Inlägg från: sarunia |Visa alla inlägg
  • sarunia

järfällatråden 9

Hej allihopa! 

Kul och hitta hit :) Vi ska flytta till Kallhäll i mitten av juni och jag läängtar verkligen. Eftersom jag känner knappt någon där tänkte jag att det skulle vara kul att få lite kontakt med Järfälla-mammor genom FL.
    Vi har två barn Johannes (041225) och Susanne (060824) samt en på jäsning :) BF 9 maj 2010!
    Tänkte passa på och fråga ang fsk och dagmammor i kallhäll. Uppe på kommunen sa de att det finns inga dagmammor, kan det stämma?
    Många kramar,
    Sara
  • sarunia

Oj vad mycket ni skriver här! :) 

tack alla ni som gett mig ett så varmt välkomnande! 
    Vi ska flytta till Kallhäll i mitten juni, kunde ha flyttat in redan nu men vill vänta någon vecka efter BF. Blir lite stressigt men då är bebisen en 4-5 veckor och våra andra små troll kommer att gå på fsk hela juni. Så vi hoppas på en någolunda lugn inflyttning (har en 2 veckor på oss).
    Tip: Vi ska flytta till Bolinderväg och jag har sökt plats just på Ulvsättra och Bolinders, men det finns inga platser till hösten :(...
    Snowflake: Kul med ännu en majbebis :D Tack för länken!
    Lilla T: Jag är uppväxt i Skälby och bor i Vällingby. Är i Skälby nästan varje dag, magen är enorm och jag har svårt att röra på mig därav åker till kära mor i Skälby som förser oss med middagar nästan varje dag :). Samtidigt känns det oerhört tråkigt för de två äldre barnen att behöva sitta inne i lgh med mig, hos mormor är det nära till både lekplats och grönska (och jag kan sitta på verandan och lata mig). Jag har känningar men inget extremt. 
    Familjelördag på Jakans bibbla låter härligt :) Vi kanske kommer!
  • sarunia

Halo,

Ville bara säga att nu har vår efterlängtade dotter kommit! Punktlig kom hon på BF 9 maj kl 7.17, vägde hela 4120 och var 52 cm lång!
    Det känns helt överväldigande att ha tre barn, man vet inte vad man ska göra av känslorna...
  • sarunia

Lilla T:

Hade hört att 3 förlossningen kan vara lite lurig, och det var den! Värkarna började på natten fre-lör... kom aldrig riktigt igång men avstannade inte heller. På kvällen åkte vi till DS för att kolla, och japp jag va öppen men bara 3,5 *suk* fick åka hem igen.
    Kl 3 på natten började de riktiga värkarna och när vi ringde in till DS fick vi meddelandet att de har fullt och att vi ska åka till Huddinge, blev så himla besviken. Tycker verkligen inte om Huddinge Sjk!! Och lååångt är det också... väntade hemma, värkarna kom allt tätare, ringde DS igen, nä åk till Huddinge...
    Så vi gjorde det till slut.
    Kom fram kl 5 och 7.17 var hon framme :) skulle kommit tidigare om de inte velat vänta med att spräcka hinnorna. 
    Personalen var dock mycket bra, tur i det hela, för sjukhuset kan man få tung depression av!
    Tack allihopa! :)
Svar på tråden järfällatråden 9