Inlägg från: sara e s |Visa alla inlägg
  • sara e s

järfällatråden 9

Hej alla ni!
    La till den här tråden som favorit. Är inte förälder än, men jag blir i april om allt går som det ska. Flyttade till Järfälla (Kallhäll) för ett år sedan, från Skövde, och känner inga förutom sambons familj och folket på jobbet (söder om stan). Hoppas jag får hänga här lite :)
    Det skulle se ut såhär i så fall:
    sara elisabeth - Sara (-85) Kallhäll - BF 22 april (första barnet)

• sara e s

Hoho!
    Är ju väldigt ny i den här tråden och ganska nygravid (v 7). Är lite nyfiken på hur ni haft det när ni varit gravida i Järfälla? Har ni gått till BM i Jakobsberg och gjort ultraljud på vid Odenplan? Finns det bättre alternativ? Hur mycket har ni träffat er barnmorska på mvc före förlossningen? För jag antar att man får en annan BM på BB sen? Vilket sjukhus har ni fött på?

Haha, många frågor, men har ju aldrig gjort detta förut... Hoppas någon orkar dela med sig av sina erfarenheter :)

• sara e s

Oj, tack för alla svar :) Mamma Mia låter ju som ett alternativ... Men som Stora syster säger är det ju skönt att ha bm nära. Har ni kunnat gå på mammaträffar/föräldragrupp här i Järfälla då ändå? Det är en del som känns väldigt viktig för mig eftersom jag inte känner några här och hoppas kunna klicka med någon ialla fall. Åtminstone så man kan heja på nån i centrum då och då :)

• sara e s
    1975 skrev 2010-08-30 22:13:35 följande:
    Jag e i v 16 och går till mvc i jakan och tycker att min barnmorska e jätte gullig. Ultraljud e på odenplan och dom var åxå jätte gulliga.
    Härligt :) Jag fick en bra känsla hos barnmorskan i alla fall, tycker sånt är så himla viktigt! Skönt för dig att ha kommit till v 16. Jag är i v 7 och är livrädd varje dag. Tar en dag i taget bara :)

Tack alla ni för toppensvar! Hoppas verkligen att man lär känna några mammor sen. Familjeliv känns som en bra start :) 
  • sara e s
    1975 skrev 2010-09-01 18:43:55 följande:
    Håller tummarna för dig!! Var bor du nånstans?
    Vi bor i viksjö/hummelmora men en dotter på 4 år.
    Vi kan ju följas åt under graviditeten om du vill??
    Tack snälla :) Jag bor i Kallhäll sen ett år tillbaka. Har hört att Viksjö är fint, jag gillar ICA-butiken där ;) Trivs du?

Vill jättegärna följas åt! Det känns fortfarande så himla osäkert för mig, samtidigt som jag känner mig jättestark och har svårt att tänka mig att jag skulle få missfall. Jag vet att man inte kan förutse sånt såklart, men jag brukar vänta mig det värsta. Räknar ner tills det blir säkrare... Läste att man löper mindre risk för att få missfall om man mår illa och kräks, så nu hoppas jag återigen på illamåendet :p (skojar!)

Mysigt med en dotter :) 
  • sara e s
    Piggelin skrev 2010-10-13 12:59:18 följande:
    Tusen tack!

Ja, lite om mig då! Jga fyller 25 år i mars.  Uppvuxen på landet utanför Nynäshamn. Träffade sambon för 4 1/2 år sen och han drog mig hit till Järfälla som jag aldrig hade hört talas om innan =P
    Vi flyttade ihop 10 mån senare och 1 år efter det köpte vi en lägenhet i Kallhäll. Har två katter och jobbar inne i stan vid odenplan. Så går på Mama mia vid Karlavägen - närmast :)

Började på Jakobsbergs mvc men trivdes inte alls så bytte och glad är jag för det! Eftersom BM inte riktigt kunde säga vilken vecka jag är i (egentligen kunde hon.....för jag vet att bebben blev till den 16 september) men ändå ville hon att vi ska kika på bebisen den 27 oktober :D Inte mig emot!

Har två bustroll till syskonbarn som bor i Bålsta på 4 och 7 år. De ska snaaart få veta att de ska få en liten kusin :D

Någon som börjat på gymmet i Kallhäll?? :)
    Jag bor också i Kallhäll, 25 år, är uppvuxen i Skövde med blev "hitsläpad" av sambon för drygt ett år sen :D

Jag går på mvc i Jakan, har väl varit ganska nöjd hittills även om det inte händer så mycket tycker jag. Varit på två besök, ett kort hälsosamtal och sen inskrivningen med provtagning. Ska dit nästa gång först i december på nån mamma-info-träff med andra mammor, det är främst därför jag vill gå där. Känner ju typ ingen i Järfälla förutom sambons familj.

När är du beräknad?

Jag har bara läst om gymmet på nätet, det verkar riktigt bra så det blir det nog när det är dags för gymkort igen. Är en riktig Friskis-vän annars, även om jag inte haft kort där på ett tag.
  • sara e s
    Piggelin skrev 2010-10-13 21:26:29 följande:
    Vad roligt!! :D  Vart i Kallhäll bor du? Vi bor på Trehörningen om du vet vart det ligger?
    Jag är beräknad 8 juni! Du?
    Ja, ville gärna stanna i jakan just för träffarna men som sagt, trivdes inge bra alls så tänkte försöka hitta likasinnade på andra vägar - och detta forum verkade ju inte helt fel :)

Gymmet är jättemysigt och hon som har det är jättebra! Fick instruktion för styrketräning för gravida av henne, sen blev jag dock förkyld....men ska förhoppningsvis börja igen nästa vecka!
    Nej, vet inte var det ligger? Jag bor på Kopparvägen :) Är beräknad den 21 april, så ett tag innan dig då.
    Precis, familjeliv är ju himla bra för att hitta andra som en själv.

Får verkligen överväga det gymmet då. Jag har varit förkyld och hostig i flera veckor nu, och idag fick jag gå hem från jobbet med jobbiga hostan och feber. Så less på att vara sjuk nu, tredje gången jag är hemma från jobbet sen efter semestern. Immunförsvaret verkar ha stängt ner :p 
    Vad pysslar du med annars på dagarna då?
  • sara e s
    Piggelin skrev 2010-10-14 22:36:28 följande:
    Ah, det ligger en bit ovanför :) Vet du vart Svea pizzeria ligger? (brukar vara ett "Aha där"Glad)

Uss, låter inge kul! Jag har varit hemma igår och idag och kommer vara hemma imorrn också med förkylning, men känner att det börjar bli bättre nu. Kanske bra att börja träna lite - bygga upp immunförsvaret. Huvudsaken är ju att du inte har feber och halsont iof.

Jag jobbar inne i stan, tränar, löptränar i vanliga fall. Är barnvakt åt mina syskonbarn i Bålsta eller så är jag bara hemma med sambon och katterna. Du då? Jobbar?
    Haha, nej, jag vet inte var den pizzerian ligger heller. Vet bara pizzerian i centrum tror jag.

Ja, mådde mycket bättre i våras och somras när jag tränade och sprang mycket, men efter semestern (då jag dessutom blev gravid och jättetrött) har jag åkt på allt och varit mer eller mindre sjuk hela tiden tycker jag. Måste bli av med den här gräsliga hostan först (hostar så jag nästan kräks) sen ska jag komma igång igen. Har inte haft någon feber sen i går eftermiddag i alla fall. Skönt!

Jag jobbar i Hammarbyhöjden, pendlar ett par timmar om dagen alltså. Jobbar på förskola, med tvååringar just nu (därav alla sjukdomar). Annars umgås jag med sambon och vänner, är mycket ute och promenerar och fotograferar gärna. Har två hundar , men de bor hos mina föräldrar på landet så jag inte vill sätta dom i en liten lägenhet när både matte och husse är borta 10h per dag :)
    Mysigt att vara barnvakt!
  • sara e s

Får jag hänga med här också? Har ingen bebbe än, men den första kommer i april om allt går som det ska.

Bor i Kallhäll sen 1,5 år tillbaka och känner ingen här än. Ni verkar vara ganska bekanta med varandra här, men vore så glad om jag fick hänga med på ett hörn :) 

• sara e s
    mamma till tre busungar skrev 2011-01-12 12:10:31 följande:
    Hej! Jag bor i Kallhäll och är gärna med här. Jag heter Maja och är mamma till Ida-03, Theodor-06 och Lukas-08. Får jag vara med här? GladJag känner inte till förskolorna i Jakobbsberg så väl men däremot vill jag passa på att slå ett slag för dagmammorna! Ett alternativ många inte tänker på!
    Kul med fler i Kallhäll :) Var bor ni någonstans?
Svar på tråden järfällatråden 9