-
Nu är bebisen kommen till världen. Slapp igångsättning iaf.. hon kom i fredags morse, allt tog 6 timmar. Allt har gått så bra, känner mig helt lyrisk :)Angelina heter hon & var 52 cm & vägde 4180 g.Ni som har fler barn, hur var det med svartsjukan från syskon? Några tips på hur man ska hantera det? Jag är så rädd att min son ska känna sig utanför då jag mest sitter och ammar hela tiden. Han är snart 2 år. -
Nu har jag vaknat till liv igen.. eller så har Angelina börjat sova lite mer :) 1 månad har redan gått och den har ju verkligen rusat förbi. Livet som 2 barns mamma är lite små stressigt, kan tänka mig hur en 4 barns mamma har det hehe. Men det är väll planering som krävs.. den kommer väll igång snart. Hoppas jag! Om det är någon som har tid till övers att gå promenad någon dag så hojta till!
Någon som vet om det finns föräldra/mamma grupper i jakan?Jag & sambon har börjat gå 2-3 dagar i veckan från Spånga där han jobbar till Jakobsberg. Härligt nu när solen skiner!umeasofia: Välkommen! Jag har bara erfarenhet av bvc kvarnen. Jag tycker att det fungerar bra där. Har bott i Jakobsberg sen april-09 och har gått där med min son och går där nu med min dotter. Och håller med ovanstående att det bästa du kan göra är att ta det lungt och vila, göra allt du inte kommer att kunna göra sen. Ta ett långt bad, sov, fixa saker som du vill ha gjort men inte tagit itu med osv. Att laga mat och frysa in är jätte bra, det gjorde jag. Det sparar verkligen tid till de dagar då dottern inte vill annat än äta eller att man bara inte har ork. Jag bakade bullar och annat och frös in inför kommande besök, slipper man oroa sig för det också :) STOR handla är också att rekommendera. Kan säga att jag prova ALLT som skulle sätta igång förlossningen och INGENTING fungerade, gick över nästan 2 veckor.Lider med er som har foglossningar! Inget roligt det där :/Nu är det dags för Angelina att få mat igen för hundraelfte gången idag hehe -
Verkar som om sommaren är på gång på riktigt nu. Angelina är 2 månader snart så verkar bli lugnare och jag får mer tid till att sitta här hehe.Har vårstädat med sambon igår blev otroligt mycket saker som skäntes bort till Erikshjälpen i spånga.. så lite duktig känner man sig ;)Det är ingen som är sugen på playdate? Har en 2åring här hemma som älskar att leka med andra barn. Så härligt väder ute nu också!Och vet ni vad.. Det fanns ju en tävling i aftonbladet där man kunde tävla om att vinna ett frieri, dvs det sätts upp löpsedlar lite överallt. Jag skickade in på skoj då jag & min sambo pratat om att förlova oss... och jag vann! Trodde jag aldrig. Så den söndagen den 30 maj och 1 vecka framåt så kommer ni i järfälla kunna se ett frieri till min Jorge och en halvtaskig bild på mig!Nu ska vi ut & njuta av det fina vädret! -
Hejs svejs!
Varit lite off från järfällas forum ett bra tag.. Men nu hoppas jag att jag är back in the game!
Läste att många ogillar SD, känns som om dem är ett väldigt oseriöst parti som är byggt på hat. Förtidsröstade igår i jakobsbergs bibliotek.. första gången! Bott utomlands gången tidigare då jag kunnat rösta men skippade det iaf. Råkade lägga alla val blanketter i ett och samma kuvert hehe.. fick göra om.
Hemskt jobbigt väder det har varit idag, tok regnat ena stunden för att solen ska skina den andra. Inte så att man varit sugen på att ge sig ut idag inte..
Är det förresten någon som vet hur lång gång väg det är mellan Jakobsberg och Spånga?
Har någon varit på öppna förskolan i Jakobsberg? -
MiaEd: Oj, på fyllan! Starkt jobbat ;) Brukade gå till Spånga på promenad förut med barnen men blir tråkigt att gå samma väg hela hela tiden. Tog också lite mer än 1 h. Skulle dock vilja veta sträckan, enligt vägskyltarna är det ca 1 mil, enligt eniros kartor är det knappt 7 km!
Snowflake: Jo, man känner sig lite små viktig hehe. Hoppas bara att min lilla röst kan bidra till något bra.
Idag skiner solen iaf! Det är alltid något, ska ut och promenera 1 h när jag lämnat Fabián på dagis. Igår när jag tränade hemma så skulle Fabi göra samma sak som mig, gjorde jag situps lade han sig också på golvet hehe. Så söta dem små.
Angelina bara växer o växer, hänger inte med.. känns som om hon kommer börja gå snart.. men man vet aldrig ;)
Hon vaknade för övrigt innan 6 imorse.. Trodde jag skulle dö haha. Helt slut. Det är inte så att hon ligger still o pratar med sig själv i tyst ton och leker lungt. Tror hon satsar på opera eller något som hon tjoar.. :)
Nu är det dags att börja dagen då :)
Vad ska ni göra i helgen?
-
Lilla T:
Hoppas du mår bättre snart :) Inget kul det där med stress, man märker inte av hur illa det är fören man får riktigt jobbiga symptom, hände mig nått liknande för några veckor sen. Hade så otroligt ont i magen, mådde illa och var oerhört lättretlig & irreterad, sov dåligt och var allmänt utmattad. Började trappa ner tempot och behövde inse att allt inte faller isär för att man inte gjort dittan o dattan. Läskigt det där!
Marina:
Det sliter riktigt mycket på en efter ett par dagar när man knappt fått sova någonting. Såg på Oprah, om hon som nyss fått åttlingar, hon fick knappt sova någonting. Jag tycker det är stressigt med 2 barn vissa stunder, 14 barn och jag hade gått in i väggen ;)
Idag är vi ensamma hemma.. igen.. Jorge jobbar.. igen.. Han är nästan aldrig hemma nuförtiden, lite tråkigt och ensamt, men skönt ibland måste jag ju erkänna
.
Vi ska åka till Chile i slutet på November så vi sparar o sparar o sparar. Ska vara borta i 3 månader, sol & värme.. slippa kalla vintern i år igen. Ska bli härligt! Nervös över själva flygresan bara, Fabián är snart 2½ år och inte riktigt så att man vill sitta still då.
Dags att ge Anelina mat! -
Finns det någon som är eller vet någon som är intresserad av att köpa en tvillingvagn? Baby travel Dublin.
-
Jag bor i jakobsberg och ses garna nan dag om du har tid :) Har en son fodd i juni 08 och en dotter fodd mars 2010:)Machina skrev 2010-10-30 18:21:45 följande:Mila blir nog glad om hon får någon att leka med någon dag i veckan. Jag är lite nervös för hur det kommer att bli nu när jag ska vara ensam hemma med båda barnen. Min man har varit hemma med mig 1 månad men börjar jobba på måndag igen. Hade vi vetat att Mila inte fick gå på dagis på höstlovet hade han varit hemma nästa vecka istället för denna men men nu är det som det är.
Isa har haft en ganska skrikig vecka och det har varit väldigt jobbigt, hon har inte velat sova utan bara att vi ska bära bära och bära lite mer. Igår så skaffade vi oss en sovgunga (Mawok), dyrt som faaaan men värt varenda krona för hitintills har hon gillat den och sovit som en stock :) Hoppas det håller i sig bara.
-
Fatt igang datorn nu nagelunda.. min svagerska tappade den i golvet sa bara halva skarmen syns.. hum!
Nagan som har lust att ses natt snart? Aker ivag i 3 man den 30 nov sa skulle vara kul att umgas med nan..gatt hemma for lange nu verkligen!
-
flingansnö skrev 2010-11-01 17:41:37 följande:Mia: Stackare! Bra att han ser till att få hjälp iaf!
Men lekdate på onsdag fm då? Vilka mer är på?
Jag ses garna, dock sa gar fabian pa dagis, men angelina finns ju alltid hemma :)