Inlägg från: LillaBebban |Visa alla inlägg
  • LillaBebban

järfällatråden 9

Hej Allihopa,

Jag tänkte joina er här i tråden om det går bra? Skrattande
    Lillgrodan känner jag nog sen innan, för det är väl du Karin? Glad

Själv heter jag Zara, bor i jakobsberg tillsammans med min sambo sedan några månader tillbaka och har en liten dotter som heter Isabella som föddes den 27 Nov 2010. Allt är väldigt nytt och just nu försöker jag mest anpassa mig till det nya livet som mamma. Vår lilla gillar mest att vara vaken på nätterna så man är lite trött om dagarna...försöker dock sova när hon sover men lite svårt när hon ibland bara vill sova på mig.

Nu håller liten på att vakna igen...dags för mat tydligen Glad

Kram på er

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • LillaBebban

Lillgrodan: Hon sover om hon får ligga på mig och mer på dagarna än på nätterna, men om jag lägger ner henne i vaggan så sover hon i en halvtimme sen vaknar hon o gnäller/skriker.
    Någon som har några bra tips på hur man får en 6-veckors bebis att sova i sin vagga längre stunder? Har provat med både en varm vetekudde och snuttefilt. Hon vill ofta vara vaken från 3 på natten i några timmar också...imorse hade jag henne i bärselen och sov med henne så jag fick iallafall sova 2 timmar på morgonkvisten.

• LillaBebban

Mumriksfru & Tip: Tack för tipsen, ska försöka fixa vaggan så den blir mer obonad o se om det funkar. Hon sover ju bättre i vagnen just nu och där är det ju ganska trångt så det ligger nog nåt i det. Hon vill absolut inte sova själv i vår säng, funkar inte o ligga ner o amma för hon kräks bara sen o har svårt att sova då, så det är enklare att ta upp henne o amma. Inatt sov hon lite grann men var helt galen o skrek i flera timmar imorse men nu sover hon så fint så.

Jag har redan börjat fundera på vilken förskola man ska välja...vill ju gärna ha en som ligger hyfsat nära. Någon som vet hur Vattmyra är? Eller någon annan i närheten?

• LillaBebban

Välkommen alla nya...är ju själv ny här i forumet Skrattande
    Ojoj, vilken dag vi haft...det har bara varit skrik o gråt o samma sak igår på förmiddan, sedan sov hon inte särskilt bra inatt o fick till slut ha henne i bärsele för att få sova i hela 2 timmar Tungan ute
    Hon har varit vaken i stort sett hela dan...kanske sovit sammanlagt 2 timmar fram tills nu. Har försökt allt för att få henne lugn o nu har hon precis fått ett bad o det verkar ha funkat. Tror att hon varit lite förstoppad så nu är det bara bröstmjölk som gäller för att försöka få ordning på hennes mage.

LillaT: Förstår precis hur du känner dig...även om jag inte jobbar utan är hemma o har skrikfest istället. Hoppas du får sova ordentligt inatt Glad

• LillaBebban
    Steffi17 skrev 2011-01-12 17:37:19 följande:
    lillabebban - inte roligt! har hon kanske kolik? då kan du testa sempers magdroppar och/eller minifom. det hjälpte min lilla mkt. dessutom blev han mkt lungnare när vi började med napp! lycka till - det blir bättre. jag lovar!!
    Funderar på om det är kolik eller om hon bara är förstoppad. Magdroppar ger jag henne redan

Lillgrodan: Magmassage får hon mest hela tiden Skrattande Dem kan få förstoppning av ersättning, jag ger ju både ersättning o ammar. Pratade med bvc igår o hon rekommenderade en som heter NAN ha1...så den ska jag försöka få tag på. Vi har en babybjörn orginal, tycker att den är bra men har inte provat nån annan så har inget att jämföra med.

Hon har varit lite skrikig idag också men inte lika illa som igår. Hur var era när de var runt 6-7 veckor...denna lilla dam vill bli underhållen hela tiden Skrattande I början kunde man bära runt på henne men nu gillar hon inte riktigt det längre, och nåde en om man sätter sig ner med henne i famnen. Då förvandlas hon till ett litet monster. Har lyckats få henne att somna precis...hon har varit vaken i 3 timmar nu. Tyvärr kan inte jag gå o sova för väntar på att dem ska komma o installera ett larm hos oss Rynkar på näsan
  • LillaBebban

God Morgon...eller morgon man kanske bara borde säga. Natten har varit vaken, vår lilla flipper (kallar henne för det för hon låter som en delfin med sina konstiga läten..haha) har vaknat efter 15-20 min när man lagt ner henne i vaggan...precis när man somnat sådär djupt o skönt...suck o stön. Vid halv 2 efter att ha varit uppe alldeles för många ggr så gav jag upp o satte på mig bärselen o då fick jag sova i hela 3 timmar Glad
    Men sen tyckte hon att det var roligare att vara vaken...nu har hon somnat i vagnen igen så ska passa på att sova lite jag också.

Tip: Blev det nån sömn för dig efter att du varit uppe mitt i natten?
    Vi ska testa nan ha1...nån speciell variant som är snällare mot magen sa dem på bvc...men först tänkte jag helamma i några dagar och det verkar ha gjort lite skillnad redan för hon är inte alls lika gnällig men har inte gjort nån ordentlig bajsning än.

God Natt Tungan ute

• LillaBebban

LillaT: Hoppas att ni alla mår bättre idag

Zazza79: Välkommen hit Skrattande Zara här, vi har ju redan mailat lite men kul att du hittat hit också.

Helt otroligt nöjd idag för vår lilla hade sovrekord inatt, hon sov hela 4,5h timme i sträck! Kände mig utvilad när jag vaknade vid halv 4...haha...konstigt vad lite sömn man klarar sig på. Ammade henne och sen sov hon ytterligare 2 timmar, en till amning o nån till timme sömn o sen upp igen. Hoppas på att det blir samma sak inatt Skrattande

Någon mer som bor i jakobsberg o som är sugen på lite promenader? Eller som varit på öppna förskolan...tror att det bara finns en, den som ligger vid aspnäs?

Nu är det någon som vill ha lite uppmärksamhet Glad

• LillaBebban

1975: Då börjar det närma sig. När är bf? Det har du säkert skrivit men har minne som en guldfisk just nu.

Malifa: Välkommen. Själv bor jag i jakobsberg med sambo och dotter på snart 2 mån Skrattande

Här fortsätter det att gå hyfsat bra med sömnen, fick henne att somna före klockan 22 igår, och sen sov hon 4 timmar...fick gå upp och stoppa i nappen en gång men sen var det lite bråkigt efter det. Hon kräktes väldigt mycket inatt och imorse...väldigt vattnigt och hon lyckades få till en sorts fontän när hon låg på skötbordet...stackars liten.

Om det är ok så följer jag gärna med på ikea lunch, kan både ons o tors Skrattande

• LillaBebban
    1975 skrev 2011-01-20 09:52:46 följande:
    21 feb. Men han kan ju få komma om nån vecka tycker jag!
    Då hoppas vi på det Skrattande Jag tyckte att sista månaden var väldigt seg...vår lilla tjej var väldigt punktlig o kom på bf
  • LillaBebban

Lilla T: Låter som ni haft en trevlig dag med hela familjen Lillgrodan: Hoppas att ni får/har en himla trevlig kväll. Ingen aning om vad spagettiopera är så det får du berätta sen :) Idag har det varit full rulle för oss, varit inne i stan och fikat o handlat lite kläder till lillan. Hon uppförde sig exemplariskt hela dagen och ända tills det var dags att lägga henne. Men lyckades ändå bada henne, byta om till pyjamas o amma på mindre än en timme. Nu ligger hon o sussar så fint o jag är sekunder ifrån att somna :) Gott natt på er alla

• LillaBebban

LillaT: Låter som du har det riktigt jobbigt, och det känns ju såklart inte bättre när man inte får sova. Vår lilla är ju bara 2 månader men det blir inte mycket sammanhängande sömn här heller. I lördags natt var hon vaken o gallskrek fram till halv 3...vilket även inkluderade en resa på pendeltåget med henne skrikandes från södra station tll jakobsberg. Här kommer en stor kram och hoppas att det snart blir bättre för dig

Ikväll ska jag prova att lägga vår lilla tidigare än jag brukar...för som det är nu så skriks det i 1 timme eller mer innan hon somnar runt 22-23. Vid 7 -8 brukar hon vara riktigt trött o somna i famnen en stund så det kanske är då som hon vill "lägga" sig. Det är sååå svårt att veta vad som är rätt...lär man sig det någonsin??

• LillaBebban

Flingan: Usch vad jobbigt att vara sjuk! Tycker definitivt att du ska lyxa till det med chips o godis Solig Krya på dig.

LillaT: Låter ju jättebra att din lille verkar vara mer intresserad av mat igen. Hoppas det går bra med ersättningen.

Mumriksfru: OJ, 10 kg sen 1 december, det är ju jättebra. Vad är det för en diet...har hört nåt om LCHF innan, men vet inte riktigt vad det är

Min vikt är nästan tillbaka till samma som innan grav, gick upp 26kg och nu har jag bara 6kg kvar Skrattande Men magen är som en degklump...hur sjutton får man den att bli fast igen? Har inte börjat träna än, vår lilla kom ju för 2 mån sen men det börjar bli dags att göra nånting snart.
    Försökte lägga vår lilla tidigare igår men det gick sådär...hon sov 10 min o sen sov hon 20 min, men efter det var hon vaken till halv 11. Blev mindre gnäll än vanligt så nåt bra blev det av det hela.

• LillaBebban

11.30 vid entren blir jättebra. Om ni ser nån förvirrad mamma med en röd/svart brio sing vagn så kan ni ju hojta till...fast lillgrodan vet jag ju vem det är Skrattande
    Ingen som går från jakan o vill ha sällskap?

Idag har vi varit på äventyr inne i stan hela dagen o lilla Bella har skött sig exemplariskt, men jag får säkert igen när det är dags att sova inatt.

Vårruset hade ju varit skoj...men att springa funkar inte för mina knän Rynkar på näsan

• LillaBebban

Jag kommer också till Ikea :) Försöker lägga vår lilla son är sååå trött men hon verkar inte ha några planer på att sova.

Svar på tråden järfällatråden 9