Inlägg från: Jennypenny82 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny82

järfällatråden 9

Hej järfällamammor! Jag (82:a), min sambo Peter och ettårige son Viggo flyttar om ett par veckor från Solna till västra Jakobsberg. Vi känner inte en enda en där ännu så det hade varit kul att lära känna andra föräldrar i området. Hakar gärna på om ni tar en promenad eller fika!

//Jenny
  • Jennypenny82

Hej på er mammor!
    Hoppas att allt är bra med er. Själv har jag firat in mors dag med sex and the cityfilmen och ett glas vin med en annan mamma... Dessutom lät Viggo mig sova hela natten för första gången på så länge jag kan komma ihåg! Idag fick vi besked om förskoleplats. Eftersom vi inte stått i kö så länge i och med att vi är nyinflyttade så fick vi inte precis välja och vraka... Hur som helst har vi fått plats på Vallvägens föskola- nån här som vet nåt om den? Dålig? Bra? Ska vi leta efter någon annan?

• Jennypenny82

Bra idé! Vi var och tittade på förskolan idag och det såg faktiskt jättefint ut, de håller på att totalrenovera så lagom till Viggo ska börja så är det nog toppskick. Ska ringa och prata lite med dem också, men är ju lite halvhispig när man ska till att lämna bort honom, man vill ju att allt ska var perfekt. Men som min sambo säger "man hör ju inte direkt ofta att barn dör på dagis" ;)

• Jennypenny82

Bolindermamman- Grattis, vad härligt med bebismage! Om ni ska iväg något i nästa vecka skulle jag (och Viggo) jättegärna följa med! Har fortfarande inte hunnit träffa några järfällamammor sedan vi flyttade hit så jag börjar klättra lite på väggarna Flört. Håller på att skola in på dagis men det är ju ändå ganska mycket luft i dagsschemat!

Svar på tråden järfällatråden 9