Inlägg från: Piggelin |Visa alla inlägg
  • Piggelin

järfällatråden 9

Hejhej,
    Hoppar in här :) Bor i kallhäll och väntar mitt första barn i juni 2011!
    Går på Mama mia inne i stan så måste hitta nåt sätt att hitta nya bebisvänner i järfälla, så hittade jag denna tråd!

Fler som väntar barn och bor i Kallhäll? Har bara bott här 3 år så har inte direkt några vänner här..än :)

• Piggelin

Tusen tack!

Ja, lite om mig då! Jga fyller 25 år i mars.  Uppvuxen på landet utanför Nynäshamn. Träffade sambon för 4 1/2 år sen och han drog mig hit till Järfälla som jag aldrig hade hört talas om innan =P
    Vi flyttade ihop 10 mån senare och 1 år efter det köpte vi en lägenhet i Kallhäll. Har två katter och jobbar inne i stan vid odenplan. Så går på Mama mia vid Karlavägen - närmast :)

Började på Jakobsbergs mvc men trivdes inte alls så bytte och glad är jag för det! Eftersom BM inte riktigt kunde säga vilken vecka jag är i (egentligen kunde hon.....för jag vet att bebben blev till den 16 september) men ändå ville hon att vi ska kika på bebisen den 27 oktober :D Inte mig emot!

Har två bustroll till syskonbarn som bor i Bålsta på 4 och 7 år. De ska snaaart få veta att de ska få en liten kusin :D

Någon som börjat på gymmet i Kallhäll?? :)

• Piggelin
    sara e s skrev 2010-10-13 20:22:20 följande:
    Jag bor också i Kallhäll, 25 år, är uppvuxen i Skövde med blev "hitsläpad" av sambon för drygt ett år sen :D

Jag går på mvc i Jakan, har väl varit ganska nöjd hittills även om det inte händer så mycket tycker jag. Varit på två besök, ett kort hälsosamtal och sen inskrivningen med provtagning. Ska dit nästa gång först i december på nån mamma-info-träff med andra mammor, det är främst därför jag vill gå där. Känner ju typ ingen i Järfälla förutom sambons familj.

När är du beräknad?

Jag har bara läst om gymmet på nätet, det verkar riktigt bra så det blir det nog när det är dags för gymkort igen. Är en riktig Friskis-vän annars, även om jag inte haft kort där på ett tag.
    Vad roligt!! :D  Vart i Kallhäll bor du? Vi bor på Trehörningen om du vet vart det ligger?
    Jag är beräknad 8 juni! Du?
    Ja, ville gärna stanna i jakan just för träffarna men som sagt, trivdes inge bra alls så tänkte försöka hitta likasinnade på andra vägar - och detta forum verkade ju inte helt fel :)

Gymmet är jättemysigt och hon som har det är jättebra! Fick instruktion för styrketräning för gravida av henne, sen blev jag dock förkyld....men ska förhoppningsvis börja igen nästa vecka!
  • Piggelin
    sara e s skrev 2010-10-14 20:39:45 följande:
    Nej, vet inte var det ligger? Jag bor på Kopparvägen :) Är beräknad den 21 april, så ett tag innan dig då.
    Precis, familjeliv är ju himla bra för att hitta andra som en själv.

Får verkligen överväga det gymmet då. Jag har varit förkyld och hostig i flera veckor nu, och idag fick jag gå hem från jobbet med jobbiga hostan och feber. Så less på att vara sjuk nu, tredje gången jag är hemma från jobbet sen efter semestern. Immunförsvaret verkar ha stängt ner :p 
    Vad pysslar du med annars på dagarna då?
    Ah, det ligger en bit ovanför :) Vet du vart Svea pizzeria ligger? (brukar vara ett "Aha där"Glad)

Uss, låter inge kul! Jag har varit hemma igår och idag och kommer vara hemma imorrn också med förkylning, men känner att det börjar bli bättre nu. Kanske bra att börja träna lite - bygga upp immunförsvaret. Huvudsaken är ju att du inte har feber och halsont iof.

Jag jobbar inne i stan, tränar, löptränar i vanliga fall. Är barnvakt åt mina syskonbarn i Bålsta eller så är jag bara hemma med sambon och katterna. Du då? Jobbar?
  • Piggelin

Hej! Hoppar in här:) bor i trehörningen i kallhäll och har en liten tove som föddes 12 juni i år! Någon som bor i närheten? Eller nån som har barn i ungefär samma ålder?

• Piggelin

De ska öppna ett stort ica i närheten av barkarby har jag för mig att jag läst. Du har ju ica kvantum i viksjö och nya coop i jakan centrum annars?!

• Piggelin

Jag ska anmäla min tjej till förskola till nästa år. Rekommendationer? I kallhäll.

• Piggelin
    RedTopaz skrev 2011-10-23 22:25:58 följande:
    Jag har ingen koll i Kallhäll tyvärr =(
    Barkarby/skälby då? Vi funderar på att flytta dit runt 2013 så kanske är bäst att sätta henne i förskola där på en gång.....
  • Piggelin

Har hört väldigt gott om Berghems förskola "skrattegi" så nu har vi anmält oss dit. Vi vet ju inte alls hur det blir med flytt - när, var, hur....och berghem ligger rätt nära!

• Piggelin

Har sökt förskoleplats nu och valde piazzan i kallhäll som första - någon som har barn där och som kan säga hur det är? Vi har även valt teknikvägens och ulvsättra....

• Piggelin
    Timba skrev 2012-01-21 01:17:21 följande:
    Nu kommer det här att låta hemskt men piazzan förfärligt rykte, har inte haft mina barn där, men har hört från flera som har varit tvungna att ta sina barn därifrån eftersom det inte har fungerat...det vad jag har hört är att barn har varit ute själva, barnen har knappt leksaker att leka med, att de som jobbar där är inte bra, dvs de lovar guld och gröna skogar men håller inte vad de lovat..de har verksamheten enbart för att tjäna pengar.
    dvs senast i augusti var en kompis till mig tvungen att ta sitt barn där ifrån, för att det inte fungerade.

Ulvsättra och teknikvägen ska vara bra.
    Tack för att du berättade! Tycker det här är jättesvårt=/  Ska söka ulvsättra och teknikvägen då istället och ta bort Piazzan......!
  • Piggelin

Har nu fått plats till Askungens förskola i Kallhäll, är det ett bra ställe?? Någon som vet? Har även ställt mig i kö till Ulvsättra och Bolinders förskola. Någon att föredra?

• Piggelin
    Krusbär A skrev 2012-03-01 11:13:52 följande:
    Nu har vi fått plats på Polaris - innan vi ens har flyttat! Förvånad

Visst är det flera av er som har barn där? Fick uppfattningen att ni är ganska nöjda med Polaris? Det enda problemet är att det är ganska långt ifrån Skälby trädgårdsstad där vi ska bo. Jag kommer ju att vara föräldraledig och utan bil, så det blir till att knata isåfall... Inte ligger det på vägen till jobbet för någon av oss heller, om man tänker på längre sikt.

Men jag tar gärna emot era åsikter om Polaris!

Hur funkar det förresten om vi tackar nej till den plats vi nu blivit erbjudna? Vi har ju dessutom fått ett datum som är innan vi ens har flyttat - hur tänker de då?! Jag gissar att man förlorar sin garatiplats, men vågar man chansa på att ändå få plats på någon av de förskolor man valt i augusti???
    Ni kan tacka ja och börja på dagiset när ni flyttar (tror man kan hålla sin plats genom att betala i 3 mån). Sen är det så att om ni t.ex tackar nej till den förskolan ni valt på 2:a plats så försvinner valet ni gjort på 3:e och enbart 1:a ligger kvar.........heldumt enligt mig "men det är ju såklart det är så" fick jag till dumförklarande svar.
Svar på tråden järfällatråden 9