• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • aprilfamilj
    michiara: Tråkigt att ni måste föra in näringsdrycker igen. 2,5 kg var inte lite direkt. Hoppas att näringsdryckerna gör sitt nu! 

Piiiip: Elina är 11,5 månad och är 71 cm lång (tror jag). Var på vägning idag igen, och hon fortsätter neråt... Ny vikt igen på torsdag. Men dom har iaf inte satt tillbaka sonden än... 

caspersmamma 08: Har också en son dom är 2,9 år och han väger 12,4 kg. Jobbigt att hans mage inte riktigt pallar med riktig mat. Kan det vara för att han inte är van vid det? 
  • michiara

Piiiip: A är också knasigt rädd för allt, i natt har vi haft en vaken natt för att hon inte vågat sova :S Man blir ju trött för mindre. Men det där med huvudvärken lät ju mindre kul..

en man som ej kan le, ska ej äga en affär
  • michiara
    aprilfamilj skrev 2011-03-28 14:23:47 följande:
    michiara: Tråkigt att ni måste föra in näringsdrycker igen. 2,5 kg var inte lite direkt. Hoppas att näringsdryckerna gör sitt nu! 

Piiiip: Elina är 11,5 månad och är 71 cm lång (tror jag). Var på vägning idag igen, och hon fortsätter neråt... Ny vikt igen på torsdag. Men dom har iaf inte satt tillbaka sonden än... 

caspersmamma 08: Har också en son dom är 2,9 år och han väger 12,4 kg. Jobbigt att hans mage inte riktigt pallar med riktig mat. Kan det vara för att han inte är van vid det? 
    När funderar dom på att sätta tilbaka sonden då?
  • Skumboll

Kul med lite aktivitet här inne.... och några av de gamla dessutom! *vinkar*

Michi: Attans att det inte funkade att dra in medicin och näringsdrycker, 2,5 kilo är ju en del att tappa när man inte har något att ta från! 

Piiiip: Vi har ju pratat om det där om As rädslor lite innan, och det vore väl vettigt om de åtminstone kunde utreda honom så att man vet säkert. S avskyr ju när det blåser och regnar, han har en stickad mössa (sommar som vinter!) som han drar ner för hela ansiktet för att det uppenbarligen känns väldigt obehagligt. 
    En fråga - kräks han när han får sådär ont i huvudet?
    Jag mailar dig, jag har något roligt att berätta förresten!

April: Vikten måste ju stå i proportion till längden så det är ju svårt att bara säga vikten. S är drygt 3,5 och är drygt 100 lång (103 skulle jag tippa på) och väger 14,8, smal som en sticka. Nu har han stått still i vikt i två års tid. 
    Det är ju inte så bra att hon går ner såklart, funderar de på att stoppa tillbaka sonden igen? Hur går det med utredningen, kommer läkarna fram till något?

♥ Simon ♥
  • nattis01

Aprilfamilj: pratade de inte om knapp innan? tror nog att hennes längd o vikt är ganska propotionerliga ändå.

• Preppy

Skumboll: Hej!!! Jo han kräks ofta när han får så ont. Jag vet inte om det beror på att han skriker så mycket eller om han får så ont att han mår illa. Svårt att fråga honom. Han är ju helt omöjlig att trösta/prata med när det händer. Har mailat tillbaka!

michiara: Ja rädd för att sova, kära någon. Det är inte Abbe i alla fall. Men huvudvärken är jätteläskig. Kram!

• Skumboll
    Preppy skrev 2011-03-29 10:58:31 följande:

Skumboll: Hej!!! Jo han kräks ofta när han får så ont. Jag vet inte om det beror på att han skriker så mycket eller om han får så ont att han mår illa. Svårt att fråga honom. Han är ju helt omöjlig att trösta/prata med när det händer. Har mailat tillbaka!

michiara: Ja rädd för att sova, kära någon. Det är inte Abbe i alla fall. Men huvudvärken är jätteläskig. Kram!

Pipen, jag har skickat dig ett nytt mail, läs det! Kanske är något att ta upp med neurologen imorgon!
    ♥ Simon ♥
  • Preppy

April: 78 cm och nästan 8 kilo tror jag A var i samma ålder. Verkar lika smala alltså. Tycker ändå att de måste fundera på knapp så att hon inte får men av svälten. A låg hela tiden 1,5 över på längden och minst 2 under på vikten (kurvor alltså) man ser inte rolig ut då. Nu är han 1 över på längden och 1,5 under på vikten och det ser mycket bättre ut. Han är framförallt piggare och gladare.

• michiara

Sitter på jobbet och passar på att kika in. Hoppas ni får ngn klarhet i huvudvärken Piiiip! Så där kan man inte ha det

• aprilfamilj

Jag har ingen aning om hur dom tänker kring sonden. Har självklart fått träffa en helt ny läkare nu på slutet, som inte alls är insatt i Elina som dom flesta andra läkarna är. 

7510 g är hon ner på nu, och ser inte alls speciellt rolig ut. Man vågar knappt ta i henne för att man är orolig att hon ska gå mitt i tu... Typ...

Vad kan dom få för men svält?  

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13