• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • mojutten

Varje dag är en seger!
    Skönt att höra att ni passerar milstolpar, jag hoppas det fortsätter så.

Jag är i v 5+5. Jag har slutat testa, jag tog mitt sista test för över en vecka sen. Det gör mig bara nervös och jag vill inte utsätta mig för det. Jag vill känna mig så lugn jag bara kan, och försöker att tänka positivt hur svårt det än är.

Jag har vul den 24:e, så det är en bra bit dit ännu.

• L Maria

Jag ska ta mitt sista test på söndag (tror jag...), mitt andra med veckoindikator och hoppas då på ett 3+. Efter vårt VUL kan man förhoppningsvis slappna av lite grann - om allt ser bra ut... En vecka...
    Hur långt har du gått i dina tidigare...?

• TantTingeling

Härligt att det går bra för både Mojutten, Mn86 och L Maria- håller tummarna fortsättningsvis.

L maria - jag skulle inte lita sååå starkt på veckoindikatorn, fick själv svar att det gått kortare tid än min graviditet varat. Tog också hcg-blodprov som inte ökade så mycket som de skulle enligt tabellerna. Och min tös är 3 månader. Alla är ju olika, men jag tycker inte att man ska hänga upp sig för mkt på testerna. Så länge resultatet är bra så är de ju en trygghet, men när de avviker så skapar det en massa oro - som kanske är helt obefogad. Men gör det som känns bäst för dig såklart!

Mojutten: Åh, va kul att det går bra för dig, då håller jag tummarna för ett fint VUL! 

• M I M M I

Här går det inte alls, mensen kom i dag :( nytt Ivf i oktober..,

Håller tummarna för er andra!!

• mojutten

Ååh Mimmi, vad ledsen jag blir för er skull.
    Jag hoppas att ni får ett glädjande besked innan oktober.

Tack TT! Jag försöker att ta en dag i taget. Tack för tummarna, jag är sjukt nervös inför vul.

• L Maria

Tant Tingeling - nä, det är svårt det där...men nu sista vanliga testet jag tog så var det teststrecket starkare än kontrollstrecket, så jag vågar nog tro på att hcg höjs som det ska...men du har rätt - skulle den inte visa 3+ så blir jag nervös...men jag tror att den gör det, och så har vi då bara tre dagar kvar till VUL (tänkte ta det på söndag och sen VUL på onsdag) så jag chansar. Har i alla fall slutat testa med vanliga nu...

Man känner sig som en jäkla alkoholist - en dag i taget, en dag i taget... Men nu har vi i alla fall slagit vår längsta, på 5+1 idag och det verkar hålla sig kvar lite till. Vågar inte sluta tempa, så jag ser att tempen håller sig uppe - får nog sluta med det efter VUL.

Mojutten - vad blir det för dig då, typ 7+6-8+0 nånting, när ni har VUL? Då kan du få se hjärtslag...?
    Jag har förvarnat maken att vi antagligen bara kommer att se en svart fläck med en mindre vit fläck i och att det är ok i så fall (under förutsättning att den är i rätt storlek)...om det nu är ok vill säga.

Mimmi - jag håller verkligen tummarna för att IVF i oktober är det som lyckas för er! Eller att ni lyckas på egen hand under sommaren förståss!

• Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-05-11 18:15:00 följande:
    Tant Tingeling - nä, det är svårt det där...men nu sista vanliga testet jag tog så var det teststrecket starkare än kontrollstrecket, så jag vågar nog tro på att hcg höjs som det ska...men du har rätt - skulle den inte visa 3+ så blir jag nervös...men jag tror att den gör det, och så har vi då bara tre dagar kvar till VUL (tänkte ta det på söndag och sen VUL på onsdag) så jag chansar. Har i alla fall slutat testa med vanliga nu...

Man känner sig som en jäkla alkoholist - en dag i taget, en dag i taget... Men nu har vi i alla fall slagit vår längsta, på 5+1 idag och det verkar hålla sig kvar lite till. Vågar inte sluta tempa, så jag ser att tempen håller sig uppe - får nog sluta med det efter VUL.

Mojutten - vad blir det för dig då, typ 7+6-8+0 nånting, när ni har VUL? Då kan du få se hjärtslag...?
    Jag har förvarnat maken att vi antagligen bara kommer att se en svart fläck med en mindre vit fläck i och att det är ok i så fall (under förutsättning att den är i rätt storlek)...om det nu är ok vill säga.

Mimmi - jag håller verkligen tummarna för att IVF i oktober är det som lyckas för er! Eller att ni lyckas på egen hand under sommaren förståss!
    Jag skulle nog råda dig att sluta tempa (jag är tråkig, jag VEEET...), men ärligt talat, stillar det din oro eller ökar det den? Tempen ändrar ju inte det faktiska tillståndet och det finns ingenting du kan göra utom att vänta, be och hoppas... I'm sorry - jag är ganska krass ibland, men tro mig, jag står på din sida :) Jag håller tummarna för den här graviditeten, för du har verkligen haft nog med skitgraviditer nu. Nu är det fasen DIN tur! Pepp och styrkekram och en trevlig helg!
  • mn86

Tack allihopa! :)

L Maria - jag är i vecka 6+3 idag. Jag har haft det som du innan, missfall i vecka 4 och vecka 5. Har du fått några mediciner denna gång?
    Jag tar trombyl och fragmin denna gång och har dessutom hunnit med att få blodiga flytningar. Men nu när jag gjorde vul så sa de att ja inte behövde oroa mig om jag fick fler blodiga flytningar för tydligen hade jag sköra slemhinnor! Så det lugnade avsevärt!
    Jag var också jätte orolig innan vul eftersom jag hade haft de blodiga flytningarna och sen att jag faktiskt aldrig har gått så långt att jag fått sett ett levande embryo där inne! Men jag fick ryggskott lagomt innan vulet så all min oro försvann i och med att jag var tvungen att kontrollera smärtan i ryggen. Haha! Så jag tror man måsteförsöka hålla sig sysselsatt och försöka ha tankarna på annat håll. Nu tänker jag mycket framåt. Jag tänker att jag väntar barn och inte ett missfall! Ska få komma på ett nytt vul när jag är i vecka tio igen.

• L Maria

Saftis - jag veeeet... Det är bara det att jag har sett på tempen när det har skitit sig de andra gångerna och för mig är det lite en trygghet; hellre få veta det hemma i sängen på morgonen än att gå på toaletten på jobbet och upptäcka blod... Men jag kommer att sluta efter VUL:et, om allt ser ok ut där...

Mn86 - inga mediciner alls, så det är lite förvånande ändå att det håller sig längre... Jag har blivit lovad TLC på Helsingborgs lasarett och kan få vara med i en studie där det är 50% chans att utöver TLC få innohep.
    Jag vet att det låter fruktansvärt för alla som kämpar och kämpar - men faktum är att min mentala inställning den här gången har varit annorlunda... Jag har haft mina tankar på annat håll och fokus har inte varit till 100% på att jag är gravid. Vi har bestämt oss för att åka till Aten om det skiter sig och om det skiter sig - ja, då har man vin och öl att se framemot under sommaren... Klart att jag tusen gånger hellre går hela vägen, men på något vis så känner jag att det är som det är...
    De täta VUL:en är en trygghet definitivt... Jag vet inte hur länge det dröjer till nästa om vi går ifrån det kommande med bra nyheter.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14