järfällatråden 9
Hej!
Hittade er tråd och blev nyfiken på att knyta lite nya kontakter
! Jag heter Sara, är 36 år och mamma till Emil född -00, Olle född -02 och Elsa född -10, vi bor i Skälby.
Hej!
Hittade er tråd och blev nyfiken på att knyta lite nya kontakter
! Jag heter Sara, är 36 år och mamma till Emil född -00, Olle född -02 och Elsa född -10, vi bor i Skälby.
Tack för alla välkomnanden!
Malifa - Jag var på öppna förskolan några gånger i höstas men sen blev Elsa sjuk :( Nu när hon är pigg igen ska jag försöka komma iväg. Såg att de hade grupp för barn 7-15 mån på torsdag eftermiddagar. Får se om jag kanske kommer iväg två gånger nästa vecka :)
Idag ska vi försöka komma iväg till öppna förskolan i barkarby, hoppas det är några där.
Först blir det en sväng till WIllys, trist affär men billigare än coop så det blir handling där ibland. Har faktiskt gjort en matlista för veckan som jag ska handla efter. Spännande att se hur det funkar....
Steffi17: Jag har ett par skridskor i stl 32 men det kanske blir för litet. Kan fixa fram hjälm också. Mina killar älskar att spela bowling, det kanske hon gillar.
Steffi17, självklart kan du låna dem hör bara av dig.
Lilla T och Malifa; jag har också funderingar på babykonserten.
Imorgon ska vi på 10 mån kontroll på bvc, någon som vet ungefär vad de kollar då?
Hoppas vädret lugnar sig till eftermiddagen så vi kan gå ut och Elsa får prova sin nya pulka!
D1980: Hej jag är ny här sedan några veckor. Mina söner 10 resp 8 år gick på Polaris och vi var jättenöjda. Tyvärr har jag bara hört negativt därifrån nu:( Vi har en liten tjej som ska börja på förskola i dec, har sökt orion till henne men vet inte om det är bätte. Det är samma rektor.
Jag tror dock inte att din son kommer bli (ännu) sämre behandlad för att du pratar med rektorn. Det har jag i alla fall inte hört från dem som har barn där nu. Men det gäller att stå på sig för rektorn kan vara ganska tuff. Fast i ditt fall har de ju gjort uppenbara allvarliga fel så det borde hon lyssna på.
D1980: Vad skönt att ni hade ett bra samtal! Hoppas att ni kommer att trivas och att såna misstag inte sker igen. Det är ju så viktigt att man är trygg med stället man lämnar sina barn.
Det blir ingen konsert för oss imorgon. Elsa är dunderförkyld och har feber :( Fy vad trist det är! Blir bara sittande inne hela dagarna Skulle kanske kunna klä på henne och gå en promenad men det känns lite grymt när det är så här kallt och hon är febrig.
Fy vilken eftermiddag :( Jag tyckte Elsa var slöare och lät rossligare när hon andades så jag ringde vc fick en tid snabbt. Tur att vi åkte dit för hon hade förkylningsastma och fick inhalera ventoline. Fick medicin och en sån inhaleringsmask, hon ska ha medicin 3 gånger per dag första veckan 2 gånger per dag veckan eftrer det och sen 1 gång per dag i en vecka till.
Läkaren trodde att hon hade/har influensa hon sa att om hon blir sämre ska vi åka in på en gång. Då blev jag orolig och började fundera på om hon haft svininfluensan då kan det väl bli snabbt sämre och riktigt allvarligt... För tillfället är hon ganska "bra" hon rosslar men är absolut inte sämre än tidigare.
Var det någon som kom iväg på konserten idag? Det skulle väl vara en gång till senare i vår? Hoppas kunna gå då.
Fullspäckad dag idag :) Först promenerade jag till kyrkan och var med på babykonserten där sen till skolan för utvecklingssamtal med sonen, hem och åt lunch och sen bvc för 1-års kontroll och sprutor. Sprutorna gick bättre än jag trott de skulle göra, visst blev hon ledsen men det gick över ganska snabbt. Hon hade vuxit en del sen sist :) 75 cm och 10260 gr. Hon är dock ganska mycket mindre än vad grabbarna var, de vägde båda över 11,5 kg.
Snowflake: Samtalet gick jättebra!! Det är skönt och jag blir stolt framför allt när jag hör att han är en bra kompis, det tycker jag är viktigt!
Lilla T: Då var det dem jag satt bredvid (om jag inte minns fel var det bara en pappa där)
Elsa har ont i benen efter sprutan :( hon vill inte stödja på dem.
1975: Har för mig att någon av de kommunala öppna förskolorna tog emot syskon vissa tider. Jag tycker det är helt galet att man inte får ha syskon med när de har begränsat tiden på förkolan.
Tänkte försöka komma iväg till ÖF i Barkarby imorgon eftermiddag (om vi inte blåser bort). Någon mer som tänkt komma dit?
Idag har mina stora killar studiedag så de är hemma. Hade tänkt dra iväg till nån park men vädret är ju så tråkigt :( Kanske blir ett besök på simhallen istället.
Vi har sökt förskoleplats på Orion vilket egentligen inte känns så bra, förskolorna närmast oss (Orion och Polaris) verkar inte ha särskilt bra rykte just nu. Har hört värst om Polaris så vi hoppas Orion är lite bättre, dessutom ligger den närmare oss.
Är det någon som vet om det är något speciellt på öppna förskolan i Barkarby den här veckan?
Jag går nog till öf på torsdag. Det blir sista gången för mig eftersom jag börjar jobba i aug :(