• MiaEd

järfällatråden 9

Hej får man hoppa in här?

• MiaEd
    Stora syster skrev 2010-09-06 05:37:08 följande:
    Heh hej MiaEd! Välkommen! Vem e du då? *nyfiken*
    flingansnö skrev 2010-09-06 07:39:56 följande:
    Miaed: Välkommen!   Beräätta vem du är! Jag är Elin, ganska nybliven tvåbarnsmamma, som bor på söderhöjden!
    Jag heter Mia, är 22 år och mamma till 2 underbara barn. Oliver fick jag 2007 i ett tidigare förhållande, i april 2010 fick jag hans lillasyster Aurora med min nuvarande sambo :) 

Just nu är jag föräldraledig, Oliver går på förskolan nere på Säby Waldorf och Aurora har precis börjat äta mat..

Vi bor på Söderhöjden, Tomasvägen. 
  • MiaEd

Grattis Utteröga!

Jag och sambon diskuterade förlovning i våras... Dock så sköt vi upp det då min mormor gick bort precis när vi tänkt förlova oss och det kändes inte riktigt rätt för mig som var så himla ledsen att förlova mig då.. Men hur känns det med en ring på fingret, är det mycket annorlunda än innan?

Vad jobbar du med? Själv är jag barnskötare och jobbar för kommunens vikariepool.. Har dock planer på att söka förskolelärarutbildning till vårterminen :) 

• MiaEd

Inget att tacka för Utteröga... Häftigt.. Min sambo tog upp förlovningspratet när våran dotter var ca 3 dagar, så jag trodde det bara var lyckan över lilltjejen, men han står fast vid det änb.. Så när jag känner mig redo ska vi börja kika på ringar... 

Bara att hoppas på att du får det då :)

JA det tycker jag med, det är ju det jag vill göra.. Dock så vill jag inte ha fler barn på mååånga år Kanske kan tänka mig en sladdis om ca 10-12 år.. Men när man har en i värsta treårstrotsen och en med tänder på g, då är man inte så sugen på fler  

• MiaEd

snowflake: jag har varit där vid ett tillfälle tidigare, en torsdag var det minns jag.. Dock stannade jag inte så länge, men jag var där iaf :) Har vi setts där?

utteröga: haha :) konstigt nog så saknar jag mina vildingar på förskolan.. när man jobbar som vikarie kommer man ofta till samma ställe flera gånger och fäster sig.. Dock skulle jag aldrig orka en sån flock hemma när man har ett helt hav av barn dagtid..

Lilla T: tack så mycket 

• MiaEd

snowflake: då träffades vi säkert där.. :)

• MiaEd

Imorgon tänkte jag gå på öppna förskolan i Maria Kyrka.. Någon mer som ska dit? 

• MiaEd

Imorgon är första gången jag går dit faktiskt :) Och imorgon har dom ju öppet på eftermiddagen så tänkte gå dit när jag har hämtat storkillen på dagis, är nog där vid 14:30 =)

• MiaEd

Vore kul att vara med på någon träff någon gång, absolut.. Dock har jag svårt att komma ifrån när jag lämnar på dagis kl 9 :)

• MiaEd

Jaha, hah, det hade jag ingen aning om! Jag får kika på hur planeringen ser ut helt enkelt.

Svar på tråden järfällatråden 9