• annhan

järfällatråden 9

Hej tjejer, nu har jag också hittat hit till den nya tråden. Vi har haft sjukstuga och varit febriga/förkylda här hemma.. Men nu är vi äntligen friska, puh!

Visning på söndag, håll gärna en tumme eller två. Vi hade visning förra helgen också, men tyvärr blev det snöstorm - så det kom bara två sällskap, och ingen av dem la något bud..

Hur går det för Jessie, blivit nån bebis?

KRAM på er!

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • annhan

Jag passar på att lägga till mig på listan, hoppas det är ok även om vi inte flyttar till kommunen förrän i maj?

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• annhan

annelie:  Vad kul att våra minsta delar födelsedag! Vi kommer förmodligen inte att tycka det är fullt så roligt när de är sisådär 18-20 och ska fira sin födelsedag på valborg med alkohol och annat.. Tur att det är lååångt dit!

Lilla T: Grattis på förlovningsdagen! Hoppas ni får en trevlig dag.

Mirix: Usch, lät inte som nån höjdare! Men visst lät det som en allergisk reaktion.. Skönt att det försvann lika fort som det kom nästan.

Nu har vi varit på familjegympa, och ska påbörja STÄDNINGEN inför morgonens visning.. Blä! Har verkligen ingen städlust (har man någonsin det??) och försöker hitta nån liten gnutta energi för att köra igång.

Trevlig helg allesammans!!
    kram kram.

• annhan

Åh så skoj med 80-tals inspirerat party! Ha så roligt ikväll Mirix! Parta lite åt mig också!

Nu städar jag vidare..

• annhan
    Lilla skrev 2010-03-27 19:15:45 följande:
    Suck. Svärmor tycker att jag gått upp mycket i vikt. Hon frågade hur mycket jag gått upp och jag svarade 10 kg (är i v.30). Ja, jag förstår det... sa hon då. Sen frågade hon hur mycket jag gick upp med Idun totalt. 12 kg sa jag. Ja, 12 kg är ju idealiskt tyckte hon då. Och det finns ju inte en chans att jag hamnar på 12 kg denna gång. Har ju 10 veckor kvar. Men vadå, 10 kg i vecka 30 är väl inte så himla mycket? Jag väger nu 64 kg. Blev lite sur faktiskt. Jag frågar ju inte vad hon väger liksom.
    Jag lider med dig. Vad har hon med din viktuppgång att göra? Min svärmor var likadan när jag väntade Viktor. Vad less jag blev! Jag har ju fortfarande en hel del kilon kvar som jag försöker bli av  med nu, men hon törs inte kommentera min övervikt nu som icke gravid. Men när man är gravid tycks det vara fritt fram att häva ur sig vad man nu vill om viktuppgång..    Ignorera henne, även om det säkerligen kan kännas jobbigt vissa gånger.

Jag hoppas också att visningen imorgon blir lyckad! Nu blir det lite soffmys med maken, sedan sovdax.

Natti natti!
  • annhan

Hej tjejer!

NU ÄR VÅRT HUS SÅLT!! Äntligen. Äntligen kan vi planera för vårt nya hem och förbereda. Åh vilken pärs det varit. Visning efter visning. Jättetrög bostadsmarknad här i kommunen. Var nära att ge upp och bo kvar! Men nu så!! Känns så oerhört skönt. Och vi får tillträde redan den 11 maj, så nu är det ganska mycket som ska göras på kort tid. Måste till IKEA i helgen och köpa flyttkartonger.

Ledsen att jag inte varit här i tråden på ett tag, det kändes så hopplöst och jag blev så deppig pga allt med försäljningen.

Grabbarna har också fått plats på Råstens förskola. Känns helt ok.

Hoppas ni alla mår bra.

KRAM!

• annhan

Hej tjejer!!

Oj vad ni är flitiga och skriver! Jag har försökt läsa ikapp..

Snowflake: Vad roligt att ni har ett datum nu, verkligen nedräkning. Mysigt
    Vi har köpt ett radhus på Rågången, bortanför Högbyvägen.

Mirix: Jaa, bostadsmarknaden är nyckfull. Vi fick begärt pris i alla fall, men någon budgivning blev det inte. Nåja, nu är det iallafall sålt, och glada för det är vi..

Jag har lite panik tjejer.. Vet ni vad? Vi har ju skickat in blanketter till kommunen och tackat ja till pojkarnas dagisplatser på Råsten. Så långt allt väl. Ringer idag för att dubbelkolla att blanketterna kommit in. Först får jag inte tag i rätt person, som tyvärr har semester, och den människan jag fick prata med berättade att barnen inte kunde bli placerade på någon förskola innan vi var folkbokförda på adressen vi ska bo?? Men gud, hur gör man då?? Vi flyttar ju inte förrän om ca 3 veckor, och vi kommer ju att vara folkbokförda i Märsta tills flyttdagen. Får inte barnen plats på förskola då? Eller hur ska jag tolka henne? Så uppfattade jag kvinnan jag pratade med i alla fall, och det känns inte bra alls. Vet inte hur vi ska göra då... Någon som vet? För inskolningen börjar ju i augusti, och DÅ är vi ju folkbokförda i Järfälla. Från den 20/5 är vi det, och senast måndag den 26/4 vill de veta om vi tackar ja eller inte till förskoleplats...  Panik!! Eller har jag misstolkat allt?

• annhan

Marina: tack för ditt tips ang. flyttkartonger på Bauhaus! Ska åka dit imorgon och köpa ett gäng. Vet att det fanns på Ikea också förut, men de kanske är billigare på Bauhaus.

Lilla T: Tack! Känns jätteskönt att vi fick en köpare till slut, kändes ju lite ledsamt ett tag.. minst sagt!

• annhan

Lilla T: Kommunen har köpekontraktet, det bifogade jag redan då jag ställde mig i kö om plats. Därför tycker jag att det är märkligt, att man måste stå folkokförd.. fast de redan VET från och med när man flyttar in.. Nåja, jag ska ringa på måndag igen och vara "besvärlig"..

Utteröga: KRAM till dig!! Håller tummarna för dig den 6 maj.

• annhan

Här är en till som ska ta fram trimmern och klippa Filip. Efteråt ska han få lite blå färg sprayad i håret.. Det gick bra sist, men han brukar vara skeptisk till trimmern, trots att han är fyra år. Dock vägrar han frisörbesök, så jag har inget val..

Ha en mysig dag allihop!

• annhan

Föressten, vad tar ni på er i klädväg om ni är bjudna på dop? Det är en god väns dotter, som ska döpas. Jag har verkligen ingenting i garderoben.. måste ut på shopping! Men vad?

• annhan

Utteröga: Åk in till närakuten, tycker absolut inte att du ska gå och må sådär dåligt tills den 6 maj!!

Vi har varit i Järfälla idag och promenerat runt. Härligt. Insåg även hur mycket vi har att fixa på tomtens framsida, nytt trädäck + ny marksten och en hel del annat fick vi lägga till vår "att göra-lista".. På visningen såg man inte det för all snön. Men det gör detsamma, kul att sätta sin personliga prägel.

Imorgon är det jag som ringer Järfälla kommun och tjatar igen. Hoppas jag får tala med någon som är vettigare då, jämfört med personen jag pratade med sist.

Lilla T: Vad roligt att fixa i trädgården Har ni stor tomt?

Ha en trevlig kväll allihopa!

• annhan

Utteröga: Hur mår du idag?

Får man blöjor gratis i Järfälla kommun? Verkar ju kanon.   I Sigtuna kommun får man själv ta med barnens blöjor, det är inget som dagis står för.

Nu kan jag slappna av!! Nu är de inskrivna och klara för Råstens förskola. Känns så bra!

Vad mysigt för er som väntar smått.. Nästan så att jag blir lite sugen på en 3:a.. Men jag vet inte om maken håller med.

Ha en fin dag allihop!

• annhan

Utteröga: Stackare, det låter inget vidare alls det där. Tycker absolut att du ska stå på dig och söka akut imorgon om det fortsätter sådär.

Snowflake: Ja, jag träffar er gärna i sommar. Skulle dock tro att bebissugen inte blir minre då.. hehe

Mirix: Synd att inte de minsta fick vara med och springa! Fast, hon kanske är lika glad för det? Vifta med flagga och heja är ju inte fel det heller.

Här hemma har jag glömt att ta fram nåt ur frysen, så det får bli mamma scans "pruttbullar" (de luktar ju verkligen prutt, bokstavligt talat) till middag, och pasta. Nåja, Filip lär ju bli glad iallafall..

Ser fram emot ett svettigt aerobics pass ikväll! Röra på fläsket lite.

• annhan
    annhan skrev 2010-04-27 15:51:25 följande:
     bebissugen
    skulle förstås stå bebissuget
    stavar som en kratta ibland när jag slinter på tangenterna
  • annhan

Vad mysigt det låter med lekträff! Ser fram emot att hänga med när vi väl är inflyttade. Hoppas ni får bra väder!

Imorgon blir Viktor 1 år!! Fattar inte att tiden gått så fort. Ikväll vid 22:30 tiden är det exakt 1 år sedan vattnet gick här hemma i soffan, och vi for in till KS på koll. Fick då stanna kvar, och blev igångsatt nästa fm. Han föddes sedan 30/4 kl 18:34.. Åh, nostalgi...   Så imorgon blir det ballonger, tårta och presenter för att fira vårt lilla busfrö!

Hoppas ni alla får en mysig valborg, med eller utan majbrasa

Kramar.

Svar på tråden järfällatråden 9