Inlägg från: Lindasnutt |Visa alla inlägg
  • Lindasnutt

järfällatråden 9

Nya tråden :D

Jag har inte kunnat amma min dotter sen hon var ca två månader. Har gett ersättning. Hon är nu fyra månader

Hon föddes tre veckor för tidigt och nu funderade på de här med smakisar, är det okej att börja ge henner när hon är fyra månader eller måste jag vänta till hon är fem????
    Var nämligen på BVC och tanten där sa att jag inte skulle ge ännu för att hon var för liten?? :S

• Lindasnutt

Mirix: Men jag känner inte att hon är liten eller att hon inte skulle klara de :D
    gillar inte tantens inställning heller... Hon verkar så anti allt som är nytt, hon lever i det gamla hederliga..
    Men då skulle de inte vara någon fara iaf att börja..

• Lindasnutt

Nej jag tvekar inte alls. Utan det var tanten på BVC som sa nej. Just för att hon var tre veckor tidig.... Men jag menar tre veckor kan väl inte varaså stor betydelse...

Precis klarar hon av de och det går bra så är det väl bara att köra på, man tar det ju lugnt i början, inte direkt så att man slänger fram en biff det första man gör.

LillaT: "det nya" säger att man inte alls, behöver förrän 6 månader. För att en del barn inte är intresserade av mat. Men sen finns det ju de som säger att de är bra att introducera tidigt.

Hörde att det var bra att börja tidigt för att de skulle få i sig gluten så att man minskade risken för att barnet skulle bli gluten allergiker :S kan de stämma?????

• Lindasnutt
    Maria K skrev 2010-03-23 17:14:14 följande:
    Min dotter är prematur (född V24+2) Vi fick höra av neo att det är väl snart dags att börja med smakportioner när hon var typ 5månader okorrigerad.Så det är inga problem alls OM hon själv vill såklart. Intresset och tekniken måste ju finnas annars går det ju inte...
    Oj liten =) Jo man måste väl se till barnet hur hon är...

Men gillar inte när BVC tanten säger tvärt nej.... Aja, jag lyssnar inte så mycket på de..

jo det blir nog till att börja med smakportioner snart.... hon tittar så intensivt när man själv äter på något.... Och ja det kan ju ta tid så... {#lang_emotions_laughing}

också avis på semestern där... har varit i egypten två gånger.... Bra sol och badsemester kommer det att bli för er...
  • Lindasnutt

Grattis till barn och kommande barn... :)

Det har kommit små söta påskkärringar till oss idag... Men jag förvånas lite att de knackar på dörren, man öppnar och barnen bara sträcker fram sin lilla korg och säger inget mer.... Eller som grannen sa att där hade de bett om pengar!?!
    Ojojoj, är de så det görs nu för tiden???

• Lindasnutt

hejsan allesammans... Då har man flyttat... är numera skälbybo =) weeeei

Flytten var tung och svettig men gick smidigt ändå... fått igång internet idag också, det var väl tur de då sambon höll på att bli tokig utan den....

• Lindasnutt

Ja man är mer beroende av nätet än vad man tror... :D

• Lindasnutt

tack så mycket allesammans...

• Lindasnutt

LillaT: jo då vi har kommit i ordning väldigt bra... jag körde på som tusan de första dagarna så vi "klara" kan man säga.

Väldigt tomt på väggarna, trodde jag hade mycket tavlor men tydligen inte när väggarna skriker vita...

angående bio och 3D...  köpte ny tv till nya lägenhetn och så tänkte vi kolla på en
    3D film, men ikke sa nikke, de gick inte, såg ju bara svartvitt. kunde inte se färger :/ ???? Och vi som planerat en kväll i stan i helgen, vi ville testa "riktig"
    3D bio, men det lär inte bli så.. varför detta? 

Svar på tråden järfällatråden 9