olika tester för att sedan börja blöda på bim dagen. Eller som nu på bim+3 *suck* Men i morgon är helgen slut och då ska jag ringa privatmottagningen här i stan...kvinnokliniken ska väl egentligen hjälpa oss nu också med tanke på att vi nu har fått dem där 3 jävla mf på rad dem vill att man ska få....men jag lämnade blodprov för 3 veckor sedan som jag fortfarande inte fått svar på så jag hoppas ju att privat kanske går lite snabbare. Skittrött på det här är jag...5 mf av 6 graviditeter....och tre bara detta året, hoppas verkligen att 2010 snart blir bättre.

Nä, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Mannen min har lagat god mat och vi ska äta nu och titta på tv....bamsekram till er alla! 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Irma

Majmamman: Grattis Försök inte att oroa dig för mycket. Symptomen kan variera! 

Odd: Igen! Jäkla skit Hoppas dom tar det på allvar nu, att du får en vettig utredning!
  • InHeaven

grattis majmamma

• InHeaven

odd:
    usch och fy fan.. ja du får ligga på gyn så de verkligenhjälper er nu. det SKA de göra.. men jag rekomenderar privat faktiskt för de brukar vara lite mer "rädda" om sina patienter.. samtidigt som jag kan tycka att komunala gyn kan lite mer ibland... men testa digf framm.. styrkekramar.. jag vet hur det känns tyvärr...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14