Inlägg från: mamma till tre busungar |Visa alla inlägg
  • mamma till tre busungar

järfällatråden 9

Hej! Jag bor i Kallhäll och är gärna med här. Jag heter Maja och är mamma till Ida-03, Theodor-06 och Lukas-08. Får jag vara med här? Glad

LillaBebban skrev 2011-01-11 18:12:42 följande:

Mumriksfru & Tip: Tack för tipsen, ska försöka fixa vaggan så den blir mer obonad o se om det funkar. Hon sover ju bättre i vagnen just nu och där är det ju ganska trångt så det ligger nog nåt i det. Hon vill absolut inte sova själv i vår säng, funkar inte o ligga ner o amma för hon kräks bara sen o har svårt att sova då, så det är enklare att ta upp henne o amma. Inatt sov hon lite grann men var helt galen o skrek i flera timmar imorse men nu sover hon så fint så.

Jag har redan börjat fundera på vilken förskola man ska välja...vill ju gärna ha en som ligger hyfsat nära. Någon som vet hur Vattmyra är? Eller någon annan i närheten?

Jag känner inte till förskolorna i Jakobbsberg så väl men däremot vill jag passa på att slå ett slag för dagmammorna! Ett alternativ många inte tänker på!
    Lilla skrev 2011-01-12 12:37:27 följande:
    Välkommen mamma till två barn!

Jag är på jobbet och har lunchrast. Är så trött, så trött. Hur ska det gå att jobba när man inte får sova på nätterna?! Senaste natten var jag vaken mer än jag sov tror jag. Suck och gnäll.
    Tackar! Fast jag borde byta m´nic då jag är mamma till tre sedan två och ett halvt år tillbaka! Ja, det är tufft att ibte få sova! Usch!
    sara e s skrev 2011-01-12 21:48:55 följande:
    Kul med fler i Kallhäll :) Var bor ni någonstans?
    Rondellen., Ni då?
    lillgrodans mamma skrev 2011-01-13 09:35:49 följande:
    Ni som har bärselar! Tycker ni om era?
    Vi ska köpa en å vill höra vad ni tycker om de olika märkerna!
    Du har inte funderat på bärsjal?
    lillgrodans mamma skrev 2011-01-13 19:02:35 följande:
    Mumriksfru: Det var mammagruppsträffen på BVC jag menade, sorry om jag var otydlig. Oj vad det är vaccindax för alla.

Steffi: Gråter Stackars Hans!!!
    Eldprovet är imorgon och lördag då jag ska iväg båda kvällarna. Funkar det så kör vi!!!!!!! Torsdag passar mig bra. Å så nån lördag med barn som du pratade om.
    Grälet med maken var bara lite frustration över att det var rörigt här hemma, uppklarat å städat nu :)

Mamma till två/tre barn Cool Jag använder bärsjal, å det fungerar bra. Dock inte den snyggaste turkosgrön skarvad med rosa, sytt den själv å tyget räckte inte. Maken vill ha bärsele (han använder inte bärsjalen) så funderar på att köpa det också. Använder du bärsjal?

1975: Du bor väll inte i det huset som brann? Jag bor på Klavergränd mittenområdet bakom hållplatsen till Barkarby. Va kul att du bor så nära! Det känns som om så många bor i Barkaby/Skälby annars.

Ha en mysig kväll på er allihopa!!
    Jag har gjort men nu bär jag inte längre. Barnen är så stora. ergo är väl en bra sele.
    Steffi17 skrev 2011-01-14 21:29:40 följande:
    Nu sover lilla H och vi ska öppna en flaska mousserande - fick veta att min artikel från förra jobbet ska publicerasGlad 
    Önskar er alla en trevlig fredagsmys!
    HÄRLIGT!

Nyfiken på vad ni andra har för för förskola och dagmamma och hur nöjda ni är? Även nyfiken på er som har större barn vad ni har för erfarenhet av de olika skolorna?

Steffi17 skrev 2011-01-14 22:05:18 följande:
    Lilla T: free radical biology and medicine heter den.
    Åh....vad har du för yrke?
    Steffi17 skrev 2011-01-14 22:25:36 följande:
    Mamma till två: jag är forskare inom biomedicine, fast nu utan jobb. Försöker få klar på mina ansökan, men hinner inte så mkt med lilla H.
    Aha....kul Jag pluggar medicin på KI.
    lillgrodans mamma skrev 2011-03-13 13:15:09 följande:
    Flingan jag såg precis att jag inte kan bada på fredag, ska på begravning

Bada i jakan fredag kl 10????
    Flingan och Agnes
    Ev. Karin och Noa
    Ska ni bada rekommenderar jag Bros simhall! Mycket finare än jakans och inte så långt bort! JÄTTEFIN småbarnsdel och fräscha lokaler!
Svar på tråden järfällatråden 9