Inlägg från: Gluffsen |Visa alla inlägg
  • Gluffsen

järfällatråden 9

Lilla skrev 2010-03-25 23:00:28 följande:
    tip: det är lite bättre. Har mindre ont av foglossningen och tror att det beror på att jag åker bil nu till jobbet istället för att gå till buss och tåg. Dessutom har jag accepterat att jag inte kan göra alla sysslor på jobbe och inte hemma heller. Allt sammantaget gör nog att jag har mindre ont. Gluffsen: hur är det med dig? Jessie: har bebis kommit?
    Gluffsen mår fint=) Var hos Bm idag och allt såg bra ut. Ska dock på ett tillväxtultraljud på måndag på karolinska för att se att bebisen växer ok. Är ju överviktig så bm vill försäkra sig om att hon mäter rätt. lr rättare sagt jag vill försäkra mig om de,då de va min ide om hon kunde fixa en remiss till mig=)
    SKa bli spännande å se men är aningens orolig att de ska hitta något fel på bebis. Men förhoppningsvis så går de vägen. Är ju bara 38dagar kvar nu så nu vill vi ha våran bebis!=)
    BF 3Maj
  • Gluffsen
    flingansnö skrev 2010-03-26 14:33:54 följande:
    Gluffsen: Det går säkert bra! Hur ligger du på sf-mått kurvan? Tänk tjejer, snart kan vi vara mammalediga ihop! Tipp topp eller hur??!!
     Jag är nu i vecka 35 och har sf mått på 34.
    När ska du ha bebis? =)
    BF 3Maj
  • Gluffsen
    flingansnö skrev 2010-03-26 14:46:55 följande:
    inte snart nog känns det som!! Jag känner mig sprickfärdig! Är beräknad till 3:e juni enligt RUL, och 9e juni enligt ägglossningen.... Men jag hoppas på ett kejsarsnitt i mitten på maj. Vad innebär sf mått 34, ligger du på "normalkurvan eller över eller under? Frågar eftersom jag också är överviktig och jag ligger nästan på den översrta kurvan... Hade 29när jag var hos BM sist, i vecka 29.
    Jag känner mig med sprickfärdig,är så trött på alla jäkla reklam blad som ramlar in i postfacket för jag orkar inte ta upp dom, å gör jag de så mår jag fruktansvärt illa de få sekunderna de tar så nu är de sambons uppgift:P

Hoppas att den kommer 3dje juni iaf så du slipper kejsarsnitt,är ju bäst med vaginalt om man kan.
    Hitta denna länk så enligt den så ligger jag bra till för jag ligger strax ovanfrö medelkurvan. Problemet är ävl bara att bm inte vet riktigt om de är de rätta måttet  pga min övervikt men hon trodde de iaf så va mest jag som proppsa på ett tillväxtul.

kolla in denna länk så kan du jämnföra
    hemma.homelinux.org/amanda/fakta.php
    BF 3Maj
  • Gluffsen
    flingansnö skrev 2010-03-26 15:02:19 följande:
    Gluffsen: Jag vill verkligen ha ett kjesarsnitt. Min förra föddes med det och jag har såååååååå ont och HATAR att vara garvid så jag vill bara att det ska ta slut. Hoppas det går bra på ultraljudet. Jag ska göra ett i mitten på april, pga av mitt förra barn var så stort. Utteröga: Vilken djungel det är därute! Hoppas iallafall att det löser sig! Och ang midjemåttet, så är det snart dags att plocka fram jympadojjorna och börja promma!
    Jaha usch då,va jobbigt,då förstår jag att du hellre föredrar de. har du prata med någon om de då att mår så dåligt? Man kan ju få igenom ett kejsarsnitt om man absolut mår sämst av graviditeten.  Hur stort var ditt förra barn då?
    BF 3Maj
  • Gluffsen

en liten fråga för er som fött på karolinska....Håller på att packa bbväskan nu och undrar om mna behöver ha med sig egen handduk?...nått annat viktigt ja ska tänka på kanske?

=)

BF 3Maj
  • Gluffsen

Hej tjejer,den 30april kl 01.51 kom våran son Bastian till världen=)

Gu va de är mysigt att va småbarnsförälder!=)
    BF 3Maj
  • Gluffsen
    LillaT

Vi mår alla tiders,aningens trötta men de är ju så de ska va:P
    jaha vem mer har en valborgsbebis?=)

Förlossningen gick jättebra,tack vare epiduralen,den va grym och hade aldrig klarat mig utan den,tack vare den så kunde jag vila mig från förvärkarna till krystvärkarna börja och hade kraft kvar,för fy va jobbigt de va och trycka ut han de sista..men men nu är de gjort å man är en stolt mamma=)
    BF 3Maj
Svar på tråden järfällatråden 9