Inlägg från: Bolindermamman |Visa alla inlägg
  • Bolindermamman

järfällatråden 9

Hej hej!

Vilken rolig tråd här hänger jag gärna med

Kim heter jag bor i Kallhäll med dottern Tilde född 081204 och min man och vår vovve.

Jobbar sedan januari deltid och dottern har börjar förskola, åh vad skoj hon tycker det är

Ser att Tip också bor här och vi har rätt nära våra barn, vart har ni förskoleplats?

Håller också med Tip om banläkaren vi har uppe i Kallhälls centrum, han heter Sven Rane och är verkligen såå bra. Vi var där förra året i november med Tilde då hon bara kräktes och kräktes och gick ner i vikt och var så himla dålig. Han sa direkt- glutenallergi men remitterade oss till Astrid Lindgrens barnakut där sa de magsjuka då vi just varit i Grekland och skickade hem oss. Sedan visade det sig mycket riktigt att Rane haft rätt så sedan dess går jag alltid till honom när Tilde är dålig. Vilket nu lyckligtvis inte är så ofta men jag vet att han är bra och alltid gör grundliga undersökningar.

• Bolindermamman

Tackar Stora Syster, Åh Nilo vilket himla fint namn

Och ni bor i Berghem ser jag inte alls långt från oss. Brukar ni hänga upp i stora fina lekparken vid Källtorpsskolan? Den är verkligen bra den parken vi brukar vara där så ofta vi kan efter förskolan!

Går Nilo på förskola?

• Bolindermamman

Jag jobbar idag ca 60 % som redovisningskonsult på en byrå. Trivs inte riktigt så jag har fått nytt jobb som jag börjar 5 juli..också det med ekonomi men på en avdelning där jag ska sköta färre bolags bokföring......jihooo vad glad jag är för det. Då kommer jag jobba 50 % så jag ska försöka hitta nåt att komplettera upp det med ex 20 % så det iaf blit 70 % allt som allt.

Vad jobbar ni alla med då?

Vad roligt att ni försöker ses ofta, jag lär gärna känna fler i området då vi är tämligen nyinflyttade (november 2008) fanns inte många i mammagruppen man "klickade" med så det blev aldrig att vi umgicks vilket var lite trist.

• Bolindermamman

Attans då är jag inte ledig men jag hakar gärna på en annan gång, skoj att träffa nytt folk tycker jag och bara ett stort plus att alla bor i närheten Brukar sluta halv två två och hämtar därefter på förskolan så det är oftast runt den tiden jag kan!

Har ni Järfällabor besökt Säby Gård och caféet där förresten, det är jättemysigt och nu för tiden har de även öppet eftermiddagar onsdag-fredag tror jag det var. Det rekommenderas verkligen. Vi brukar gå från oss dit och fika och kolla på djuren och sen ta bussen hem, perfekt promenad.

Är ni många som är hemma om dagarna med era barn?

Är det nåt speciellt motiv du önskar på nappen eller bara lite annorlunda nappar?

• Bolindermamman

Elodie details har jättefina nappar annars, lite speciella.... jag har en vit till Tilde med en ängel på(kostar 79 kr), superfin verkligen. Sen vet jag att de haft limited edition nappar i silver och guld(kostar ca 299 kr) jättesöta

http://www.babyshop.se/system/search/search.asp?m=128&page=3

Ja onsdag nästa vecka passar jättebra, jag kan gå lite tidigare så vi ses där vi två kanske om det passar alla?

Det ligger nästan precis vid Bauhaus i Barkarby, står skyltat Säby gård och så är det ett stort stall och hästhagar o så.

Bolindermamman +1

• Bolindermamman

Jo det där om presenter till fröknarna på förskolan har jag också tänkt på...är så svårt men jag hade tänkt kanske att Tilde får göra små kort eller teckningar och sen att jag skriver nån fin hälsning eller så

Tilde går juni ut och är sedan ledig 6 veckor så det är snart dags för avslutning:-P

• Bolindermamman

Haha BM bli perfa jag är rätt van vid det då byrån jag jobbar på idag heter BM lustigt nog

Två än så länge är bra! Hoppas fler hakar på, caféet har världens godaste smörbullar de är stora och oftast nybakade och supersmaskiga!!

Kikade nu på deras hemsida och de öppnar först kl 15? Passar det kl 15 ist?

Vi brukar mest va där helger o då har de öppet hela dagen

• Bolindermamman

Tack alla ni för välkomnandet Vad härlig blandning med "stora barn", bebisar och bebisar på väg, jätteskojigt!!

Vi stortrivs här jag vil aldrig flytta härifrån.

Vi bor nere i Bolinder strand vi.

Härligt väder vi hade idag vi gick direkt till stora lekparken direkt efter förskolan. Tyvärr tror jag Tilde fått i sig gluten idag på förskolan men vi får se äter hon middag bra o inte får upp den vet jag att det är så då hon reagerar kraftigt när hon får i sig gluten (hon är glutenintollerant)...

Då blir det ett allvarligt snack med personalen igen!

• Bolindermamman

tip-ja men då kanske vi har setts vi är där nästan varje dag jue:-P

Ser du nån me en busig liten tjej och en liten svart vovve(han är med ibland) och en rosa bugaboo bee vagn så kom o säg hej vet ja...då är det vi

Svar på tråden järfällatråden 9