Inlägg från: AnnaLind |Visa alla inlägg
  • AnnaLind

järfällatråden 9

Hej!
    Är ny här i tråden.
    Jag och sambon bor i viksjö och väntar vårt första barn i september :)
    Hade varit väldigt kul att känna andra föräldrar i järfälla!

• AnnaLind

Hej allihopa!
    Här är en viksjöbo som väntar sitt första barn den 11/9.
    Jag och min sambo längtar ihjäl oss!
    Hoppar in här :D

• AnnaLind

Lilla T o Utteröga: Tackar! :D

Har precis haft middaggäster här. Min vän och hennes två tvillingtöser och hennes sambo. Full fart! Jag och sambon längtar tills vi får det här hemma med. Även om det är rätt skönt att vara själva och lata oss tycker vi ofta att det känns rätt tomt.
    Ska bli skönt att äntligen fylla hemmet med barn.

Imorgon är det tillbak på jobbet som gäller. Är så himla trött och har problem att ova på nätterna då jag inte hittar en skön ställning. Funderar på att prata med doktorn och kolla om man kan bli sjukskriven kanske på 25% eller nåt så jag an vila lite mer. Som det är nu orkar jag inget mer än att jobba :S.

• AnnaLind
    flingansnö skrev 2010-04-26 11:18:40 följande:
    AnnaLind: Jobbigt att inte sova.... jag vet hur det är.... vlken vecka är du i nu? Roligt!
    Jo. Riktigt jobbigt utan sömn. Är i vecka 21 nu så det är låååång tid kvar utan sömn. Men jag får gå på lyckokänslor och shopping nerven så länge och hålla tummarna för ett otroligt snällt barn som aldrig skriker och sover mycket
  • AnnaLind
    Lilla skrev 2010-04-25 22:26:43 följande:
    AnnaLind: vad roligt att du också är gravid!
    Visst är det! Ju fler detso bättre!
    Marina skrev 2010-04-25 21:01:39 följande:
    Välkommen Anna Lind kul med fler i Viksjö =) Jobbigt att du inte sover, vad jobbar du med?
    Alltid trevligt att träffa på fler viksjöbor. Jag hoppas det bli bättre med sömnen. försöker med det mesta för att sova, men allt förgäves.
    Jag jobbar som ekonomiansvarig på ett företag som administrerar personlig assistans. Jobbigt att ha hand om alla siffror, löner och huvudräkning där inget får gå fel när man är så trött att man kan somna ståendes! Men den 1 juni kommer min ersättare in på heltid för att jag ska lära upp henne och då får jag ju hjälp från en extra hjärna.
    Är lite jobbigt då jag brukar ha koll på det mesta och sen jag vart gravid vet jag knappt vad som är höger och vänster ;-D
  • AnnaLind
    flingansnö skrev 2010-04-27 10:47:56 följande:
    AnnaL: (förkoratar lite )  Skönt att shoppingnerven funkar iallfalll Det kan fåvem somhelst på bra humör!
    Eller hur! Vi känner att vi har hur mycket som helst at göra fram till BF. Vi vill göra om köket och fixa iordning barnkammaren med tapetsering :)
    Om shoppingnerven lägger av kommer det bli pltt fall på allt!

Mirix skrev 2010-04-26 21:29:34 följande:
    AnnaLind: när är er räka beräknad? Vår är 1 oktober!
    Är berärnad till 11/9 Va roligt med så nära BF datum! Verkar vara populärt att föda kring denna månad. Har 2 vänner som föder 11/9 och 12/9
  • AnnaLind
    Mirix skrev 2010-04-27 11:18:06 följande:
    AnnaL, tja vad är är 9 månader före september? skämt åsido eftersom våran e gjord med insem. men september e nog populärt, vi är många i min familj, inkl. mig själv som e födda i september och jag känner många fler.
    Jag hörde precis tvärtom när jag var hos min barnmorska. Hon sa att det är ingen som har tid att ha roligt till jul och att det inte föds så mycket barn i september. Helt plötsligt trillar dom in från både höger och vänter!
    Nu har jag inte läst ikapp mig på allt men ni hade varit på RUL nu eller?
  • AnnaLind

Hej allihop!
    Är så mycket just nu och när jag väl har tid över att uppdatera kan jag somna ståendes
    Trodde den värsta tröttheten skulle försvinna men den har dom senaste dagarna bara blivit värre. Sov 10,5 timme inatt och har ändå gått i koma hela dagen! Vad gör man?
    Imorgon bär det av till skälby och titta på brasan. Ska bli tokmysigt! Älskar att stå vid brasor. Det är så otroligt mysigt. I år får vi även sällskap av massa vänner som har både hund och barn.
    Hade gärna bekantat mig med många här och fäljt med på lekdejt utan barn men en annan är ju tvingad att vara på jobbet. :/
    Men den 13 aug går jag till jobbet för sista gånge ett år framöver. Ska bli underbart att få vara hemma och vara mammaledig! LÄNGTAR!

Svar på tråden järfällatråden 9