Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

järfällatråden 9

Hej,
    En till järfällabo, bor i skälby.
    29år, BF 25/12 - Första barnet :)

• lillapindi
    MrsMumrik skrev 2010-07-19 10:32:50 följande:
    Hej lillapindi! Jag är också ny här. Har följt tråden ett tag och väntar nu spänt på vår första bebis med BF 29/7. Hon får gäääärna komma nu!
    Hej, Åhhh det e ju snart :D
    Vad roligt, grattis :)
  • lillapindi
    BackinBlack skrev 2010-07-20 07:18:48 följande:
    lillapindi: Välkommen hit! Mysigt med bebis i magen.

Marina: Ja, det går ju. Och duktiga har ni varit.

Bolindermamman: Skansen ska vi också till fast längre fram i tiden.

Lilla T: Vad härligt att få lite ordning och fixa. Duktiga du! Jag tycker det är ok att sy, men inte roligt när man måste.

Nu på morgonen tjatar Uma om att hon vill tillbaka till Parken Zoo. Hon älskade jätte-sköldpaddorna, barnteatern och tivolit (åkte tekopparna en himla massa gånger). Kalle Kunskaps Ordköping var inte så kul däremot, tyckte vi. Idag är det besiktning som gäller och sedan lunch och lek hos Umas "bästa kompis" från dagis som bor i Vega/Skälby.
    Ja det e alldeles underbart med bebis i magen.
    Tror jag har känt av bebisen också...2ggr förra veckan och sen igår...men jag är inte 100 % säker :)
    Fast det är känningar jag inte känt förut i mitt liv så måste ju bara vara bebisen :)
  • lillapindi

Nytt BF datum efter ultraljud idag. 28/12 istället för 25/12 :)
    Bilder finns på min blogg :)
    roliga bilder där han busade till det lite :)
    Det blir en liten son :)

Thihi

(länk till blogg finns på min profil )

• lillapindi

Ja ultraljudet var kanon!
    Jag är fortfarande helt mållös efter det :)
    Vill bara tillbaka och titta mer och mer och mer :P

• lillapindi

Var det någon här som var på Grupp 20 träff i fredags (27:e) på Kvarnen? :)

• lillapindi

Hej på Er! :)

Jag har säkert skrivit i denna tråden förut, men det var nog längesen :)

Linda heter jag, bor i Skälby (ungefär vid skälby pizzerian).
    Där bor jag tillsammans med min sambo och vår son Anton som kom till världen 2/1 -11 :)

Jag är jätte intresserad av promenadsällskap :)

Just nu har jag äntligen kommit igång med träningen och promenerar en hel del med barnvagnen.

Ha det bra! :)

• lillapindi

Min BM sa till mig när jag va i v30 att lillen vägde 3,5-3,7 DÅ. Han vägde 3675g när han föddes :P Födde BF+5 hihi

Mumriksfru - vart tränar du?

• lillapindi

Mumriksfru - tränar där jag med :) fast kör gruppträning annars tar jag inte i ordentligt :P

• lillapindi

Jag går ofta på core, easyline och rumpa/lår. Går ni några pass eller är det gym som gäller?

Nu amma sen Zzzzz... :)

Vart i Järfälla bor ni?

• lillapindi
    MrsMumrik skrev 2011-03-24 07:27:05 följande:
    Lillapindi - jag går mest på afro och yoga och sen kör jag i gymet, men jag tänkte börja köra lite easyline, men man måste ju boka typ en minut över åtta för att lyckas få plats!! Helt galet vad fort vissa pass bokas upp! Jag bor två hus ifrån gymmet så jag försöker passa på att springa dit när maken är hemma och lillan sover och köra löpbandet lite
    Åh, tänk att få bo så nära :)
    Jag tar bilen till kenzai haha...tar några minuter. skulle jag gå tar det över 1h...och det orkar jag inte haha.
    speciellt inte när jag ska träna ca 1h och sen måste hem och amma matvraket :)
    Hehe jag bokar veckan innan...ska jag träna en onsdag så bokar jag onsdagen innan på dagen....vad jag har märkt är att det ramlar bort lite folk sista timmen innan passet börjar..
    RutanE skrev 2011-03-24 08:25:06 följande:
    Järfällamammorna det är vårt lagnamn i vårruset. Tack för att du anmält oss och betalat Matglad, jag har fått bekräftelse nu.
    Vårsolen hjälper till lite med motivationen att komma igång tycker jag, vill liksom UT.
    Lillapindi jag tränar oxå på Kenzai, mitt favoritpass är easyline på söndag kl 16.00 med Lisa. Tufft men himla skojjigt! Tyvärr har jag inte kunnat vara med på 2 veckor för jag har varit förkyld men nu hoppas jag kunna gå igen.
    oj vårruset, är ni så hurtiga? :)
    Jag orkar inte springa/jobba...gå orkar jag :)

Oj är inte det 1h-pass på söndagar?
    fysiken så jobbigt...30min räcker för mig just nu hehe.
    Fast är ju bara andra veckan jag tränar efter graviditeten :)

Alla - Hur gamla är era barn?
    Någon som har en i 3-mån åldern?
    Brukar ni hänga på ÖF i Barkarby?
  • lillapindi
    BackinBlack skrev 2011-03-24 13:13:45 följande:
    Lillapindi: Inga bebisar här heller, har en på drygt 2 år och en på 5 år. Men jag var en del på ÖF i Barkarby när de var små, var med på sångsamling där hos Rosa och pratade och gjorde fotavtryck och tröjtryck bland annat.
    Åhhh så roligt! :)

Vi ska göra avtryck här hemma  nån dag, hoppas i helgen! :)
    Det blir en utmaning att kunna göra det på hans händer, då han alltid viftar och suger och så på händern hehe...Får kanske göra det när han sover hehe
  • lillapindi
    Thalie skrev 2011-03-24 21:23:36 följande:
    Hejsan
    Är ny på den här sociala delen av familjeliv och har inte orkat läsa igenom alla 446 sidor ännu ;P
    Men jag är född 1989, bor i jakobsberg och fick mitt första barn (en flicka) den 9februari i år ,så har nyss klivit in i familjelivet. =)
    Hej Thalie,
    Linda heter jag. 30år, bor i skälby och min son föddes 2/1 i år :)
    Välkommen hit!
Svar på tråden järfällatråden 9