• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Yeah *apploderar*

Jag vill oxå ha farmor o farfar att lita på i all väder ;-P Me imorgon och på onsdagförmiddag tar en mormor över iaf. Måste till skolan lite den här veckan iaf.

tack för tipsen om gensvar alla. Jag har vait rätt juste, samtidigt som jag innte kan vara för snäll viblir ju som Karro skrev betygsatta på opponeringen oxå.

Yeah Anna, vist önskar du lite att du fick ta ut alla 1,6miljoner och sicka fort som fan? Använde ni er av en mäklare, eller hur gjorde ni u igen?
  • flingansnö

Mirix: Tackar och bockar!

• Disan

mirix: Vi använde oss av hemverket.se, de som bara tar 5000 kr i betalning och så gör man det mesta själv. Det har gått jättebra och varit roligt, men samtidigt stressigt och jobbigt. Mycket att stå i som mäklare måste jag säga!

Men jaaa, skulle vara jätteskoj att ta alla pengar och resa iväg ngnstans!!

Tack flingan för ny tråd, även om jag inte är speciellt aktiv längre eller ens känner mig som en förälder. Men gillar att ha lite koll på er och få känna mig som en i gänget ibland

Life sucks and then you die
  • Mirix

Ja hur går det för Chris som ensamstående föräldre på heltid nu?

• BackinBlack

Grattis till Maya! Och grattis till försäljningen!

Här är det fruktsallad beställd som mellis. Igen. Barnen sitter och äter den nu och jag smiter in här. Intervjun gick bra, känns det som. De behöver någon omgående då konsulten innan fick annat jobb och försvann omedelbart så nu är den som ska vara mammaledig där och hoppar in. Tjänsten/uppdraget är till februari nästa år. Räknade på det och eftersom sambon måste gå ned i tid och jag inte får samma lön som innan får vi 1 000 kr om jag tar det här jobbet, i alla fall som det är idag med min inkomstförsäkring. Efter augusti får jag 10 000 efter skatt så då är det större skillnad. Och jag vill ut och jobba. Nu får vi se vad de tyckte bara...

Annars har jag blödningar. Igen, kanske fjärde eller femte gången sedan sprutan jag tog för knappt 1½ månad sedan. Suck.

Har bestämt mig för att steka köttbullar och koka makaroner till middag. Orkar inget annat för ikväll är det föräldramöte för mammor och det börjar sex, sambon är hemma halv sex tidigast. Mer tid imorgon för mer avancerat.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

flingan: ja förra gången var det ju likadant och då blev det ju en tjej...tror inte att de vill säga nåt om de inte är säkra, dvs snoppen kan ju gömma sig..

Fasiken börjar känna mig lite konstig i magen, käkade tartiflett igår kväll och det är ju en slags potatisgratäng med, kassler och reblochon (ost) och jag tror inte osten var pastoriserad, men gratängen var ju i ugnen i två timmar vid 200grader så då borde ju listeriabakt ha dött(dvs de ska dö vid 70) men jag blir lite orolig ialla fall, fan varför åt jag det...

Disan: grattis Maya och grattis till försäljningen, skönt att det löste sig så snabbt.

• Timba

utteröga: Håller tummarna, så att du får jobbet, vad kul isåfall.

• Mirix

1000:- låter ju konstigt. Är det värt det då? Men jobb kan ju alltid leda till mer jobb.. Lycka till iaf.

Tip, det var väl 3-4 fall sen -67 där barnet dött ller blvit sjuk pga opastoriserade ostar. Slappna av! *kramar*

• Lilla

Tack för ny tråd Flingan!

Håller tummarna för dig angående jobbet Utteröga! Får du i så fall gå ner i lön?

Tandläkarbesöket gick BRA! Supergullig tandläkare som var hur bra som helst med barn! Efteråt hälsade vi på Matglad där vi åt lunch och lekte både inomhus och utomhus i solen. Sedan blev det ytterligare lite lekparkslek här hemma innan vi gick in och åt mannagrynsgröt till mellis.

Disan: klart d ska hänga här. Du ÄR ju en i gänget! Grattis till Maya på 1-årsdagen och till lägenhetsförsäljningen!

• flingansnö

Tip: men om den stått i ungen så länge kan det inte vara ngn fara!! Ta det lugnt nu! (fast jag veeeeeeet hur man nojjar.....)

LillaT. Härligt att det gick bra!

Utteröga: Fast 1000kr är iallfall med pengar, och du får jobba Varför måste din sambo gå ner i tid?

och Disan, du visst både mamma och en i gänget!!

Svar på tråden järfällatråden 9