Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Jahadu mirjam, skenet kan bedra!! ;) (vart fick du biffig ifrån??) hahah!!

Flingan, skönt med lite sömn!!!

Utteröga, men kan du inte få styra mer över dina arbetstider så ni kan pussla ihop det så din karl inte behöver gå ner i tid? en som jag alltid anser, kan man så ska man jobba, mer skatt åt folket!!

Idag ska jag med Alex på återbesök efter ögonoperationen, hoppas allt ser bra ut, dock har hon ff ont i huvudet, så jag vet inte om det funkade....

Linda, testa med lite mat om du känner att hon kan va redo, man får ibland sålla lite bland alla råd man får av bvc...

Nä, nu ska jag sätta mig o knåpa ihop barnens schema till dagis o fritis, fick äntligen mitt schema fram till juni igår, så nu kann man planera sitt liv igen... tjohooo!

• Stora syster

åh, marina, kul! Men EGYPTEN!!??? Sommmar? Förvirrad...

Vill iofs också åka, nån som hänger på att emigrera på långresa vartsomhelst där det inte är krig elelr livsfarliga sjukdomar? Typ två månader i vinter? Kom igen nu då!!! (faktiskt allvarlig)

Idag ska jag iväg o kolla mina hemska åderbråck jag lyckades få, helt ogravid för ett år sen... Får se om man kan ta bort dem, ja  tack, fula samt att de gör ont!

Ang att mata sina ungar med vadsom, Nilo har ju gapat o svalt sen han fick mat i  munnen när han var fyra månader. När han var nio månader åt han ju allt som vi åt, minus typ spenat o alkohol...Nu e daagis helt chockade över att han äter mest av alla... O han älskar ju allt, förutomk räkor. Men han VILLE ju äta från början! Han mumsade redan då, förprogrammerad sas! Tror det e förutsättnnigen. Loke fick man truga mer, o han äter ju som en fågelunge, inte alls ärvt mammas intresse för mat!!

• Stora syster

Naha, om man ska dra mot centrum en sväng innan jobbet, ska hämta ut min nya mobil som jag beställde, tänkte ta bolaget inför helgen också, o kanske t.o.m. hittar nåt snygggt att ha på mig!  Annars blir det trevligt med vindrickande i svart sopsäck också! ;)

Ni får ha det så nice alla idag!!

• Stora syster

Haha, vad kul när ni talar löner! Själv har man bara 18000 innan skatt!! Iofs jobbar jag ju bara 80%, men era löner ligger ju betydligt högre än oss sjuksköterskors iaf!! Hhah!!

• Stora syster

Ja, hur klarar man sig på skitlönerma i landstinget? Mina kolleger som jobbat i tio år har samma lön som jag, som e nyexad, så jag ska va glad! Och om jag skulle jobba heltid skulle jag ju få lite mer, men jag jobbar ju nåt extrapass per månad, o en extra helgdag att jobba om man hoppar in med kort varsel ger ju kval övertid, alltså ca 35oo kr extra. Så därför tjänar man på att jobba deltid o ta extrapass. Jag får ut 18000 i månaden. Sen har jag ju underhåll o barnbidrag, vilket är drygt 6000. så det funkar bra. Har alltid pengar kvar i slutet av månaden!!:)

• Stora syster

Ja Tip, det där med löner e ju ett kapitel för sig. Men jag fick bättre än vad många av mina kursare fått på ex KS. Sen e inte lönen det viktigaste, jag har världens bästa jobb med gångavstånd. Men när jag inte ska va kvar där längre så tänker jag ju gå mer efter hur lönen ser ut när jag väljer jobb. Sen blir det Uthyrningsbranschen för mig.

Idag blire jobb, måstee nog rusa snart, puss o kram allihopa!!

• Stora syster

Ja, jag e också hemma med sjuk liten idag o imorgon. Nilo har varit lite dålig i magen i helgen, men vi trodde han ätit för stark mat i lördag... Men det sitter ff i, så eftersom jag ändå e ledig så gör det ju inte nåt om han e hemma, förutom att jag inte får så mkt gjort här, ser ut som ett bombnedslag, o diskmaskinstabletterna e slut, så det e disk överallt..  o kräkiga kläder...

Alexandra får ta dammsugningen när hon kommer hem sen i eftermiddag, så får vi se om man kkan smita till affärn nåt...Nu e första maskinen klar, lär väl återkomma till fl senare...;)

• Stora syster

Hoppaas du får en remiss snart då!!

Usch, det måste va nåt allvarligt med Nilo, han vill inte ÄTA!! Petar bara litee i maten... Kontigt...

• Stora syster

Flingan, ett sånt pendlande hb kan tyda på att du inte får i dig tillräckligt m vätska? Man får ett falskt högt hb om man e uttorkad! Typ bälgar cola o kaffe...145 e lite mkt i hb... Borde kanske diskutera detta med din bm?

Vi har ocksså sovit nu, men Nilo vägrar ff att äta, inte direkt likt honom!

Behöver dessuto middagstips!! Vad ska ni äta idag??

• Stora syster

Vaddå, korv o mos e ju en höjdare!!( hade dessutom olika sorters korv att välja på, så det vart rent lyxigt hos oss...)

Jessie, grattis!! Skönt att slippa magen!!

Har suttit i öevr en timme o försökt hjälpa Alexandra med läxor... Hon ahr fått en galen tant som lärare, hon är elak o vägarar förklara saker. Suck. tur att Alex ändå har rätt bra koll, men jobbigt att bråka med sin lärare hela tiden. Dubbelsuck.

Nilo e nogg ff lite sjuk, han e helt pigg, som vanlig, nästan lite extyra busig, men har inte ätit nåt förutom en halv banan idag. Det e säkert tänderna som spökar, det har kommit uppe n hel armé tänder bak i käften på han, hann räkna till tio elller elva innan han försökte gnaga av mig fingret..

E ensam hemma ikväll, karl e hos sin kusin på fel sidaa stan(Aspudden) o jag vet inte riktigt vad jag ska ta tag i här hemma. Kanske kolla tv för en gångs skull.

See you later

Svar på tråden järfällatråden 9