Inlägg från: Lilltösa |Visa alla inlägg
  • Lilltösa

järfällatråden 9

Hej! Efterlyste nyblivna mammor i Kungsängen och fick er tråd som länk i mitt inlägg. Finns det några andra från Kungsängen här eller är ni bara Järfällabor? Och är det några som är hemma och mammalediga, läste inte igenom hela tråden....
    Själv är jag precis nybliven trebarnsmamma och efterlyser andra mammor i närområdet eftersom mina kära vänner inte skaffat barn samtidigt som mig den här gången . Så trist gå på promenader själv

• Lilltösa

Någon av er som vet om det finns något ställe med mamma-barn-gympa, eller ställe med barnpassning? Vill börja träna nu på dagarna när jag är hemma själv med bebisen.
    Tänkte alltså i Järfälla eller så....fastän jag bor i Kungsängen, men här finns ju ingenting sånt.

• Lilltösa

Utteröga: mina söner har också den här veckan haft suspekta prickar. Grannarna har haft vattkoppor nyligen, vilket mina killar redan haft. Men det kändes så himla konstigt att killarna skulle få prickar nu direkt efter att grannarna haft vattkoppor men det var nog bara ett konstigt sammanträffande. Men iallafall, hos mina killar började det med feber, de hade feber ett dygn och sen dök prickarna upp, röda, och ungefär samma storlek som vattkoppor men inte vätskefyllda utan jämnröda....ser ut som bett ungefär. Har tydligen inte kliat. Jättekonstigt!! Kanske någon typ av virusprickar.
    Men läkaren visste inte heller vad det kunde vara på din son eller?

• Lilltösa

Nej inte hittat mamma-barngympa än men tror F&S har haft barnpassning tidigare men nu kan jag inte hitta igen det på deras hemsida.....
    Så jag mottager gärna tips om någon kommer på något.

Utteröga! Vad duktig du är som bakar!!

• Lilltösa

Stora syster....måste ni vänta på att närakuten ska öppna? Barnakute på Danderyd vill jag tipsa om....jättelugnt, sällan mycket folk (inte när vi varit där iallafall så det kanske bara var tillfälligt) och jättegulliga. Har så jättebra erfarenhet av dem så jag ville bara ge ett litet tips.

• Lilltösa

Ja precis, när jag var där och vaccinerade mina killar mot TBE (fästingvaccin) så fick de glass, kakor och saft! Urgullig sköterska som tog emot.

Svar på tråden järfällatråden 9