Viktig info som MVC- och förlossningspersonal brukar hoppa över
Emsingen76: Stort grattis! Och tack för att du delar med dig (: Superroligt att höra och läsa.
Vargaa: Men hej! :) Jag skrev precis i din gästbok eftersom jag undrade hru det gick för dig.. hehe, men det har du säkert sett? Hoppas på bebis för din del snart :)
abuelita: Nu har jag fått så mycket andra bra länkar så det känns helt okej. Jag ville mest inte sitta själv och leta och kanske hamna på några eventuella skrämmande-videos eller länkar såhär nära förlossningen.
Tänkte förresten på det här med marknadsföring och sådant..
Egtentligen borde du sätta ihop en bok, som är lite i tiden för hur det har sett ut och hur det är nu, med hjälp av våra förlossningsberättelser och den informationen vi får på möten runt om i landet?
Man skulle kunna dela upp boken i kapitel om just k-vitamin, igångsättning etc.. coh till varje kapitel har du en positiv och en mindre positiv berättelse, eller vad man ska säga från olika tillfällen i livet och där du sammanfattar all fakta och det du kian coh vet, och ahr en schysst källhänvisning i slutet.
Det blir en bok med mycket naturliga berättelser, med ton på hur kapabel kvinnokroppen är, hur informationen ändrats genom åren och hur man kan bli bemött.
Jag tror det kan bli jätte bra och framför allt lite roligt att sammanställa allt, du ska ju bara ha tid, ork och lust..
Men det är en idé som kanske är värd att spåna vidare på? :)