Morgon morgon!
Grattis alla små födelsedagsbarn och trevlig valborg till er alla mammor. Hoppas att det blir uppehåll så man kanske kan kila iväg bort till brasan. Jag är uppväxt med scouter och har eldat i stort sett hela min uppväxt så jag älskar den där hemska röklukten, tar mig tillbaka till barndommen. Inte lika roligt dagen efter kanske... :)
Vad roligt att ni anordnat lekträff. Vart är det parken ligger, är det nära Björkebyskolan? Kan verkligen inte vänta tills jag får börja dra runt på barnvagnen i solskenet. För när jag är mammaledig ska det bara vara solsken, roliga aktiviteter, pyssel, lugna snälla barn och glädje.
Jag hör av mig sen när jag ska berätta att mitt barn har kolik och jag har fått en deprission.... Nej inget att skojja om men jag ska verkligen försöka ta tag i det här året och njuta av den. Lägga all måsten åt sidan och bara vara, bara leva och lära känna vårt barn. Inte tänka det ska jag göra, det ska jag hinna med och de MÅSTE jag göra. Tänk att det kan verkligen vara det svåraste som finns, att leva i nuet. Ska bli bättre på det.
Såg ni förresten lyxfällan igår? Charlie berättade om hur tjejer som går på mammaledighet kan spendera pengar... Uhh... Får satsa på kaffe i termos och hembakt eller fika på Ikea. :) Man vill ju inte fika upp hela hushållskassan.
Igår storhandlade jag, var helt slut och fick förvärkar men det var värt det, nu är frysen fullproppad. Sambon tyckte jag hade handlat mycket men tacka gus för City Gross, me like! Får se om jag hinner göra matlådor eller om det blir bebis innan. Kanske ska laga mat för kommande 3 åren då. :)
Evani - Fönsterputs lät som en bra idé, ser knappt ut här. Blev du nöjd? Kan man få numret? Känner inte för att putsa alla fönster i villan höggravid och sambon han har fullt upp med annat. Vore skönt med lite hjälp.
Nu ska jag ta tag i dagen, måste få lite gjort innan jag ska iväg och klippa mig. Ska unna mig en riktig klippning med färgning och slingor nu.
Kram på er alla!