Inlägg från: nyinflyttad |Visa alla inlägg
  • nyinflyttad

    Liga Match!

    Bra att du har koll Sol! Det måste ha blivit många trådar, men det blir färre sidor i varje nu mer.

    Har provat African power dance idag, undrar om jag kommer att kunna röra mig i morgon -:)

    Det låter mysigt Aros! Härligt att åka iväg lite ibland.

  • nyinflyttad

    Yoyna! Oj vad snabbt tiden går, nyfiken på att höra mer om vad ni gjort etc!

    Sol: Något jobb med inriktning juridik skulle vara kul! Finns inte allt för många sådana i V-ås...

    Lsy: jag hade väldigt ont i vaderna i en vecka. kommer nog att testa ett sådant pass igen framöver, det var kul!

    Inga tappade tänder här heller ännu men har för mig att jag hört att det brukar börja vid 5-6 år.

    Jag har börjat "hänga" på fejjan (jag är alltid senast med att skaffa allt) så nu har familjeliv och hemnet fått konkurrens ;)

    Har precis kommit hem från Stockholm och hoppas att barnen ska vakna så att jag får krama dom lite!

  • nyinflyttad

    Hoppas I mår bättre nu! Förstår att han är besviken på att inte få följa med på förlossningen  .

    Jag har varit på vårdcentralen och sedan barnmottagningen i 4 timmar på raken med en rosslig, hostig och krasslig E idag. Inte lätt att orka med alla undersökningar och provtagningar när man är liten och inte mår bra. Hon har haft jobbigt med andningen men det är tack och lov bättre ikväll så det hjälpte med inhalering med ventoline och betapredtabl. Läkaren misstänkte RS men snabbprovet visade i alla fall negativt.

    Bra att få allergierna ordentligt utredda lsy!

  • nyinflyttad

    Grattis till bröllop Yoyna!!

    Låter mysigt Aros! Håller med om att det alltid finns saker att göra när man har hus..nästan ett måste att åka iväg för att kunna koppla av helt.

    Har två veckor kvar tills semestern...men härligt med det fina vädret i alla fall! Hoppas att det håller i sig bara.

    Förstår att du längtar efter svalare väder Sol! Kommer ihåg att det var jobbigt varmt när jag var gravid med Tilda. Hoppas att du mår bra för övrigt!

    Kanske är värmen Evis? Hoppas att han kryar på sig innan ni ska till Kolmården!

  • nyinflyttad

    Grattis Sol!!! Vad härligt att höra att allt gått bra och att ni mår fint! Kram till er!


    Har kommit hem från en tur hem till Norrland med bil. Småtjejerna har varit super duktiga på att åka bil (240 mil på en vecka). Men det hade nog inte gått lika bra utan DVD-spelare  .

    Jag gillar också Gotland! Verkligen mysigt men det var länge sedan jag var där.

    Vill också att sommaren kommer tillbaka nu!!

  • nyinflyttad

    Svårt det där med namn..men när man väl har bestämt sig för ett så känns det som det enda rätta!

    Länge sedan vi sågs! Vi åker till Västerås på söndag (1/8) och stannar en vecka. Skulle vara jätte kul om någon/ några har tid och lust att träffas och fika någon dag nästa vecka, kanske på Vallby?

  • nyinflyttad

    Vad roligt! Vad säger ni om Vallby på tisdag kl 13.30?

    Jag gör en lista:

    Vallby tisdag 3/8 kl 13.30:

    Ny
    Esma

    Hoppas att ni får ordning på maten snart Sol!  Fortsätter du amma på samma bröst som han åt på senast nästa ammning?

  • nyinflyttad

    Det  var jätte kul att ses på Vallby!!  

    Sol: Vad bra att lille bror går upp i vikt och att ni får lite sömn!! Hoppas det fortsätter så!

    För vår det verkar sista semesterveckan bli tråkig...E är förkyld, T fick feber i kväll och regnigt väder.

    Esma: tack!

  • nyinflyttad

    Jag är dålig på att kolla här nu för tiden...

    Jätte fint namn Sol!!

    Vi har varit på en semester tripp till norra Italien (vid Iseosjön). Det var verkligen super vackert och mysigt, rekomenderas!

    Annars har vi haft en lugn och skön helg hemma. Har passat på att rensa skåp och fixat lite. Mamma har varit på besök i 3 veckor (vi var i och för sig borta i nio dagar) så det är lite skönt att bara vara själva igen.

    Jag tycker att det på många ställen bara blir större och större barngrupper på förskolorna...har inte riktigt koll på hur många barn som går på E:s avdelning nu (nya inskolningar hela tiden) men på T:s femårsgrupp är det 20 barn på tre deltider! Känns inte alls bra när fröknarna själva pratar om allt de inte kommer att hinna med...Ringde och pratade med rektorn men hon ansåg bara att man kan lösa saker på olika sätt och det är inte säkert att ett är bättre än något annat, dessutom förordade hon den fria leken. Innan omorganisationen handlade det om att det skulle bli så bra med en femårsavdelning där man kunde förbereda barnen inför övergången till förskoleklass.

  • nyinflyttad

    Hemma med krasslig E idag. Lite stressande eftersom jag har mycket som ligger på jobbet men men det är inget att göra åt. Det är ju mysigt också att var hemma med henne Glad.

    Aros: vi flög med ryanair och hade bokat boende själva (privat lägenhet med pool), blir väldigt billigt på det sättet och även trevligt att slippa turisthotellen tycker vi. Vi bodde precis vid iseosjön men det var inte så barnvänligt att bada i den så det blev mest poolen.

  • nyinflyttad

    Grattis Yoyna!!! Vilka vackra bilder på er!! Härligt att det fungerar med praktiken också.

    Äter frukost och väntar på att gå till tåget. Ska åka till Stockholm i två dagar. Jag tycker att det är super jobbigt att vara borta från barnen  Rynkar på näsan.

  • nyinflyttad

    Nä..jag är inte borta jätte ofta men ca 1-2 resor i månaden blir det. Det  känns alltid jobbigt innan jag ska iväg Glad men brukar gå ganska bra sedan. Jobbigast att sova själv på hotell, så tomt (jag gillar inte att vara själv) Skrattande.
    Det är ju inte någonting jämfört med hur det är för dig Yoyna! Vad bra att det funkar, du vet ju att det är under en begränsad tid.

    På jobbfronten går det inte så jätte bra. Måste försöka lägga lite mer tid på att söka jobb nu...eftersom vi har reserverat en tomt i Gäddeholm Förvånad. Har fortfarande inte sagt till någon här att vi planerar att flytta..
    I Stockholm finns det en del jobb men känns inte hållbart att pendla eftersom vi inte har någon som kan hjälpa oss med barnen. Båda kan inte pendla i vart fall. Det är så mycket som ska falla på plats känns det som Skrattande

    Jobbigt med sjuka barn Esma. Våra har också varit mycket förkylda på sistone men det hör väl till den här årstiden. Det är myckert värt med flexibel arbetsgivare!

    Låter toppen med förskoleplatsen Lsy!

    Sol: 5-åringar är nog inte helt lätta att ha att göra med alltid, här märker vi också av lite trotsiga fasoner Glad
    Har inte något bra råd att ge men tror att det fungerar bäst med något belöningssytem. Inte lätt att ha tillräckligt med tålamod och ork varje dag men det viktigaste är nog att man försöker vara konsekvent. Vi har haft belöning i form av fina bokmärken och klistermärken att klistra i en fin bok.  Sedan kanske något kul att göra med bara mamma eller pappa (utan småsyskon) ibland. Styrkekram!

  • nyinflyttad

    Vi har kollat lite olika hus, men det är inte lätt att hitta ett som både uppfyller de höga energikraven och inte blir allt för dyrt..

    Jag ska på en intervju i morgon (Stockholm) så håll tummarna! Vet inte när vi flyttar men det kan nog tänkas bli redan någon gång efter årsskiftet om det klaffar med jobb och så måste vi hitta en lägenhet så länge Obestämd hmmm mycket förändringar blir det.

    Låter mysigt med operabesök Esma!

    Bra att ni fått en tid Sol, hoppas att det ger mer än föreläsningen. Lustigt med feber innan vaccination - det brukar ju komma efter Skrattande

  • nyinflyttad

    Det kändes rätt ok! Jag kommer att ha möjlighet att jobba en del hemmifrån så  det kan nog funka att pendla ett tag.  Får besked nästa vecka :)

    Har ledigt idag, skönt med långhelg!!

  • nyinflyttad

    Så härligt att det är riktig vinter och snö!! Hoppas att det ligger kvar ett tag. I helgen blir det adventsfix.


    Jag blev erbjuden jobbet men tackade nej Rynkar på näsan
    A skulle få pendla till Uppsala så det känndes inte som att det skulle funka för oss. Vi får avvakta tills det dyker upp något i V-ås istället Glad

    Tomten har vi fått avboka dels för att det inte blev något med jobbet nu men framför allt för att huset vi tänkte bygga inte visade sig uppfylla miljökraven trots att säljaren var säker på att det skulle vara ok :(
    Ja ja vi får planera om liteSkrattande

    Aros: vad bra om L inte är känslig mot mjölk längre! Är det dags för sprutor igen vid 5 1/2? Vi har inte hört något från bvc. Tror inte att det uppskattas här heller..

    Sol: vad bra att ni har fått hjälp med hur ni ska hantera situationen. Förstår att det är jobbigt och tufft men ni ska se att det blir bättre. Försök att inte fundera på bokstavsdiagnoser i nuläget utan fokusera istället på att det kommer att bli bättre. Vi har en grannfamilj som har en snart femårig son som de har haft jätte jobbigt med. Han har slagits och varit väldigt aktiv/vild. Föräldrarna har fått gå på föräldrastödsamtal på bup och det har blivit mycket bättre sedan de fått tips om hur de ska hantera honom. De har också involverat förskolepersonalen och det har varit viktigt för att även de ska hantera honom på "rätt" sätt. Styrkekramar till er!!

  • nyinflyttad

    Hallå! Hoppas att allt är bra med alla!! jag glömmer bort att gå in och kolla här..
    Det blev inte någon flytt för vår del till Västerås på grund av barnen..jag hade varit tvungen att pendla till Stockhom och A till Uppsala. Inte någon bra situation när man inte heller har någon hjälp med hämntning och lämning på dagis. Men men vi får se när barnen blivit större:). Vi vill också järna ses, kommer troligtvis till V-ås v. 32 men vet inte än riktigt vilka dagar det blir.

  • nyinflyttad

    Hallå! Jag har inte heller varit här på länge. Hur har du det Yoyna?? Inget FB än? Glad

Svar på tråden Liga Match!